Vihainen mummo metrossa

Vierailija

Aamulla nousin metroon Itäkeskuksessa. Samaan vaunuun tuli mummo rollaattorin kanssa. Yksi inva/vanhuspaikka oli vapaana, johon hän oli menossa. Käytävän toisella puolen invapaikalla istui n. 30v nainen, jonka iso matkalaukku oli mummon tiellä. Mummo alkoi sättiä, että miksi nuoriso istuu invapaikoilla. Nainen siirsi laukkunsa heti pois tieltä ja mummo pääsi istumaan. Jatkoi urputustaan " pitää soittaa vartijat ajamaan pois väärillä paikoilla istujat" ja "vartijat antaa 80€ sakon väärällä paikalla istujalle".

En ymmärrä jurputuksen jatkumista, koska hän kuitenkin sai istumapaikan. Pitääkö ruuhkaisessa liikennevälineessä pitää kaikki invapaikat vapaana ja seistä siltä varalta, että tulee invalidi/vanhus? Eikö riitä, että antaa paikan sitten kun invalidi tai vanhus tulee? Tulee mieleen vanha sääntö, ettei lapset saa istua bussissa.

Kommentit (6)

Vierailija

Toissapäivänä joku sokea oli lyönyt naapurin lasta bussissa kepillä jalkaan niin että siinä on punainen juomu vieläkin. Isku on ollut tosi kova koska on tullut jälki housujen läpikin. Bussikuskin mukaan naapurin lapsi ja mun lapsi ei olleet tehneet bussissa mitään erikoista vaan sokea oli aloittanut mätkimisen omia aikojaan. Naapuri on tehnyt ilmoituksen poliisille.

Vierailija

Vastaavassa tilanteessa kannattaa kysyä, että "tuskin sinullakaan on kahta persettä".

Useimmiten invapaikat eivät tosin edes kelpaa kohderyhmälleen. Kai se on se suomalainen sisu, pakko kammeta itsensä jonnekin perälle, vaikka oven luona olisi tilaa.

Vierailija

Istuin kerran inva-/lastenvaunupaikalla, kun kaikki tavalliset penkit olivat korkeammalla niin, että olisi pitänyt nousta muutama porras niille istahtaakseen. Viereen tuli nainen lastenvaunujensa kanssa ja rupesi sättimään minua ylös tuoliltani, vaikka istuin ihan nätisti ja pienesti, ja hän mahtui lastenvaunuinensa hyvin viereeni. Vastasin, että enpä nouse, ja istuin sen jälkeen koko loppumatkan hiljaa, samalla kun nainen jatkoi suureen ääneen minun kamalasta röyhkeydestäni nurisemista.

Sitten kun tuli minun pysäkkini, vedin kyynärsauvat penkin alta ja nilkutin vääntyneillä nielilläni ovesta matkoihini. En jäänyt seuraamaan valittajan ilmeitä.

Vierailija

Vanhukset ja vammaiset kuvittelee että niillä on kaikki maailman oikeudet koska ovat vanhoja tai vammaisia. No se on ikävä yllätys sitten kun niin ei olekaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat