Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ahdistaa taas joululahjahössötys

Vierailija

Ahdistaa kun koko ajan tingataan mitä haluat , sitten kun sanoo jotain, niin tulee että mistä kaupoista ne löytyy . Ei se enää tunnu kivalle saada lahjoja jos pitää väkipakolla sanoa että haluan nyt tuotteen x kaupasta y kun voin käydä ostamassa sen itsekin.

Lahja olisi mielestäni yllätyksenä kiva ja se voisi olla mitä vain , eikä niin että kalliilla mennään ostamaan pelit ja vehkeet, miksi lahja käsitetään aina niim, että pitää olla jotain hirmukallista, minulle kävisi mikä vain , vaikka sukat, ei se ole mikään lahja jos olen sen itse valinnut itselleni.

Ymmärrän kyllä että jos ei tiedetä , mitä haluaa, niin hikipäässä etsitään jotain, mutta miksi pitää etsiä väkisin hirveä röykkiö jotain kamaa. Ensin kalliilla ostetaan ja joulun jälkeen ne on alessa monet tuotteet.

Kommentit (3)

Vierailija

Musta taas olis kiva jos sukulaiset, jotka joka tapauksessa aikovat lahjoja ostaa, niin kysyisivät että mitä olis hyvä hommata. Meille tulee joka vuosi lahjaksi jotain aivan älytöntä (monta numeroa liian suuria vaatteita, tai päinvastoin  liian pieniä, kirjoja/leluja/leffoja joita jo on. Tai sitten niitä aivan kammottavia koriste-esineitä. Mikä järki?!?! Me aina kysytään sukulaisilta että mitä tarvitsette, jos vaatetta niin minkä kokoista jne. Mulla olis tälläkin hetkellä monenlaista (ja monen hintaista) esimerkkiä mitä meidän lapsille voisi hommata, jos joku vaan kysyisi. En kuitenkaan kehtaa kysymättäkään sanoa että ostakaapas meidän lapsille tätä ja tuota.

Vierailija

No niin tietysti, mutta miksi pitää vaikka väkisin ostaa sitten vaatteita , joista ei tiedä toisen kokoa ja makua, tuntuu että nykydin kellekään ei kelpaa mikään lahja, miksi vanha sanonta ei pidä paikkaansa, ei ole lahjahevosen suuhun katsomista. Mitä sitten jos tulee joskus jotain samaa, vanhat hanskat voi mennä rikki ja ottaa uudet lahjahanskat käyttöön. Ja eihän sitä suklaata tarvitse kerralla syödä, jos laittaa säästöön, niin on kiva löytää kaapista suklaarasia, kun tekee mieli makeaa.

Lapsena lahjojen avaaminen oli aina kivaa, aikuisena sitten avaat lahjan, ahaa tällä on ne minun valitsemat sukat tms.

Joskus lahja voi mennä pieleen , mutta niihin liittyy kuitenkin kiva tunne, kun muistaa, että tämän sain joululahjaksi ja sen on toinen valinnut ja ajatellut, että se sopii minulle.

Niistä itse valituista ei jää mitään sellaista tunnetta , kun ne olisi voinut itsekin hankkia.

Vierailija

No meillä perheen kesken on ollut usein niin että lahjatoiveita kysyttäessä on sanottu mitä tarvitsee, tai jos ei tarvitse niin pakko ei ole tuoda mitään. Itse olen äitille ainakin kaivellut netistä jotain jollut on ollut oikeasti käyttöä ja vielä nettisivun mistä saa halvimmalla :D Mielikuvituksetonta joo, mutta kaikista kätevintä ja kaikki on ollut tyytyväisiä kun ei tarvitse antaa/saada suklaarasioita ja pieniä ihania koriste-esineitä jotka joutaa kirppikselle ensi vuonna. Itsekin kyselen muilta mahdollisimman tarkkaan.

Mutta itse olen kanssa ihmetellyt aina kun ihmiset kysyy että "no mitä sulle vois OSTAA joululahjaksi". Aina olen ollut iloinen villasukista ja olisin vaikka käpylehmästä jos joku olisi sen omin käsin ja ajatuksella tehnyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat