mitä teen olen vuokralla ja vuokranantaja sanoi

Vierailija

täällä on ollut putkien kanssa ongelmia en ole vielä ekaa kk edes asunut tässä ja monta putki ongelmaa on jo nyt. Soitin huoltoyhtiöön ja he tulivat avaamaan pöntön kun se oli tukossa ja nyt yks putki vuotaa pahast kun sitä käyttää. En ole nyt käyttänyt sitä ja soitin vuokranantajalle ja se sanoi että mun pitää teipata sitä!? öö okei en varmasti teippaa toi on sellanen putki mikä pitää korjata mun mielestä!
Sanoi myös itse tehneensä niin...
Tulee olo että kusettaa tota vikaa mun syyksi muutenki ihan ihme tyyppi...

Kommentit (15)

Vierailija

En teippaisi. Jos jotain vesivahinkoa tapahtuu, niin vakuutusyhtiö voi katsoa teippaajan syylliseksi. Soittaisin huoltoyhtiölle ja jututtaisin niitä. Kyselisin vähän asunnon histoariasta.

Vierailija

Joo aion soittaa huomenna huoltoyhtiöön. Niin ja nää asiat se aina sanoo puhelimessa mulla ei ole mitään todisteitä että vuokranantaja käski. En todellakaan rupea teippaamaan. t ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kenen tehtävä tuo korjata? korjaakohan huoltoyhtiö ton? t ap

Huoltoyhtiö hoitaa asian asunnon omistajan kanssa. Sulla ei ole vastuuta tästä.
Jos vuokranantajasi yrittää jotain vilppiä, voit ainakin ottaa yhteyttä taloyhtiön hallituksen puheenjohtajaan tai jäseneen. Yhtiössä kun kaikilla on yhteisvastuu maksumiehinä, niin johan alkaa tapahtua, kun ilmoitat mahdollisesta "vesivahingosta". Kerrot vain, että asunnon omistaja neuvoi teippaamaan.

Vierailija

no nyt eräs ulkopuolinen väittää, että vuokranantaja voi pitää vuokratakuun jos joutuvat putken korjaamaan!?! ja suuttuukohan antaja jos hän itse sitä korjaillut omalla tavalla ja  minä kysyin huoltoyhtiöltä? tap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
no nyt eräs ulkopuolinen väittää, että vuokranantaja voi pitää vuokratakuun jos joutuvat putken korjaamaan!?! ja suuttuukohan antaja jos hän itse sitä korjaillut omalla tavalla ja  minä kysyin huoltoyhtiöltä? tap

No et todellakaan voi joutua maksaan. Ota vaikka yhteyttä johonkin...kuluttajansuojaan tai johonkin. Mihinköhän voi edes ottaa. Kannattaisi varmaan purkaa koko vuokrasopimus ja siihen on oikeus, jos asunto ei vastaa sitä mitä piti.

Vierailija

Mikäköhän se sellainen putki on, jota et käytälainkaan, jotta se ei vuoda? Siellä putkessa on koko ajan vettä, käytti sitä tai ei, joten se kyllä vuotaa koko ajan.

Ymmärrän hyvin tuon teippiohjeen, koska putket on taloyhtiön => heidän asiansa hoitaa vuodot, ei vuokranantajan. Ei asunto-osakkeen omistaja saa tehdä muita putkitöitä kuin vessanpytyn ja hanojen tiivisteiden vaihdot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
no se on vessanpönttö joka vuotaa vetäessä tap

Vesikalusteiden kunnossapito kuuluu kokonaisuudessaan taloyhtiölle.

Vierailija

Kai sä nyt voit ilmastointiteippiä laittaa vuotokohtaan siksi aikaa, kunnes huoltoyhtiö tulee, ettei pintoihin synny vahinkoa vedestä?

Ihme paikoija...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
no se on vessanpönttö joka vuotaa vetäessä tap

Siis sieltä alhaalta? Kylpuhuoneessa, joka on vesieristetty? Muutitko vasta äidin helmoista?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat