Hame/mekkonaiset!

Vierailija

Ostin kesällä itselleni muutaman rennon mekon, joita olen pitänyt vapaa-ajan vaatteinani, kun olen kotona. Olen aina tottunut pitämään housuja, mutta olen nyt jotenkin täysin ihastunut mekkoihin! Ei purista mistään ja tuntuvat mukavilta päällä. Olen jopa harkinnut, että ostaisin vähän hienompia mekkoja, joita voisi pitää ihmistenkin ilmoilla ja töissä. Mutta näin talviaikaan mekkoja ei varmaan oikein voi käyttää, kun on niin kylmä. Mekkoa en missään nimessä käyttäisi ilman sukkahousuja, koska sääreni ovat selluliittiset. Mutta pelkään, että sukkahousut menevät helposti rikki.

En oikein tiedä, mitä tällä kirjoituksellani haen, mutta ehkä jonkinlaisia vinkkejä muilta mekkoja ja hameita pitäviltä naisilta. Minua vähän pelottaa, etten osaa kulkea kauniisti mekossa, kun olen niin tottunut housuihin ja en ole kauhean naisellisen ikinä ollut. Mietin myös, että pitääkö mekon tosiaan ulottua polviin asti, että sellaisen voi töihin laittaa? Jotenkin vaikea löytää mistään niin pitkiä mekkoja.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Mä käytän lähes pelkästään mekkoja ja hameita, myös minihameita töissä. Talvella käytän niiden kanssa paksuja sukkahousuja. Ainakin Vilasta saa sellaisia ihania fleecevuorillisia sukkiksia. Ei tuu kylmä ja pysyvät hyvin ehjinä. Hameet on mun mielestä lämpimämpiä kuin housut, kun jää koltun alle lämmintä ilmaa eristeeksi.

Vierailija

Osta mustia paksuja sukkahousuja! Ne ei mene helposti rikki ja on hyvännäköiset syksyllä ja talvella. Hameen/mekon tyylistä riippuen ihan kunnon paksuja tai sitten esim. 60-80 den. peittäviä (vaikkapa puolikiiltäviä) sukkiksia.

Itse käytän paljon hameita ja mekkoja, mutta ohuita ihonvärisiä sukkahousuja käytän lähinnä vain hienoissa juhlissa.

Vierailija

Hanki paksuja sukkiksia, onhan niitä villaisiakin jopa. Aivan hyvin voi mekkoja käyttää talvellakin. Riippuu kai työpaikasta pitääkö olla polviin asti, minusta ihan hyvä pituus lyhyempikin kunhan ei ihan minimini ole.

On muuten "talvimekkojakin", lämpimästä materiaalista tehtyjä.

Mekot ja hameet on ihania!

Vierailija

Mulla on 90% mekko päällä kesät ja talvet. Talvella mulla on tälläkin hetkellä paksut mustat sukkahousut (en muista denieri määrää, mutta niin paksut, että ei näy läpi millään). Kovilla pakkasilla laitan lisäksi sääriin säärystimet tai sitten pitkävartiset sukat. Ei niin mitään ongelmaa.

Ja paksut sukkahousut ei mene "millään" rikki. Mulla alkaa mennä teräosasta nyppyiseksi tms eikä rikki.

Vierailija

Ei toki tarvi mekon polviin asti töissä ulottua. Mutta ihan mini-roiskeläpät ei toki myöskään sovi, eli reiden puolenvälin alle saisi hame seisoessa ulottua. Sellainen muutama - 10 cm polven yläpuolelle ulottuva on vielä ihan ok. Polvimittainen hame on muutenkin sellainen että harvalle sopii. Itsekin tykkään vaan vähän lyhemmästä tai sitten ihan kunnon maksista.

Vierailija

Neulemekkoja löytyy hyvin ja niissä on ihanaa se kun ei tule tunnetta että olisi liian pyntätyn oloinen kuten kesämekoissa saattaa tulla.

Olen palelevainen, mutta pakkasella tarkenen hyvin kun talvitakki on polvipituinen ja kengät on pitkävartiset. Paksujen sukkahousujen päälle puen vielä uloslähtiessä lyhyet villahousut :D

Vierailija

Hameiden ja mekkojen aika on nyt ohi Suomessa. Ensi kevään-kesän raiskaus ennätysten jälkeen burka on ainut vaate jolla naiset pystyy enää ulkona liikkumaan.

Paksut sukat kestävät

Kyllä työssä ja muualla ihmisten ilmoilla pidettävän hameen/mekon pitää ulottua vähintään juuri polven yläpuolelle, ellei polvitaipeeseen, muu on aika halvan näköistä, varsinkin jos on ohuet sukat.

Täytyy muistaa sekin, että hame nousee istuessa, saati kumartuessa vielä korkeammalle, joten aina on parempi valita hameen pituus lähempää polvea kuin "vesirajaa". En voi kuin ihmetellä naisia, jotka eivät muka millään voi käyttää asiallisen mittaisia hameita, "koska ne ovat niin hankalan epäkäytännöllisiä", itse olen käyttänyt (pitkien housujen lisäksi) säädyllisiä hameita kesät talvet ilman vaikeuksia, tarvitsematta silti pukeutua mihinkään burkhan tapaiseen.

Käytän lähes viikottain hameita ja tilanteen/sään mukaan erilaisia sukkia. Hame on hyvin käytännöllinen kuumalla, mutta siitä saa myös lämpimän, asiallisen, juhlavan, hauskan asun tarpeen ja mielialan mukaan, ja hameessa olo on usein myös hyvin naisellinen (hyvässä mielessä, ilman paljastelua ja muiden myötähäpeää).

Vierailija

Mä käytän hameita ja mekkoja talvellakin. Mulla on noita paksuja sukkahousuja ja paksuja, villaisia legginsejä. Monesti laitan kahdet päällekkäin ja hyvin tarkenee.

Mun mekot ja hameet on just polven yläpuolelle ulottuvia tai jopa pidempiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä oon entinen hame- ja mekkonainen. Enää en tarkene talvella hameissa.

Mä taas tarkenen hameessa työmatkat talvella paremmin kuin vaikka farkuissa. Paljon helpompi töihin päästyä riisua hameen alta villaiset pitkät kalsarit (mitkä myös näyttää ihan legginseiltä, koska legginsit näyttää pitkiltä kalsareilta) kuin käydä housejen alta sellaiset riisumassa. Hameen kanssa mulla on usein myös pitkä villakangastakki, joten ei ne kalsarit sieltä edes näy. Ja tuolla ulkona nyt on töihin mennessä ja sieltä tullessa kuitenkin koko ajan säkkipimeä. Lisäksi mä oon jo 40v enkä niin kauhean kriittinen sen suhteen mitä muut ajattelee vaatteistani. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon entinen hame- ja mekkonainen. Enää en tarkene talvella hameissa.

Mä taas tarkenen hameessa työmatkat talvella paremmin kuin vaikka farkuissa. Paljon helpompi töihin päästyä riisua hameen alta villaiset pitkät kalsarit (mitkä myös näyttää ihan legginseiltä, koska legginsit näyttää pitkiltä kalsareilta) kuin käydä housejen alta sellaiset riisumassa. Hameen kanssa mulla on usein myös pitkä villakangastakki, joten ei ne kalsarit sieltä edes näy. Ja tuolla ulkona nyt on töihin mennessä ja sieltä tullessa kuitenkin koko ajan säkkipimeä. Lisäksi mä oon jo 40v enkä niin kauhean kriittinen sen suhteen mitä muut ajattelee vaatteistani. :)

Mulla ei auta ne villakalsaritkaan, koska niistä tuulee läpi. Mä vaihdan muutenkin aina vaatteet, kun tuun kotiin, joten mua ei haittaa se riisuminen. Mulla se suurin ongelma on polvet, joihin tulee kylmä, ja myös se, jos tuulta pääsee hameen alle kävellessä.

dodo

SUKKAHOUSUT  on vastaus! itse oon löytänyt parhaat sukkikset cubukselta, seppälästä ja yllättäen nyt löysin h&m:ltä 200 denierin villasukkikset ja sit kashmi-blendit. Sit on fleecevuorellisia, bambusukkiksia, ja paksuja ihania pehmosia sukkiksia :) mene kaupoille tutkiskelemaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat