Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti oma hormonitoiminta palautuu e-pillerien lopettamisen jälkeen?

Vierailija

Viimeisen liuskan viimeisen e-pillerin otin tasan 3 vko sitten, to 5.11. Torstaina 12.11. minulle asennettiin kuparikierukka.

Tänään huomasin, että nännini ovat jotenkin herkät, hieman kipeätkin ja alavatsassa tuntui vähän hassulta. Voiko kyseessä olla ovulaatio? Muistelen, että aikana ennen pillereitä minulla oli kesken kierron samanlaisia oireita joskus (nännit kipeät jne.).

Mietin vain, että voisiko oma hormonitoiminta palautua kolmessa viikossa jo? E-pillerini olivat matalahormoniset, käytin niitä reilun 2,5 vuotta, olen alle 20-vuotias ja normaalipainoinen (jos näillä olisi jotain tekemistä hormonitoiminnan suhteen).

Kommentit (9)

Vierailija

AP lisää vielä, että eilen illalla nännit eivät olleet yhtään arat + vatsaa turvottaa selkeästi. Ilmeisesti vatsan turvotus voi olla ovulaation oire, googlettelin vähän.

Toivoisin siis kehoni toiminnan palaavan normaaliksi mahd. pian, siksi kyselen ehkä vähän hölmöjäkin. Raskautta en siis toivo (kun kierukkakin asennettiin).

Vierailija

Mä sanoisin, että nuo ovat raskauden oireita. Mulle ei sopinut hormonikierukka enkä olis ikinä uskaltanut ottaa kuparikierukkaa sen takia, kun moni tullut raskaaksi sen aikana.

Vierailija

Mulla ainakin menkat olivat heti säännölliset. Nännienn arkuutta oli alussa ja alavatsa nippailua. Käytin e-pillereitä 12-vuotta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin, että nuo ovat raskauden oireita. Mulle ei sopinut hormonikierukka enkä olis ikinä uskaltanut ottaa kuparikierukkaa sen takia, kun moni tullut raskaaksi sen aikana.

Älä pelottele D: Huhhuh. AP

Vierailija

Menkat ja ovulaatio voi tulla, vaikka hormonitoiminta ei olisikaan palautunut täysin normaaliksi. Itsellä meni vuosia, että muuten normalisoitui.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole. Normaaleja ovulaatio oireita kun on juuri lopettanut pillerit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin menkat olivat heti säännölliset. Nännienn arkuutta oli alussa ja alavatsa nippailua. Käytin e-pillereitä 12-vuotta.

No tämä vähän rauhoitti. Lapsena ja nuorempana kuukautiskiertoni oli epäsäännöllinen/pitkä, toivon että e-pillerit ja vanheneminen saisivat kierron tasoittumaan. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menkat ja ovulaatio voi tulla, vaikka hormonitoiminta ei olisikaan palautunut täysin normaaliksi. Itsellä meni vuosia, että muuten normalisoitui.

Noh, kunhan edes hiukan tasoittuisi ja palautuisi. Olen kyllä kuullutkin että mahdollisten lopettamista seuranneiden sivuoireiden häviämiseen voi mennä jopa vuosikin aikaa (hormonitasapainon vaihtelun tms. vuoksi). AP

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat