Minkä ikäinen lapsi sijaisäidille joka yksin?

Vierailija

Olen ryhtymässä sijaisäidiksi yksin, mietityttää mitä kaikkea voi tulla eteen. Olin aluksi sitä mieltä että mahdollisimman pieni lapsi sopisi parhaiten, olen lapseton sinkku siis. Nyt olen alkanut miettiä että olisiko vanhempi lapsi kuitenkin helpompi vaikkakin luultavimmin häiriintyneempi..? Haluan tarjota lapselle turvallisen kodin, mutta ajattelen myös omaa turvallisuuttani ja elämääni, ihan pienessä on eri tavalla kiinni mutta isompi voi olla jo "liian vaurioitunut".. Toivottavasti ymmärrätte pointtini, kokemuksia, ajatuksia??

Kommentit (6)

Vierailija

Huono lähtökohta sijaisvanhemmuudelle miettiä, mikä on helpointa.. Tarkoitus olisi lapsen aito auttaminen epäitsekkäistä motiiveista käsin. 

Eli hylkääpä koko ajatus tuolla asenteella!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huono lähtökohta sijaisvanhemmuudelle miettiä, mikä on helpointa.. Tarkoitus olisi lapsen aito auttaminen epäitsekkäistä motiiveista käsin. 

Eli hylkääpä koko ajatus tuolla asenteella!

En usko, että aloittaja tarkoitti mitään pahaa. Ymmärrän hänen pelkonsa ja hyvähän se on miettiä asiaa joka kantilta.

Vierailija

Niin, jos haluaisin päästä helpolla niin en ryhtyisi koko hommaan. Yritän ajatella pidemmälle ja olla vastuullinen, kokemusta itselläni on lasten hoidosta mutta on vaikeaa arvioida kun lapsi tulee kotiin asumaan arkeaan takana vaikka mitä. Siksi kyselen..
Ap

Vierailija

Joku ääliö taas ruttaamassa erittäin hyvän idean.

Mielestäni ajatuksesi on aivan normaaleja tilanteessasi.

Itse olen miettinyt ihan samaa.

Mielestäni lapsia sijoitettaessa pitäisikin miettiä sijoituspään resursseja.

Perheissä, joissa on molemmat vanhemmat, on enemmän resursseja kuin ne joissa on yksi vanhempi.

On väärin sanoa, ettei ole soveltuva sijaisvanhemmaksi, jos ajattelee noin.

Olemme erilaisia. Emme ole samasta muotista kukaan.

Ei lastakaan voi pakottaa olemaan olosuhteissa, jossa henkilökemiat i alkuunkaan toimi sijaisvanhempien kanssa. Me ihmiset emme tule toimeen kaikkien kanssa.

Vierailija

Sinun täytyy nyt vaan miettiä mitä haluat. Isommille lapsille tarvetta sijaisvanhemmista on enemmän, joten olisi sikäli hyvä vaihtoehto.

t sijaisäiti itsekkin

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat