Vaikuttaako niskajumit jotenkin silmiin?

Vierailija

Koko päivän ollut järkyttävä päänsärky ja uskon sen johtuvan niska-, hartia- ja yläselkäjumeista. Päänsärky tuntuu pääosin oikealla ohimolla, mutta sen lisäksi oikeaa silmää särkee, siis ikään kuin "silmämunan takana" olisi jomotusta koko ajan.

Vaikuttaako nuo hiton jumit silmiinkin? Näköä en siis tarkoita vaan nimenomaan tuota "kivun" tunnetta.

Kommentit (14)

Vierailija

Mulla oli aikoinaan ennen purentavian korjaamista kaikki niska -hartiaseudun lihakset ihan jumissa ja myös lihakset ympäri pään. Ja niin ollen ongelmia oli myös silmissä; väsyivät ja vetivät kiroon ja jouduin käymään jonkin aikaa jossain silmäjumpassakin polilla.

Vierailija

Nimenomaan siis näköön ei vaikuta mitenkään. Ei pilkkuja tai muita kuvioita eikä heikentynyttä näköä/tarkennusta tms vaan ainoastaan tuo särkymäinen tunne silmän "takana".
Ja hiton jumissa koko yläkropan (selkäpuolen) lihaksisto. Itkettää :D

ap

Vierailija

Minullakin vaikuttaa samalla tavalla. Vähän kui silmien takana olisi särkyö. En kuitenkaan näe tähtiä tms., ja näen ihan normaalisti.

Mutta jotenkin se särky menee myös silmiin.

Vierailija

Olen kyllä nyt 99-prosenttisen varma että tämä särky johtuu lihasjumista (burana + panadol + kylmägeelillä hierominen helpottaa, mutta kipu palaa asteittain ja hartiat ovat selkeästi jumissa, etenkin oikealta puolelta), siis päänsärky. Ainoa mikä mietitytti oli juurikin tuo "silmäsärky", johon ei siis liity mitään muuta oiretta kuin aiemmin kuvailemani.

Ja nämä lihasjumipäänsäryt ovat siitä juuri veemäisiä, että itsellänikin ne kestävät aina noin 2-5 päivää...

Ap

Vierailija

pitää muistaa että sarjoittainen päänsärky on aika pirun kovaa särkyä. moni siinä vaiheessa hakeutuisi ensiapuun.

Mulla oli kerran iriitti silmässä. Mutta mielestäni se enemmän tuntui siltä ku olis puukolla silmään isketty. Siihen liittyi lisäksi valonarkuutta ja näön sumeneminen kipeässä silmässä. Kipu hieman säteili myös poskionteloon. Toisaalta multa löytyi samaan aikaan paha poskiontelontulehdus joten ontelon kipu saattoi johtua siitä.

Mutta kyllä niskajumit voi aiheuttaa päänsärkyä. Mulla usein niskajumi ja kun se menee oikein pahaksi se aiheuttaa kipua siinä kulmakarvan kohdalla samalla puolella jossa niskajumi on.

Vierailija

Voi vaikuttaa, samoin mm. korviin, kaulaan, hampaisiin/leuan alueeseen, käsivarsiin, sormiin, alaselkään jne. Mielenkiintoiset on kuviot ja kaikenlaista on tullut koettua, migreeniä itselläni on harvoin, mutta muita päänsärkytyyppejä sitäkin enemmän -kaikki niska-hartiaseudun jumeista.

Hyvä hieroja osaa auttaa ja antaa ohjeet myös kotona tehtäviin harjoitteisiin. Nehän tosin tehoavat vain, jos niitä myös tekee...

Vierailija

Mulla vissiin tulee lihasjännityksestä välillä musta piste oikeaan silmään?

Mutta tuojon jättijumoin, joka on ap:lla kannattaa hakea resepti lääkkeeseen (en muista nimeä)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat