Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valetarhantäti?

Vierailija

Törmäsin äskettäin tapaukseen, jossa tarhassa hoitajana työskentelevän nimeä ei (ainakaan oikealla syntymäajalla) löydy Valviran Julkiterhikki-tietokannasta. Eli ilmeisimminkin kyseisen henkilön tutkintotodistus on ollut tekaistu tai sitä ei ole alun alkaenkaan ollut olemassa.

Miten asiaa kannattaisi mielestänne lähteä ajamaan eteenpäin, vai kannattaisiko? Kyseinen työntekijä ilmeisesti kuitenkin hoitaa työnsä ihan ok.

Kommentit (8)

Vierailija

Öö. Siis onhan nykyäänkin vielä töissä näitä alalle kouluttautumattomia päiväkodeissa. Katsos kun esim. muutama kymmenen vuotta sitten ei ollut niin pakollinen se koulutus ja ne samat henkilöt voivat vieläkin olla samassa työpaikassa. Itse olen ollut opiskelujen ohella kesätöissä päiväkodeissa (eli eihän minullakaan ollut papereita vielä) ja jokaisessa päiväkodissa oli aina vähintään se yksi, jolla ei ollut ammatillista koulutusta alalle. Toki näistä työntekijöistä nyt sitten pikku hiljaa halutaan eroon, mutta eläkeikä on jo monella niin lähellä että sitä kautta pääsee helpoiten eroon. Syy siis tuskin oikeasti se epäpätevyys työhön vaan nykylaki, että pitäisi olla se paperilappu, että on koulut käynyt.

Vierailija

Esim. Lastentarhaopettajat, sosionomi, sosiaaliohjaajat ja sosiaalialan lähihoitaja kuuluu Opetushallituksen, ei valviraan.

Vierailija

Olen lähihoitaja ja työskentelen vakituisessa työsuhteessa päiväkodissa lastenhoitajana. Minua ei löydy Julkiterhikistä, sillä en ole sinne itseäni ilmoittanut (ja sitä maksua maksanut).

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat