Tykkääkö joku oikeasti joulutortuista?

Vierailija

Vai syödäänkö niitä vain jonkun perinteen pakottamana? Nehän on pahan makuisia.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Sekä että. Onhan ne aikamoinen kausijuttu.

Itse kyllä tykkään joulutortuista, kunhan ne on tehty voitaikinasta eikä siitä margariinisesta torttutaikinasta (tajusin viime vuonna miksi joulutorttu on välillä tosi ihanaa ja välillä "mjäh"). Ensimmäinen haukkaisu sakarasta on paras, ai jai...

Vierailija

Kysyykö joku oikeasti näin tyhmiä? Kai se nyt on itsestään selvää, että aika moni oikeasti tykkää? Ja moni ei. Mitä nämä "oikeastiko ihmiset sitä tai tätä"-kysymykset on? Itsestäänselvyyksien jauhamista. 

Vierailija

Joo, kun ne on tehty hyvästä taikinasta ja tomusokeria pinnalla. Parasta on se kostea/raaka taikina siellä sakaroiden ja hillon alla.

Ja ihan ylhäisessä yksinäisyydessä vielä keski-iän lähestyessäkin syön tortun seuraavalla tavalla: skarat ensin, sitten  nuolen hillon ja lopuksi tuo herkullinen keskusta, jota tulee enemmän silloin, kun hillo on taitosten päällä.

Pitääkin pistää tortut uuniin, et pääsee herkuttelemaan.

Vierailija

Tykkään aivan hulluna oikeista, itsetehdyistä tortuista eikä mistään kaupan ällötaikinasta. Lapsena tykkäsin vain sakaroista. Nyt aikuisena maistuu luumukin. Voisin syödä vaikka kymmenen peräkkäin ja varsinkin äitini tekemiä.

Vierailija

Joo, kyllä mä tykkään. Mutta niitä ei koskaan tee mieli. Sitten, kun maistaa, niin tulee se yllätys, että heeei, nää olikin hyviä.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Olenko ainoa, joka on samaa mieltä ap:n kanssa? Joulutorttujen voitaikina maistuu ainoastaan rasvaiselta ja luumuhillo on viimeisin hillo, jonka itse valitsisin niihin torttuihin.

Rasvalle ja suolalle, sekä ripaus makeutta. Hieman lämpimänä, että rasva ei ole ehtinyt kovettua. Hyvää! Luumuhillo ei ole liian makeaa, niin just siksi paras.

Vierailija

Jos on tehty voitaikinasta ja jos on luumuhillon keskellä, sellaista jossa ei ole vettä eikä omena. Itse keitän luumuhillon kuivatuista luumuista. Nam. Syön vain adventista jouluun. Ja tietty jos olisin anorektikko, tuo kalorimäärä kauhistuttaisi. Syön aina yhden, en pellillistä.

Vierailija

Tykkään ja teen itse pari pellillistä, luumumarmelaadi ei käy, laitan kuten jo vuosia olen tehnyt, täytteeksi omena-kanelimarmelaadia, aprikoosi- sekä vadelmamarmelaadia, kelpaavat vieraille, yhtä hyviä kuin wienerit.  

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat