Juhlitaanko teillä perheen kesken pikkujoulua?

Vierailija

Onko täällä kenelläkään toisella samaa perinnettä kuin meillä (joka tulee lapsuudenkodistani) että pikkujouluna lapset saavat paketit? Jotain pientä ja yksi lahja per lapsi. Sanotaan että tontut ovat yöllä käyneet :) ihana tapa mielestäni aloittaa joulun odotus. Lapset ovat aivan innoissaan ja yleensä jo päivää ennen kurkkivat ikkunoista näkyykö tonttuja :)

Kommentit (2)

Vierailija

Siinä mielessä kyllä, että pikkujouluna teen laatikot pakkaseen (raakana) ja paistan pienet maistiasannokset ja niiden kaveriksi ostetaan pala possua... jouluruokaa siis.

Lapsi ei saa pikkujoululahjaa, mutta hänellä on itse täytettävä kalenteri ja viikonloppuisin siellä on usein jotain isompaa.

Vierailija

No mites se varsinainen joulu sitten menee? Mulle pikkujoulut merkitsee aina jouluajan juhlistamista kaikkien muiden ihmisten paitsi perheen kanssa. Siis pikkujoulut ovat yleensä työporukan kesken, koulun järjestämä, kaveriporukassa, harrastuskavereiden kanssa... Siksi niitä pikkujoulukutsuja tuleekin useampi, koska kaikki erinäiset tahot järjestävät erikseen. Itse joulun pyhät ja jouluaatto vietetään ihan vain perheen kesken

ja silloin rauhoitutaan ja nautitaan läheisimpien seurasta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat