Tuleekohan 40 vuotiaalle oireita e-pillereiden lopettamisesta?

Vierailija

Olen aloittanut e-pillerit 17 vuotiaana iho-ongelmien takia. Lasten takia välillä ollut syömättä, mutta silloin olin vielä nuori ja muita hormonimyllerryksiä etten muista tuliko jotain negatiivisia oireita.
Sanotaan, että lopetuksen jälkeen iholle tulee taas finnejä, kasvot rasvoittuvat, mielialat vaihtelevat jne.
Mietin, että tuleeko tuollaisia kuitenkaan enää näin vanhalle?
Mies menossa vasektomiaan, joten toivon todellakin, että pillereiden lopetuksesta seuraa vain positiivisia asioita.

Kommentit (7)

Vierailija

Minulla ihon ja hiusten rasvoittuminen lisääntyi jonkin verran, tosin lopetin 34-vuotiaana, kun mies kävi vasektomiassa. Finnejä ei tosin onneksi tullut. Ja kuukautisrytmi alkoi heitellä; pillerit pitivät sen säännöllisenä.

Vierailija

Ei useimmille siitä lopettamisesta tule mitään rajuja oireita missään iässä. Itse olen lopettanut monta kertaa, suhteiden välillä kun ei ole ehkäisyä tarvinnnut. Koskaan ei ole tullut muuta kuin lievää hikoilun ja ihon ja hiusten rasvoittumisen lisääntymistä. Mieliala on aina vaan parantunut, minusta hormoniehkäisy on tehnyt aina vähän "zombien".

Vierailija

Miksi ei tulisi? Yhtä lailla sun hormonit muuttuu, joten jos oot aikaisemmin saanut oireita, saat varmasti nytkin. Ei siihen ikä vaikuta. Vai suojaako 40-vuoden ikä yhtäkkiä hormoni muutoksilta jotenkin mystisesti? Itselleni on aina tullut finnejä, epäsäännöllinen kierto, mielialavaihteluita ja rasvoittuvaa tukkaa.

Vierailija

No meillä on päädytty tuohon miehen vasektomiaan ihan sen takia ettei mun tarvitsisi syödä pillereitä. Ne maksaa ihan älyttömästi ja ne pitää muistaa syödä. Itse olen nyt pari vuotta vaihdellut pillerimerkkejä. Toisista olen tullut kuivaksi kuin korppu, toisten kanssa olin raivohullu TAI nauraa hekottelin koko ajan, monissa tuli välivuotoa jne. Tuntui ettei enää mikään merkki sovi mulle.
Olen koko ajan kuvitellut, että mun elämä muuttuu "ihanaksi", kun ylimääräiset hormonit poistuvat elimistöstäni. Valitettavasti vasta nyt aloin miettimään, että mitä jos saankin kaikki huonot oireet lopettamisesta ja jouduinkin palaamaan takaisin pillereihin. Toivottavasti ei kuitenkaan!

Vierailija

Vasektomian jälkeen 37v iässä jätetty pillerit pois, joiden syönti aloitettu 16v iässä. Vuoto paljon runsaampaa, ovulaatiokivut palasivat, tukka ja kasvot rasvoittivat herkemmin. Lisäksi kivuliaita ihonalaisia (isoja!) finnejä yläselässä ja kasvoissa (leuka, ohimot). Eipä juuri mitään hyvää vaikutusta siis.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vasektomian jälkeen 37v iässä jätetty pillerit pois, joiden syönti aloitettu 16v iässä. Vuoto paljon runsaampaa, ovulaatiokivut palasivat, tukka ja kasvot rasvoittivat herkemmin. Lisäksi kivuliaita ihonalaisia (isoja!) finnejä yläselässä ja kasvoissa (leuka, ohimot). Eipä juuri mitään hyvää vaikutusta siis.

Kuulostaa todella inhottavalta! Oletko kauan ollut ilman pillereitä? Onko mahdollista ettei oma hormonitasapaino ole vielä kunnossa ja siksi sulla on tuollaista?
Oletko ajatellut paluuta pillereihin?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat