3- vuotiaan aggressiivinen käytös

Vierailija

Lapseni aloitti SRKn kerhon viime viikolla. Olin mukana ekalla kerralla, lapseni on ujo ja kiltti 2,5 v tyttö. Ryhmässä oli eräs poika, joka töni, repi, löi jne muita lapsia. Hoitajat vain toruivat "ei saa" ja minulle kertoivat kuinka käyttäytymissääntöjä opetellaan. Tyttöni osaa olla ryhmässä mutta ei ole tottunut, ja kuinka voisi totuttaakaan, siihen että joku tulee ja lyö? Tyttö teki palapeliä, ja tämä poika tuli takaa ja löi päähän lelulla, repi käsivarresta niin että tuli mustelma jne. Sama poika repi ja töni kaikkia muitakin lapsia.
Mietin, miten uskallaan jättää tyttöni ryhmään hoitajien kanssa jos en ole paikalla, kun lyövää lasta ei saatu kuriin vaikka olin mukana tai tiukemmin sanottu asiasta? Otanko riskin, että oppiipahan tyttöni nyt puolustautumaan ja pitämään puolensa? Lähinnä mietin, jos sattuu pahemminkin, ja tuntuu oudolta että väkivaltaan täytyisi vaan oppia jo pienenä, vaikka muualla (koulussa, työpaikoilla) se on kiellettyä?Äitinsä ei kuulemma saa pidettyä kuria lapselle, on puhunut asiasta hoitajille.
Mitä tekisit? Jättäisitkö lapsen ryhmään, puhuisitko hoitajille vai miten?
Muut lapset ovat samanikäisiä kuin tuo poika, yli 3- vuotiaita, ja päätä pidempiä kuin pieni tyttöni, kokonsakin puolesta pärjäävät tuolle pojalle paremmin.
Miten päiväkodeissa suhtaudutaan tuollaiseen? Tuleeko lasten vain sietää tuollaista, ja jos niin miksi?
Ihan aidosti haluaisin erilaisia näkökantoja, kun itsekin mietin ensin että hyvä että oppii, mutta sitten mietin sitä, miten aikuinen voisi varautua työpaikallaan siihen että tekee töitä ja joku tulee takaa ja lyö jollain tavaralla päähän?En ole curling- äiti, mutta olen sitä mieltä ettei väkivaltaan tarvitse "tottua"...Tyhmä vertaus, mutta noin kärjistettynä.

Kommentit (1)

Vierailija

Ei minustakaan väkivaltaan tarvitse tottua. Aggressiiviselle lapselle pitäisi sen sijaan opettaa itsehillintää. 

Olisiko mitään toista kerhoa tai ryhmää, mihin lapsesi voisi laittaa? Olisihan se parempi harjoitella ryhmätaitoja rauhallisessa ryhmässä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat