Puolison aikuiset lapset

Vierailija

Olen parisuhteessa ihanan miehen kanssa. Olemme olleet yhdessä noin kymmenen vuotta. Miehellä on aiemmasta suhteestaan kaksi lasta, jotka nyt 28 v ja 25 v.

Viikot olemme etäsuhteessa, koska mies töissä toisella paikkakunnalla. Nyt minulla elämässä hyvin raskas tilanne, kun siskoni lapsi sairastui vakavasti, ja perhe tarvitsee paljon tukeani/tukeamme. Tilanne on todella kauhea, ja tarvitsisin tukea.

Yritän sietää mieheni aikuisia tyttäriä, mutta rehellisesti sanoen meillä ei ole paljonkaan yhteistä, ovat äitinsä tyttäriä, ja en ole yrittänyt asiaa muuksi muuttaa. Ovat käyneet meillä jouluina ja isänpäivinä ja joskus kesällä, ei kovin usein kuitenkaan. Nyt tuntuu kuitenkin että en millään kestäisi heitä edes jouluna. Isänpäiväkin jo tuntui hankalalta jännitteineen.

Voinko sanoa miehelleni että en halua hänen lapsiaan tänne käymään jouluna? Yhteisiä lapsia meillä ei ole(eikä tule, en voi saada lapsia).

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Tietty voit sanoa niin. Tai jos ehdottaisit, että olisit joulun yksin ja mies lähtisi lastensa kanssa reissuun tai viettäisivät joulun yhdessä vaikka vanhemman tyttären luona.

Vierailija

Mistä alapeukut?

Ihminen kai minäkin olen. Tarvitsisin tukea ja rakkaani läsnäoloa. Teen töitä ja yritän auttaa siskoani ja hänen perhettään. Pienen lapsen vakava sairaus liikuttaa minua.

Syy miksi asian esille ottaminen tuntuu hankalalta on se, että jotenkin mieheni tuntuu kuitenkin tuntevan jotain syyllisyyttä suhteessa tyttäriinsä ja siksi haluaisi näiden käyvän. 

Epäilen hänen myös olevan yhteydessä eksäänsä minun tietämättäni. Eksä luultavasti syyllistää häntä edelleen jopa erosta. Josta on kuitenkin jo yli kymmenen vuotta.

Yksin en halua joulua viettää ja tuskin mieskään. Oma siskoni tarvitsee minua. Oma perhe menee kuitenkin kaiken edelle.

Vierailija

Raskas tilanne. Mutta en siis ihan ymmärtänyt, että miten miehesi lapset liittyvät siskosi lapsen sairauteen ja joulunviettoon? Jos haluat olla siskosi tukena, niin miksi et vietä joulua hänen perheensä kanssa?

Vierailija

Oma perhe? Mikä se miehesi perhe sitten on? Ne tytötkö ei ole MIEHESI perhettä?

Olet kyllä nyt äärettömän itsekäs.

Minun miehelläni on kolme aikuista lasta, kaikilla heillä puolisot ja yksi lapsenlapsikin. En koskaan, en siis ikinä, voisi kuvitellakasn, että kieltäsin minun rakasta miestäni tapaamasta heitä! Mieshän rakastaa heitä, he ovat kaikki hänelle tärkeitä. Miehen sydän murtuisi jos yrittäisin jotain tuollaista. Uskon, että minä saisin lähteä, jos yrittäisin rikkoa mieheni ja hänen lastensa välejä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Raskas tilanne. Mutta en siis ihan ymmärtänyt, että miten miehesi lapset liittyvät siskosi lapsen sairauteen ja joulunviettoon? Jos haluat olla siskosi tukena, niin miksi et vietä joulua hänen perheensä kanssa?

Haluaisinkin. Mutta en halua miehen lapsia siihen kuvioon mukaan, mieheni kuitenkin haluaa (sitä paitsi mieheni tulee hyvin toimeen lapsen isän ja myös lapsen kanssa, osaa hoitaa lapsia kun hänellä on niitä ollutkin, minulla taas ei...)

Vierailija

Sinä olet hutsu ja tunkeutunut näiden tyttärien elämään törkeästi vokottelemalla heidän isänsä! Sitten vielä kuvittelet että tyttäret haluaisivat pitää jonkinlaisia välejä tuollaisen kaltaisesi viettelijättären kanssa? Varmasti ovat tyttäret puolustuskannalla, kun ilmiselvästi olet tullut kuokkimaan heidän tulevia perintöjään. Häpeisit!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä alapeukut?

Ihminen kai minäkin olen. Tarvitsisin tukea ja rakkaani läsnäoloa. Teen töitä ja yritän auttaa siskoani ja hänen perhettään. Pienen lapsen vakava sairaus liikuttaa minua.

Syy miksi asian esille ottaminen tuntuu hankalalta on se, että jotenkin mieheni tuntuu kuitenkin tuntevan jotain syyllisyyttä suhteessa tyttäriinsä ja siksi haluaisi näiden käyvän. 

Epäilen hänen myös olevan yhteydessä eksäänsä minun tietämättäni. Eksä luultavasti syyllistää häntä edelleen jopa erosta. Josta on kuitenkin jo yli kymmenen vuotta.

Yksin en halua joulua viettää ja tuskin mieskään. Oma siskoni tarvitsee minua. Oma perhe menee kuitenkin kaiken edelle.

Aivan. Ja miehen lapset ovat hänen omaa perhettään, ei sinun siskosi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Te ette tajuu mistään mitään. Kaduttaa että tein edes tämmöisen aloituksen.

Jospa sait vähän ajattelemisen aihetta...

Vierailija

hmmm, jos sun isäs sanois että haluan olla perheeni kanssa, tarkoittaen että ei sun kanssasi niin olisitko tyytyväinen.

Lapsettomana et tajua vanhemmuutta ja sulle sopii florence nightingale-toiminta siskosi perheessä, jotta sä saisit draamaa ja osanottoa itsellesi.

Sori, puistattaa toi sun touhusi. Joten ei tule tukea minulta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
hmmm, jos sun isäs sanois että haluan olla perheeni kanssa, tarkoittaen että ei sun kanssasi niin olisitko tyytyväinen.

Lapsettomana et tajua vanhemmuutta ja sulle sopii florence nightingale-toiminta siskosi perheessä, jotta sä saisit draamaa ja osanottoa itsellesi.

Sori, puistattaa toi sun touhusi. Joten ei tule tukea minulta.

Minulla on hyvät suhteet isääni, mutta hänen jouluunsa en ole koskaan kuulunut. Hänellä on uusi perhe. 

Olen hoitanut sisartani pienestä pitäen, äitimme oli sairas (juoppo) paskiainen. Pikkusiskoni isä oli kauhea, onneksi hävisi elämästämme.

Näinollen siis me olemme tärkeimmät toisillemme.

Ymmärrätkö mitään, senkin pumpulissa kasvanut kermaperse?

Vierailija

Sinun epänormaali lapsuutesi ei tarkoita, että muillakin olisi. Normaalissa vanhemmuudessa lapset ovat ne kaikista tärkeimmät, ei alkoholi tai uusi puoliso. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat