Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pomon käytös alkanut huolestuttaa

Vierailija

Parin vuoden työttömyys- ja hanttihommapätkän jälkeen sain vihdoin määräaikaisen paikan koulutustani vastaavalta alalta. Homma on mukavaa ja kaikki työkaverit myös. Minulle tarjottiin melko nopeasti vakipaikkaa, mikä oli todellinen lottovoitto tässä tilanteessa ja olin onneni kukkuloilla.

Pomon tarjotessa vakipaikkaa hän tarjosi minulle todella hyvät edut, mitä tiedän että muille ei olla tarjottu samantien/ollenkaan. Palkkaa tarjosi myös enemmän ja kaiken kaikkiaan koko juttu tuntui ihan uskomattoman mahtavalta. Eduista ja palkasta en tietenkään ole puhunut muille mitään, koska jo nopea vakinaistamiseni herätti sellaista vitsin heittoa, joka tuntui rivien välistä vähän ärsyyntyneeltä, vitsiä heittänyt ihminen vakinaistettiin vasta 1,5 vuoden jälkeen.

Pomo on ollut alusta asti todella asiallinen ja mukava. On naimisissa ja puhuu vaimostaan usein, tietää myös minun olevan naimisissa ja että minulla on pieniä lapsia. Tällä viikolla hän ensimmäistä kertaa heitti jonkun vitsin ulkonäköni ihailemisesta, mitä jäin vain ihmettelemään ja hän heti sanoi, että no ei vaan, ja alkoi puhumaan muuta. Tuo ei nyt sisänsä olisi vielä hälyttävää, mutta olen huomannut, että hän kohtelee minua eri tavalla kuin muita, paljon mukavammin ja pelkään koska muutkin huomaavat sen ja alkavat puhumaan.

Pomo on lähes tuplasti ikäiseni ja tosiaan vaikuttaa olevan ihan onnellisessa avioliitossa, kuten myös minä olen. En tiedä, mitä tehdä, jos tuo minun ns "suosimiseni" jatkuu, enkä ymmärrä pomon motiiveja. Yritin vakuuttaa itselleni, että se on vain sitä, että haluaa minun sopeutuvan porukkaan, mutta se ei oikein tunnu enää siltä, ja tuskin sen takia parempia etuja ja palkkaa tarjotaan.

Onko kenelläkään kokemusta tukalasta tilanteesta esimiehen kanssa ja miten asia on ratkennut? En millään halua menettää tätä työpaikkaa, koska seuraavaa ei todellakaan ole tiedossa ja ties kuinka kauan sitä saisi hakea.

Sivut

Kommentit (18)

Roadwalker
Seuraa 
Liittynyt31.10.2015

Levität vain aikanaan jalkasi. Nyt siihen asti jatkat sitä pomollei keimailua niissä pomoa varten ihastuspäissäsi laittamissasi seksikkäissä tiukoissa vaattissa.

Vierailija

Pysyt itse asialinjalla ja ohitat esim. ulkonäköön liittyvät kommentit. Pomon tarinointia omista asioistaan voi kohteliaasti kuunnella, mutta se ei edellytä että itse pitäisi kertoa omasta siviilielämästään mitään. Teet käytökselläsi selväksi, että olet siellä töissä etkä seurustelemassa.

Vierailija

Kiitos vinkistä ensimmäinen vastaaja, mutta en usko, että jalkojen avaaminen auttaa tukalaan tilanteeseen pomon kanssa, joten en ajatellut toteuttaa!

Muiden vihoja pelkään myös, koska tosiaan vitsin heitto on ollut vähän sellaista "toiset odottaa kaksi vuotta omaa toimistoa, mutta 'Maijalla' ei ota ihan niin kauaa" jne. En halua edes ajatella, mitä he miettisivät ja puhuisivat, jos kuulisivat palkkani ja muut etuni!

Olen ollut kaikille samanlainen, myös pomolle ihan perusystävällinen, täytyy ottaa vielä etäisempää linjaa. Vaikka siis en ole todellakaan tarkoituksella ollut mitenkään erityisen tuttavallinen häntä kohtaan! Enkä millään halua uskoa, että kyseessä olisi mitään seksuaalista/romanttista, koska hän on ollut vuosikymmenet naimisissa ja tosiaan lähes tuplasti minun ikäinen. Ja usein puhuu, ei vain minulle vaan muillekin, vaimostansa, vie häntä syömään ja reissuun ym. En keksi mitään syytä hänen käytökselleen.

Ap

Käyttäjä14
Seuraa 
Liittynyt6.10.2015

Naisen palkka on kaheksankyt euroo muka, ja voi ei, auttakaa kun mä saankin nyt parempaa palkkaa ja mun pomo tykkää musta?

Siis MIKÄ sun ongelma on, en ihan löytänyt sitä avauksesta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä ensimmäinen vastaaja, mutta en usko, että jalkojen avaaminen auttaa tukalaan tilanteeseen pomon kanssa, joten en ajatellut toteuttaa!

Muiden vihoja pelkään myös, koska tosiaan vitsin heitto on ollut vähän sellaista "toiset odottaa kaksi vuotta omaa toimistoa, mutta 'Maijalla' ei ota ihan niin kauaa" jne. En halua edes ajatella, mitä he miettisivät ja puhuisivat, jos kuulisivat palkkani ja muut etuni!

Olen ollut kaikille samanlainen, myös pomolle ihan perusystävällinen, täytyy ottaa vielä etäisempää linjaa. Vaikka siis en ole todellakaan tarkoituksella ollut mitenkään erityisen tuttavallinen häntä kohtaan! Enkä millään halua uskoa, että kyseessä olisi mitään seksuaalista/romanttista, koska hän on ollut vuosikymmenet naimisissa ja tosiaan lähes tuplasti minun ikäinen. Ja usein puhuu, ei vain minulle vaan muillekin, vaimostansa, vie häntä syömään ja reissuun ym. En keksi mitään syytä hänen käytökselleen.

Ap

Kuvailemasi ikäisillä saattaa juuri pimahtaa perusteellisesti.

Vierailija

Entä jos olet pätevämpi kuin muut siellä aloittaessaan? Onko sinulla parempi koulutus pohjalla? Tai sellaista osaamista, jota juuri silloin on tarvittu kun olet aloittanut? Mietin vain miksi ensimmäiseksi luulet että suosimisen taustalla olisi jotain outoa? Ehkä olet vain hyvä työntekijä/hyvät suositukset/korkea koulutus.

Vierailija

Minulla on/on ollut hieman samantyyppinen tilanne - pomo suosii selvästi minua (mm. priorisoi työjuttuja edukseni, parempi palkka jne). Olen myös pelännyt, että työkaverit alkavat puhumaan perättömiä.

Uskon että hän aidosti arvostaa minua työntekijänä, mutta silti jotenkin tuntuu, että jonkinlainen ihastuminen on ollut jossain vaiheessa mukana..

Vierailija

Koulutus ei ole parempi kuin muilla, oikeastaan jopa huonompi kuin valtaosalla, mutta työntekijänä olen kyllä tehokas ja ahkera. Minua on kyllä työntekijänä kehuneet muutkin, mutta en minä mielestäni niin ilmiömäinen ole, että noin paljon parempaa kohtelua saisi, kyllä siellä muitakin yhtä hyviä työntekijöitä on.

Minun ongelmani ei ole hyvä palkka ja se, että pomo tykkää minusta. Minua on alkanut häiritsemään, että miksi pomo kohtelee minua niin hyvin, paljon paremmin kuin muita. Tai ei se vielä ole ongelma, mutta sitten kun muut huomaavat ja alkavat puhumaan (jollei ole alkaneet jo), niin siitä muodostuu ongelma. Ja kyllä väkisinkin mietityttää, että mistä on kyse. Ko. henkilöllä on kuitenkin pitkä kokemus johtamisesta, että tuntuu vähän oudolta yhden suosiminen.

Ap

Vierailija

En muusta tiedä, mutta tuo vaimosta puhuminen ei välttämättä meinaa mitään. Kokemusta on yhdestä siasta, joka yritti iskeä kertomalla mitä kaikkea on ostanut avovaimolleen. Yök.

Vierailija

En muusta tiedä, mutta tuo vaimosta puhuminen ei välttämättä meinaa mitään. Kokemusta on yhdestä siasta, joka yritti iskeä kertomalla mitä kaikkea on ostanut avovaimolleen. Yök.

Vierailija

Jos sillä on isällisiä tunteita sua kohtaan. Oot ikäänkuin tytär sille. Onks muut työntekijät sua vanhempia?

Vierailija

Se riippuu ihan sinusta itsestäsi, miten suhtaudut.

Joillekin muista nuo ihailijat ovat jotain elämää suurempaa, toisille ne taas ovat ihan yhdentekeviä eikä niihin kiinnitetä sen enempää huomiota.

Suhtaudu kylmän asiallisesti, ja sillä selvä. Eihän sille mitään voi, jos toisten kanssa synkkaa paremmin ja joku voi ihastua, mutta ei silti tarvitse tehdä siitä numeroa.

Vierailija

Ei ole tuon yhden ulkonäkökommentin lisäksi sanonut mitään asiatonta (vitsillä tai tosissaan)? Tai katseleeko hän sinua jotenkin pitkään tai sopimattomasti?

Kuulostaa omaan korvaani, että on ihastunut. Kannattaa varoa, ystävälleni kävi huonosti, kun ihastuivat pomonsa kanssa puolin ja toisin, tuli suhde, vaimo meni työpaikalle selvittelemään, se oli todellista painajaista kaiken kaikkiaan, ihan hirveä sotku. Ei tuollaisesta ehjinä nahoin selviä yksikään osapuoli.

Vierailija

Toivoo saavansa seksiä. Juottaa joku kerta sut illanistujaisissa känniin ja panee sua kun sammut. Väittää et halusit sitä jos teet siitä jutun.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat