Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te parisuhteessa elävät, jotka ette asu yhdessä... kysymys:

Vierailija

Miten usein soittelette ja tekstailette keskenänne? Miten usein tapaatte? Haen vain jotain suuntaa sille, mikä on normaalia, koska en ole tyytyväinen omaan parisuhteeseeni.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Silloin kun vasta seurusteltiin, niin viestiteltiin kyllä päivittäin ja taidettiinpa yleensä nähdäkin lähes joka päivä. Oltiin opiskelijoita silloin molemmat. Aika pian se meni siihen, että mies käytännössä asui mun luonani.

Vierailija

Pidetään päivittäin yhteyttä whats apin kautta. Tavataan melkein joka viikonloppu, joskus voi olla kaks vikkoo väliä, töistä johtuen. Lomat vietetään yhdessä. Tilannetta helpottaa se, ettei kummallakaan ole  lapsia.

Vierailija

Minulla tilanne on se, että mies ei koe luontevaksi lähettää "merkityksettömiä" viestejä päivittäin. Tykkää olla vähän harvemmin yhteydessä ja silloin kyllä asiaa riittää. Ja aina kun nähdään, meillä on kyllä tosi ihanaa yhdessä. Mutta minulla on jatkuva paha olo tämän yhteydenpidon vähäisyyden takia. Olisi kiva, kun toinen esim. joskus toivottaisi hyvää yötä - minusta se ei ei ole merkityksetöntä, jos se merkitsee minulle paljon.

Mitä teen? ap

Vierailija

Alkuun viestiteltiin paljonkin, nyt kolmen vuoden jälkeen saattaa mennä pari päivää ettei toisesta kuule mitään. Kumpikin on vähän kyllästynyt niihin väkinäisiin viestittelyihin ja puheluihin mutta soitellaan kyllä kun on asiaa. Nähdään kuitenkin melkein joka viikonloppu; silloin ehtii vaihtaa ihan hyvin kuulumiset. Whatsappia ei enää käytetä sillä siellä tulee niin helposti väärinkäsityksiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla tilanne on se, että mies ei koe luontevaksi lähettää "merkityksettömiä" viestejä päivittäin. Tykkää olla vähän harvemmin yhteydessä ja silloin kyllä asiaa riittää. Ja aina kun nähdään, meillä on kyllä tosi ihanaa yhdessä. Mutta minulla on jatkuva paha olo tämän yhteydenpidon vähäisyyden takia. Olisi kiva, kun toinen esim. joskus toivottaisi hyvää yötä - minusta se ei ei ole merkityksetöntä, jos se merkitsee minulle paljon.

Mitä teen? ap

Onko sinusta oikein, että toivot miehen taipuvan sinun tahtoosi asiassa, joka ei hänelle ole luontevaa? Jos tiedät ja tunnet, että suhteenne on hyvä ja merkityksellinen, miksi pahoitat mielesi jonkun viestien vähyyden vuoksi?
Itse tuossa tilanteessa olisin enemmän pahoillani tilanteessa, jossa viestejä tulisi paljon, mutta yhdessä oleminen olisikin sitten väkinäistä ja tahmeaa.

Vierailija

Jos mies voisi joustaa sen verran, että laittaa hyvän yön viestit, vaikka ei aina soittaisikaan ja sinä joustat sen verran, että tiedät ettei päivittäin tule "merkityksettömiä" viestejä ja soittoja, vaikka niitä tykkäisitkin saada. Minustakin tuollaiset satunnaiset viestit on kivoja ja oikeasti piristää ja saa hyvälle mielelle, mutta jos toinen kokee ne väkinäisiksi niin ei toista voi liikaa muuttaa.

Pääasia on, että viihdytte yhdessä ja asiaa kuitenkin riittää silloin kun olette yhteydessä.

Montako kertaa esim. soittelette ja tapaatte viikon aikana? Minä olen suhteissa, joissa ei ole asuttu yhdessä, soiteltu yleensä kerran päivässä, jos ei ole kummempaa asiaa ja tavattu viikonloppuisin ja satunnaisesti viikolla, jos on asuttu samassa kaupungissa. Nyt parisuhteessa ei välttämättä soiteta kertaakaan, jos toinen on esim. viikonlopun kavereiden kanssa jossain ja hyvin menee!

Vierailija

Meillä oli erillään asuessa (parin vuoden ajanjakso) tapana vakituinen iltapuhelu klo 22.30. Sen lisäksi viestittelyä pitkin päivää. Tapasimme yleensä joka viikonloppu, muttei välttämättä kuin päivän verran, ja välillä meni parikin viikkoa ettei nähty. Oli myös ajanjakso, kun meillä oli jo yhteinen koti, jossa kävin kaksi kertaa viikossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä teen? ap

Onko sinusta oikein, että toivot miehen taipuvan sinun tahtoosi asiassa, joka ei hänelle ole luontevaa? Jos tiedät ja tunnet, että suhteenne on hyvä ja merkityksellinen, miksi pahoitat mielesi jonkun viestien vähyyden vuoksi?
Itse tuossa tilanteessa olisin enemmän pahoillani tilanteessa, jossa viestejä tulisi paljon, mutta yhdessä oleminen olisikin sitten väkinäistä ja tahmeaa.

En haluaisi hänen taipuvan tahtooni, vaan tulevan edes vähän vastaan. Nythän minä joudun taipumaan hänen tahtoonsa. Ja en voi niille tunteille mitään, että vähäinen yhteydenpito tuntuu pahalta. Mietin tässä tosissani, että lopetanko suhteen. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos mies voisi joustaa sen verran, että laittaa hyvän yön viestit, vaikka ei aina soittaisikaan ja sinä joustat sen verran, että tiedät ettei päivittäin tule "merkityksettömiä" viestejä ja soittoja, vaikka niitä tykkäisitkin saada. Minustakin tuollaiset satunnaiset viestit on kivoja ja oikeasti piristää ja saa hyvälle mielelle, mutta jos toinen kokee ne väkinäisiksi niin ei toista voi liikaa muuttaa.

Pääasia on, että viihdytte yhdessä ja asiaa kuitenkin riittää silloin kun olette yhteydessä.

Montako kertaa esim. soittelette ja tapaatte viikon aikana? Minä olen suhteissa, joissa ei ole asuttu yhdessä, soiteltu yleensä kerran päivässä, jos ei ole kummempaa asiaa ja tavattu viikonloppuisin ja satunnaisesti viikolla, jos on asuttu samassa kaupungissa. Nyt parisuhteessa ei välttämättä soiteta kertaakaan, jos toinen on esim. viikonlopun kavereiden kanssa jossain ja hyvin menee!

Tiedän, ettei toista voi muuttaa, enkä haluaisikaan. Mieluummin lopetan suhteen. En kyllä itsekään haluaisi joutua muuttumaan. Olen sellainen ihminen, että tykkään olla yhteyksissä ja pienikin viesti saa hyvälle mielelle, kuten kirjoitit. Ehkä ollaan tämän miehen kanssa liian erilaisia, vaikka yhdessä onkin kivaa. ap

Vierailija

Minä ja mies opiskellaan eri paikkakunnilla, välimatkaa noin 200km. Yleensä viikonloput yhdessä ja lisäksi silloin tällöin päivä pari viikollakin jos luennot antaa myötä. On tosin ollut parinkin viikon taukoja matkojen jne. takia.

Joka päivä laitetaan joku viesti, joskus vaan kivan päivän toivotus. Pari kolme kertaa viikossa soitellaan. :) olen ihan tyytyväinen tähän.

Vierailija

Kaukosuhde minulla. Välillä näemme joka viikonloppu, välillä menee kolmekin viikkoa väliä. Joskus voi mennä viikkokin niin ettei tule soiteltua ja tekstareiden kirjoittaminen on omastakin mielestäni niin rasittavaa, että ei sitä jaksa.

Vierailija

Nykyisessä suhteessa viestitellään useita kertoja päivittäin ja soitellaan kerran illalla, viikonloput ja lomat yhdessä aina kuin mahdollista (asutaan eri paikkakunnilla). Molemmille tämä haluttu tapa olla, kaipaamme sitä selvästi molemmin puolin yhtä paljon. Se on kiva noin. Edellisessä pitkässä suhteessa oli selkeä ero asiassa: mies ei kaivannut viestittelyä juuri lainkaan ja minä kärsin. Asia ei muuttunut, paitsi niin, että vuosien aikaan minä kasvoin irti miehestä, huomasin epätoivoisen lähellepyrkimiseni toivottomuuden ja kärsin yksinäisyydestä minulle liian etäisessä suhteessa. Läheisyyden ja kontaktin määärän tarve taitaa olla sellainen sisäänrakennettu juttu, toisilla luontaisesti enemmän, toisilla vähemmän. Näin jälkiviisaana sanoisin ettei kannata rypistellä suhteessa jossa tarpeet hirveän erilaiset, jompi kumpi joutuu pakolla sietämään liikaa/liian vähäistä läheisyyttä, voi toimia jonnkin aikaa mutta pitemmän päälle se oma tapa olla puskee päälle (tuskastuu toisen päällekäyvyydestä/masentuu liiasta etäisyydestä)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat