Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sormet menee valkoisiksi!

Vierailija

Apua, onko kellään sama vaiva ja olisko neuvoa jotain konstia, jolla veren saisi nopeasti taas kiertämään?

Minulla on siis alle parikymppisestä ollut vaivana se, että kylmä + kostea saavat yhden tai useamman sormen muuttumaan aivan valkoiseksi. Tuntuu ikävältä :( Vaivaa ei ole koskaan tutkittu, isälläni on sama ja ollut nuoresta asti myös.

Nyt olen nelikymppinen (nainen, vaikka en tiedä onko sillä merkitystä tässä asiassa). Tuntuu, että tänä syksynä vaiva on ollut tavallista useammin. Aina kun on kostea ja kolea sää. Muuten olen todella terve ja hyvävointinen, edes flunssat eivät ole vaivanneet aikoihin. Eli kyseessä on luultavasti joku "harmiton" ilmiö, vaan inhottava se on!

Pelkkä vertaistukikin helpottaisi :) Eli löytyykö muita samasta vaivasta kärsiviä?

Kommentit (11)

Vierailija

Olenkin jo googlannut tietoa. Kaipaan lähinnä vinkkejä miten saisi veren taas kiertämään. Tai onko keinoja estää tuota.

t.Ap

Vierailija

Vaivaan on olemassa lääkitys. Eli käy lääkärillä.

Tärkein hoito on kylmän välttäminen, ei nopea lämmittäminen. Osta lämmitettäviä geelipusseja hanskoihin ja pattereilla lämmitettävät kengänpohjalliset.

Vierailija

Kiitos vastauksista! Onko ketään, jolla olisi löytynyt joku syy tähän? Taustallahan voi ymmärtääkseni olla jokin sairaus. Onko teillä ollut muita oireita?

Luin jostain, että jopa stressi voisi altistaa tälle (sympaattinen hermostohan on stressissä koko ajan ylikierroksilla, ja sympaattinen hermosto mm. säätelee hiusverisuonien supistumista) Omalla kohdallani sopisi kyllä kuvioon, aika rankka syksy takana. Vai onkohan tämä liian kaukaa haettua?

terv.Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ethän käytä beetasalpaajia? Millä voi olla tuo sivuvaikutuksena.

En käytä mitään lääkkeitä tällä hetkellä. Just lopetin e-pillerit (kokeilin 3 kk) sivuvaikutusten takia.

T.Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat