Miksi AV mammat tuomitsevat avoimet suhteet niin voimakkaasti?

Vierailija

Miksi AV mammat tuomitsevat avoimet suhteet niin voimakkaasti? Kun taas jos heidön miehiltään kysyisi, uskoisin, että vastaus on eri. Mistä moiset ennakkoasenteet ja käsitteet tulevat?

Elän viidettä vuotte avoimeessa suhteessa (meillä saa harrastaa yhdenillanjuttuja muiden kanssa) ja hyvin sujuu. Rakkaus kukoistaa ja luottamus pelaa eikä sängyssä/seksuaalisesti pääse tylsistymään. Miksi tätä mallia tuomitaan niin agressiivisesti?

Kommentit (8)

Vierailija

Kai moni pitää niitä moraalittomina kun Suomessa monogamia on kuitenkin tapana. Rinnastavat pettämiseen, pitävät vastuuttomana? Minulla ei ole mitään avoimia suhteita vastaan, en ole kyllä varma pystyisinkö sellaiseen itse.

Vierailija

Minä en tuomitse niitä yleisellä tasolla, mutta en silti suostunut sellaiseen omassa suhteessani. Syyt: koin että mies ei rakastanut minua, en voinut luottaa siihen että hän olisi alkanut huomioida ja kunnioittaa minua avoimessa suhteessa kun ei siihen astikaan niin tehnyt, mies yritti aggressiivisesti painostaa minua suostumaan, jne.

Uskon, että joissakin tilanteissa avoin suhde voi toimia, jos parin suhde on poikkeuksellisen vahva ja vakaa lähtökohtaisesti. Meidän suhteemme ei sellainen ollut, eikä siitä sellaista olisi myöskään avoimeksi muuttamalla tullut.

Vierailija

En mä ainakaan tuomitse avoimia suhteita, aikuiset ihmiset saavat keskenään päättää omasta suhteestaan. Itse en haluaisi avointa suhdetta, koska ei yhden illan jutut kiinnosta yhtään. Tulisi varmaan jonkunlainen epätasapaino, jos vain toinen kävisi vieraissa.

Vierailija

Minä olen ehdottanut miehelleni avointa suhdetta, mutta hän ei suostu, kun on niin mustasukkainen ja omistushaluinen. Olen ehdottanut myös parinvaihtoa ja ryhmäseksiä, mutta hän ei suostu niihinkään.

N45

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en tuomitse niitä yleisellä tasolla, mutta en silti suostunut sellaiseen omassa suhteessani. Syyt: koin että mies ei rakastanut minua, en voinut luottaa siihen että hän olisi alkanut huomioida ja kunnioittaa minua avoimessa suhteessa kun ei siihen astikaan niin tehnyt, mies yritti aggressiivisesti painostaa minua suostumaan, jne.

Uskon, että joissakin tilanteissa avoin suhde voi toimia, jos parin suhde on poikkeuksellisen vahva ja vakaa lähtökohtaisesti. Meidän suhteemme ei sellainen ollut, eikä siitä sellaista olisi myöskään avoimeksi muuttamalla tullut.

Anteeksi vain - kuulostaa siltä että teidän suhteenne ei lähtökohtaisesti ole kovin onnellinen ja tasapainoinen. Suhteen muuttaminen avoimeksi ei sitä tilannetta olisi muuttanut, tuonut vain esiin suhteen jo olemassa olevat ongelmat. 

Itse haluaisin myös avoimen suhteen, mies ei. Koen että tässä voi todella olla kahtalaista mielipidettä, ja on mentävä sen mukaan joka on ns. tiukempi. Eli ei yhden illan suhteita meidän avioliitossa, vaikka minun mielestäni ne eivät vakaata parisuhdetta horjuta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat