Mihin töihin pääsee ilman koulutusta?

Vierailija

Koulutus ei ole yhtään mun juttu ja pidän enemmän työnteosta kun opiskelusta. Mihin töihin voi siis päästä pelkän peruskoulun käynyt?
M19

Kommentit (15)

Vierailija

Huonot ovat mahdollisuudet. Jo se, että ei ole hankkinut  mitään muuta kuin pakollisen peruskoulutuksen, kertoo työnantajien mielestä jotakin kielteistä työnhakijasta. Hänet leimataan laiskaksi tms. ja otetaan mieluummin joku, joka on vetäissyt sentään edes parivuotisen ammattikoulutuksen.

M24

Ite oon varasto/terminaali hommassa.
2400e/kk ilman lisiä/vkloppuja tai ylitöitä.
Yleisesti varastohommista +1800e/kk ja esim. Keskot yms maksaa suoritelisiä yms. Ni helposti sen 2500e/kk jos illat ja vkloput jaksaa tehä duunia

Ahtaajat tienaa vissii paremmi mutta taitaa olla aika vaikeeta päästä hommiin.

Muuttomies. Tosin hyvin fyysine työ.
Roskakuski/appari
Pakuvuokraus firmat
Talvisin lumenpudotuksii löytyy eri vuokrafirmoilta.

Ja tietenkin kaupat ja siivoojat.

Tollaset nyt tuli äkkiseltään mieleen, mutta suosittelen lämpimästi opiskelua.

Vierailija

Se on ihan itsestä kiinni. Jos opettelee joitakin hyödyllisiä taitoja paremmin kuin muut, niin sehän se on se myyntivaltti, eikä mikään oppilaitoksen paperi. Suomessakin olisi jo pikkuhiljaa syytä oppia erottamaan koulutus ja osaaminen toisistaan. Aina ne eivät korreloi.

Vierailija

Oon ite ollu lukiopohjalta lapsenvahtina, kerhonohjaajana, sekä puhelinmyyjänä. Kassatyö, hyllyntäyttö, muuttohommat, kuljetusautojen ajaminen (tosin pitää olla asianmukainen ajokortti!) ym varmaan onnistuu. Mutta nyt on tosi huono työllisyystilanne et menisit ennemmin vaikka amikseen.

Vierailija

Esim. lääkäriksi pääsee koulutuksella tai ilman. Se vaatii vaan vähän vaivaa, kun väärennät itsellesi tutkintotodistuksen, mutta on varmasti sen arvoista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat