Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minut tunnistetaan aina, onko normaalia?

Vierailija

Tuttavani, työkaverini, läheiseni jne. tunnistavat minut aina, vaikka näkisivät minut sattumalta jossain toisessa kaupungissa ja vaatteissa (esim. lenkkivaatteet / juhlavaatteet...), joissa he eivät ole ikinä minua nähneet aiemmin. Se on ärsyttävää, koska olen epäsosiaalinen ja haluan olla omissa oloissani. Opiskeluaikoina matkustin kolmen kaupungin väliä ja kerran esim. kävi niin, että kanssani samaa sivuainetta kaupungissa A opiskeleva tyyppi näki minut sattumalta kaupungissa C uusissa vaatteissa ja tuli juttelemaan!!
Onko muita "meikäläisiä" paikalla? Kuinka yleistä tämä on?

Kommentit (15)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nenäni alle tulevat kaikki alle 150cm pitkät ihmiset pitämään suojaa sateella. T.ap

Että kehtaat esiintyä minuna!

Eli yllä lainattu kommentti ei ollut minun kirjoittamani.

Minulla ei ole iso nenä. Isohkot silmät ovat, muttei nekään mitenkään "poikkeuksellisen" isot ole. Leukani on varmaan ihan keskikokoinen.

Ehkä silmistäni sitten johtuu tunnistaminen...

Vierailija

Nostan tätä nyt, kun olisi kiva tietää, kuinka harvinaista tämä on. Ei ole toistaiseksi ilmoittautunut ketään muita...

Vierailija

Mä en ymmärrä kysymystä. Kyllä kaikki mun tutut tunnistaa mut lokaatiosta tai vaatteista huolimatta. Etkö sä sitten tunnista ihmisi jotka tunnet??

Vierailija

En kyllä käsitä mitä nuo uudet vaatteet asiaan liittyvät, ellei kyse sitten ole siitä, että olet aina ennen pukeutunut kansallispukuun ja sitten yhtäkkiä vaihdoitkin vaikka voimistelutrikoisiin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko lihava? Tai tosi laiha?

Ei se voi siitäkään johtua, koska olen normaalipainoinen.. Ja keskipituinenkin. Hiukseni on vähän tavallista paksummat (kuin suomalaisilla siis), mutta vaaleanruskeat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä kysymystä. Kyllä kaikki mun tutut tunnistaa mut lokaatiosta tai vaatteista huolimatta. Etkö sä sitten tunnista ihmisi jotka tunnet??

Hei, kivaa! Meitä on siis ainakin kaksi :) Ymmärsit kysymyksen näköjään ihan niin kuin pitikin.

Vierailija

Miksi eivät tunnistaisi sinua, ap? Ellet jossain naamioissa kulje, niin eikö ole ymmärrettävää, että tuntemasi ihmiset tunnistavat sinut missä tahansa kohtaattekin? Mä tunnistan jatkuvasti ihmisiä, joiden kanssa olen ollut rinnakkaisluokalla 15v sitten / jonka kassalla asioin viime viikolla / joka näytteli sivuosaa siinä yhdessä draamasarjassa 90-luvulla / joka on sen yhden tyypin kaveri, jonka tapasin sillon kerran baarissa 6v sitten. Enkä pidä tätä mitenkään ihmeellisenä. Tuskin on kyse sinun poikkeuksellisesta ulkonäöstäsi, vaan tuttaviesi ihan normaalista kasvomuistista.

Vierailija

Tunnistaminen on kyllä lähtökohtaisesti enemmän kiinni tunnistajasta, kuin tunnistettavasta. Toisilla on parempi kasvomuisti kuin toisilla. Tietysti, jos ulkonäkö on jollain tapaa poikkeava, niin auttaahan se jonkin verran.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hei, kivaa! Meitä on siis ainakin kaksi :) Ymmärsit kysymyksen näköjään ihan niin kuin pitikin.

Miksi se on sinusta kivaa?

Vierailija

Minä! Enemmänkin sen huomaa siitä, että tuntemattomat tunnistaa mut ulkonäötä. Jos olen ollut poissa luennolta, niin opettaja on noin 70-100 oppilaan joukosta huomannut että en ole sillä kertaa paikalla, vaikka istun aina mahdollisimman keskellä ihmismassan seassa, en viittaa, en osallistu, en ole äänekäs. Päin vastoin, teen muistiinpanoja katse vihkossani. Ja näin on käynyt useamman kerran useamman opettajan kanssa.

Jossakin bileissä taas tuntemattomat ihmiset ovat kännissä tulleet juttelemaan että näkivät mut siellä ja täällä silloin ja tällöin, esimerkiksi jossakin kurssilla, tentissä, kaupungilla, leffassa... Ja olen silloinkin melkein aina yksin, tai jos olen jonkun kanssa niin ollaan hyvin huomiota herättämättömiä, ei jutella lujaa, ärsytetä ihmisiä tai naureta lujaan ääneen.

Huvittavinta on että olen oikeasti niin geneerisen näköinen parikymppinen nainen kuin vaan voi olla. Just sellainen hillitty villapaita-pillifarkut-converset -mimmi. Ei ole hassun värisiä hiuksia, ei ihailtavaa tyyliä, ei läväreitä, ei mitään. Hoikkakroppainen. Kun täällä on ollut välillä niitä massamuotiketjuja, niin voitte ottaa yleisimmin mainitut jutut ja peilata ne suoraan muhun. Naama taas on omasta mielestäni ihan perusnätti, ei isoa nenää tai muuta huomioitavaa.

Kerran kyllä yksi tyttö sanoi mulle, että oon sellainen että jään ihmisten mieleen "jostain syystä", muttei osannut eritellä että miksi. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat