Keittiörempasta tietäviä paikalla? Noin 100 m2 asunnossa vanha keittiö, joka pitäisi uusia. Onko vinkkejä mitä maksaa kaapit (ei siis hirmu
Keittiörempasta tietäviä paikalla? Noin 100 m2 asunnossa vanha keittiö, joka pitäisi uusia. Onko vinkkejä mitä maksaa kaapit (ei siis hirmu iso keittiö). Mistä tekijöitä ja mitä työ saattaisi maksaa? Miten arvelet saisiko tämmöisen keittiön kuntoon kunnon pesulla - minä en usko. Talo rakennettu 60-luvulla.
Kommentit (11)
Onko 100neliöö vai 10 neliöö keittiö.
Pelkän ilmoittamasi asunnon koon perusteella aika mahdotonta sanoa, saako kuntoon pesulla vai ei. Vanhoja keittiöitä on monenlaisia materiaalien ja muiden ratkaisujen osalta. Jos on kaikki pinnat kunnossa ja hyvin pidetty etkä itse toivo erilaista visuaalista ilmettä, niin kai sitä puhdistuksellakin aika pitkälle pääsee. Ehkä pistää vähän silmään, jos kodinkoneet on kuitenkin tarkoitus uusia. Liesituuletin ehkä myös syytä jossain kohti vaihtaa. Hinnat riippuu ihan siitä otatko Ikeaa vai vaikka jotkut kokopuiset tasot ja mittatilauskaapit.
Jos mulla ois noin paljon rahaa säästössä niin en kyllä stressiä ottaisi. Mutta lähinnä raha ahdistaa silloin kun olen työtön. Nyt palkkatuella ja kyllähän sitä vähemmän jaksaa mitään muuta tehdä kuin silloin kun on työttömänä. Vähemmän jaksan esim. taidetta tehdä.
Mutta ei töihin pääse ellei joku ota kun haet...
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla ois noin paljon rahaa säästössä niin en kyllä stressiä ottaisi. Mutta lähinnä raha ahdistaa silloin kun olen työtön. Nyt palkkatuella ja kyllähän sitä vähemmän jaksaa mitään muuta tehdä kuin silloin kun on työttömänä. Vähemmän jaksan esim. taidetta tehdä.
Mutta ei töihin pääse ellei joku ota kun haet...
Mitä hittoa meni väärään ketjuun. :D sori, äsken olin vielä oikeassa ketjussa.
Minkä kokoinen keittiö ja mitä pitäisi uusia? Kodinkoneet? Kaapit? Seinät? Lattia? Katto? Siivoa ensin ja katso sitten tarvitseeko uusia mitään.
Sisustussuunnittelijan painajainen.
Haarukka on aika iso. Panu Kaila hoitelis koko remontin puolella litralla munatemperaa plus ehkä vaihtais uudet tiivisteet tiskipöydän hanaan. Ehkä.
Mut jos nyt laskee, että kaapistot, tasot ja koneet menee uusiksi, sampin pinnat, eli seinien maalaus, katon maalaus, lattian päällystys. Lisäksi sähköhommat, kun 60- luvun sähköillä ei nykykoneita käytetä, plus vähän ilmanvaihto- ja putkitöitä. Kakskytviistonnia, siitä ylöspäin.
Se maksaa ihan niin paljon kuin mitä haluat siihen remonttiin laittaa rahaa. Mittatilaustyönä teetettynä saa ihan juuri sellaista kuin haluaa.
Talon koolla ei ole merkitystä vaan keittiön mitoilla.
Me uusimme mökillä kaapistot 4m + kodinkoneet ja maksoi Ikeasta reilu 6000e. Heidän ohjelmalla helppo suunnitella ja laskea
Tee ikean keittiösuunnitteluohjelmalla luonnos niin saat ainakin ikean hintatason selville.