Oletko kateellinen?
Oletko kateellinen ja miten kateus mielestäsi näkyy sinussa tai toisissa?
Jotkut näkevät kateutta kaikkialla ja nykyään tyypillinen vastaus kaikkeen kritiikkiin on "se on vain kateutta". Kateudesta puhutaan koko ajan, mutta itse en tunne ketään erityisen kateellista ihmistä tai sitten en vain tunnista, mitä kateus on.
En koe myöskään itse olleeni koskaan kateellinen kenellekään. Olen toki toivonut, että minullakin olisi jotain mitä jollain toisella, mutta en näe tällaisessa toiveessa mitään negatiivista.
Kommentit (26)
En ole kateellinen kenellekään.
Kuullut kavereilta sen verran, että heidän mielestään minulle ilkeät ihmiset ovat kateellisia vain jostakin minulle.
Enpä uskoisi, väittäisin heidän olevan vain ilkeitä paskaluonteisia ääliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuullut kavereilta sen verran, että heidän mielestään minulle ilkeät ihmiset ovat kateellisia vain jostakin minulle.
Juuri tämä! Muakin kaverit on yrittäneet lohduttaa sillä, että ilkeät ihmiset on mulle vaan kateellisia. Uskon samoin, että he taitaa olla pelkästään kusipäitä. On myös täysin mahdollista, että joku ei yksinkertaisesti tykkää musta, ei siihen tarvitse mitään kateutta liittyä :D
En tiedä onko se kateutta, mutta mua kohtaan ilkeimpiä ovat lapsettomat itseäni hieman vanhemmat naiset. o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä! Muakin kaverit on yrittäneet lohduttaa sillä, että ilkeät ihmiset on mulle vaan kateellisia. Uskon samoin, että he taitaa olla pelkästään kusipäitä. On myös täysin mahdollista, että joku ei yksinkertaisesti tykkää musta, ei siihen tarvitse mitään kateutta liittyä :D
Tuota minäkin olen miettinyt, että miksi joku on selvästi hapan mua kohtaan. Olen kuullut, että minusta puhutaan selän takana pahaa. Ehkä sitten tosiaankin olen todella ärsyttävä. Yleensä itseäni nuoremmat naiset ovat ystävällisempiä. He eivät ilmeisesti koe minua uhkana kuten ikäiseni tai minua vanhemmat naiset.
Tätä lukiessani tajusin, että olen usein myös hapan työpaikkani nuoria naisia kohtaan. Se ei kuitenkaan johdu kateudesta eikä siitä, että kokisin heidät uhkana, vaan siitä että en yleensä edes ymmärrä mistä he puhuvat. Toivon, että hapan naamani saisi heidät menemään toiseen pöytään työpaikkaruokalassa, jotta saisin lukea lehteä.
En pidä heitä ärsyttävinä, mutta välillämme on jonkin verran ikäeroa ja tunnumme muutenkin elävän aivan eri maailmoissa.
Ehkä maanantaina lopetan hapannaamailun, avaan suuni ja sanon, että haluaisin lukea rauhassa.
Kyllä olen kateellinen monistakin asioista. Viime aikoina esim. yhdelle tuttavalle, joka oli taas ostanut uuden auton (entinen oli jo vuoden vanha) ja kertoi lähtevänsä ensi viikolla Thaimaahan, eihän se olekaan kuin kuudes ulkomaanreissu tänä vuonna.
Ja viimeksi eilen olin työpaikan pikkujouluissa kateellinen sille kolmekymppiselle urheilijatytölle, jonka ympärillä kaikki miehet pyörivät. Ollapa vielä nuori ja kaunis. Nyt olen vain vanha ja katkera, jonka seura ei kiinnosta ketään. Jotenkin pitäisi päästä ylös tästä suosta.