Kuinka lämmitellä ilman lämmintä suihkua?
Noniin, olen ihan lapsesta saakka käynyt pitkissä suihkuissa, osaksi siksi että minun on pestävä kovin rasvoittuvat hiukseni usein, ja siksi että minua palelee lähes koko ajan ja lämmin suihku on ainut keino rentouttaa lihakset. Mietin nyt kuitenkin, kun minua on aina sätitty vedenkulutuksesta, ja koska joudun maksamaan vesilaksua, että olisiko jokin keino lämmittää lihakset ilman vettä. Ajattelin lopettaa jokapäiväisen suihkussakäynnin. Liikuntaa en jouda harrastamaan joka päivä jotta se toimisi lämmittelynä, ja sitä paitsi ulos meneminen saa minut palelemaan kahta kauheammin. Ajattelin vaan että haluan mennä nukkumaan ilman palelua, mutta en pysty nukkumaan esim. termopeiton kanssa sillä se on älyttömän kuuma. Onko tämä vain tottumiskysymys?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Mikähän oireyhtymä sinulla on, jos lihakset ovat noin krampissa koko ajan? Alkaa kuulostaa ammattivalittajan kattaukselta.
En tiedä, mutta reisilihaksia oikein särkee jos en päivän päätteeksi lämmittele niitä suihkussa. Nyt käytän kyllä ulkoiluhousuja jotka auttavat jonkin verran. Pitkiä alushousuja käytän suurimman osan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistuta kilpirauhases. Tai käy muuten vaa lekurissa, ei kuulosta normaalilta. Joka tapauksessa, en ymmärrä kenelle tulee mieleen mennä suihkuun lämmitäkseen, sillä suihkun jälkeen on aina kylmä. Se on vain hetken helpotus. Siis eihän sun tarvi mitään hikiliikuntaa harrastaa, vaan voit vaikka joogata tai tehdä muutama kyykky, punnerrus, vatsalihasliike, jne. Tai pukeudu lämpimämmin. Itse olen aikamoinen vilukissa ja tiedän kyllä sen fiiliksen, kun kotona paleltaa koko ajan. Muutin Lappiin halppis opiskeijaluukkuun, jossa lämmitys on scheissea ja ikkunat ja ovet vetää. Asiaan ei auta muu kuin pukeutuminen. Joskus istun pipo päällä sisällä, käytän aina villa-/pörrösukkia, pidän lämpimiä pitkähihaisia... Nukkuessa ei tarvi termospeittoa, vaan ihan normi ohuet sekä mukavat, mutta pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet. Sukkiakin voi pitää jalassa ja yöllä sitten pois jos tarvii. Normi peitto riittää tai sitten ottaa huovan lisäksi. En ymmärrä miten tällainen perusasia on noin vaikea. Sinulla on varmasti jotain aineenvaihdunnallista häikkää...
No se lämmin suihku auttaa nimenomaan siksi että siellä ollaan tarpeeksi pitkään. Ei palele koko loppuiltana sen jälkeen. Voisin ostaa kotihousuiksi kyllä villahousut jos sellaisia löytyy jostain.
Itse kittaan keitettyä vettä mahdollisimman kuumana.
Mä työnnän jääkylmät jalkani ukkoni kiveksiin ja kädet sen kainaloihin. Hetken ajan se ulvahtelee tuskasta, mutta kohta molemmat ovat tyytyväisiä!
Opettele liikkumaan siellä ulkona. Lihakset lämpenee liikkumalla ja verenkierto paranee. Pidä myös nestetasapaino kunnossa (vettä). Jos töpöttelet jo pienellä pakkasella kuin eskimo aina autolle ja takaisin, niin ei ihme, että et ole yhtään karaistunut kestämään kylmää.
Siis liikuntaa et jouda harrastamaan ja pitkiä suihkuja harrastat mutta vesilasku on liian iso, WTF! joutaisitko mennä lataamoon? Ainiin sekin on työlästä ja kukaan sinne ei vie, toki on aikaa täällä provoilla
Osta kymmenen 50 Kilowatin teollisuulämpöpuhallinta kämppääsi, niillä saa jo 4h+keittiö lämpötilan nousemaan +300°C, laita lämpöhaalari, pilkkihaalari, avaruuspuku päälles niin pitäs pärjätä
Minua rupeaa palelemaan aina silloin kun on nälkä. Oma vinkkini on, että kannattaa syödä säännöllisesti ja riittävästi.
t a l i t i a i n e n kirjoitti:
Minua rupeaa palelemaan aina silloin kun on nälkä. Oma vinkkini on, että kannattaa syödä säännöllisesti ja riittävästi.
Totta, mutta syömisen jälkeen vasta kylmä tuleekin, koska kroppa keskittyy ruuan sulattamiseen ja ääreisverenkierto jää vähälle->kylmä.
Mutta kun syöty ruoka on taas kropalle polttokelpoista(jokunen tunti) niin ruumis lämmittää itse itseään.
No siihen liikuntaan jää aikaa juuri lyhentämällä niitä suihkuja. Ei liikkumaan tarvitse lähteä ovesta ulos. Mullakin on täällä kotona kahvakuula ja jumppapallo sekä pilatesrulla. Ilman noitakin tanssahtelen musiikin tahtiin aika paljon, ihan töitä tehdessäni. Kuntopyörän voisin vielä hankkia ja varmaan pian sen teenkin. Kun saan isomman asunnon, lopetan salikäynnit kokonaan nyt kun tekniikat on hallussa ja uskallan tehdä vapailla painoilla ja saan sinne sitten vielä jonkun soutulaitteen tms.
Ongelma on se, että yleensä on liikaa paikoillaan. Lisäksi pitäisi venytellä. Suihku ei itsessään lämmitä, vaan se lämpimän veden läträäminen lämmittää huonelämpötilaa hetkellisesti. Lisäksi pitkään kuumalla vedellä läträäminen avaa ihohuokosia.
Tässä myös lainattu lause, jota kannattaa vähän pohtia: "40 °C lämpöinen suihku saa aikaan piristävän tunteen. Tämä voi kuulostaa omituiselta, mutta se on totta: kuuma vesi voi piristää. Näin korkeassa lämpötilassa elimistö alkaa päästää itsestään pois kuumuutta, ja siksi olo tuntuu itse asiassa virkistyneeltä. Emme kuitenkaan suosittele kuuman veden käyttöä suurissa määrissä tai usein, joten tällaisen suihkun tulisi kestää vain vähän aikaa." Lähde: askelterveyteen.com/onko-suihkussa-kaynti-monta-kertaa-paivassa-haitaksi/
Eli et sinä itseäsi sillä suihkulla lämmitä, vaan huonetta, hetkellisesti.
Nosta asunnon sisälämpötila riittäväksi.
Oletko asunut vuokralla ilman vesimaksua koko elämäsi? Suihkussa lämmittely maksaa noin euron minuutti.
Ota isoon limpparipulloon hanasta kuumaa vettä ja se mukaasi peiton alle, lämmittää kivasti, mutta ei sitten niin kuumaa että tulee palovammoja, jos sattuu vaikka hajoamaan. Pitää siis kestää hyvin kättä, ei saa polttaa.
Pue vaatteet päälle, syö kunnolla, oletko alipainoinen?
Vierailija kirjoitti:
Oletko asunut vuokralla ilman vesimaksua koko elämäsi? Suihkussa lämmittely maksaa noin euron minuutti.
Ota isoon limpparipulloon hanasta kuumaa vettä ja se mukaasi peiton alle, lämmittää kivasti, mutta ei sitten niin kuumaa että tulee palovammoja, jos sattuu vaikka hajoamaan. Pitää siis kestää hyvin kättä, ei saa polttaa.
Pue vaatteet päälle, syö kunnolla, oletko alipainoinen?
Kyllä olen asunut.
Alipainoinenkin olen ollut koko ikäni.
Miksi se kuuma (vesipullo, kauratyyny, toinen peitto) siellä peiton alla ei rentouta lihaksia, mutta suihkussa kuuma vesi rentouttaa?
Seksi, pattereiden ilmaus, ruuanlaittaminen, chili, ikkunoiden tiivistys, siivoaminen tanssiminen musiikin kanssa.
Tarkistuta kilpirauhases. Tai käy muuten vaa lekurissa, ei kuulosta normaalilta. Joka tapauksessa, en ymmärrä kenelle tulee mieleen mennä suihkuun lämmitäkseen, sillä suihkun jälkeen on aina kylmä. Se on vain hetken helpotus. Siis eihän sun tarvi mitään hikiliikuntaa harrastaa, vaan voit vaikka joogata tai tehdä muutama kyykky, punnerrus, vatsalihasliike, jne. Tai pukeudu lämpimämmin. Itse olen aikamoinen vilukissa ja tiedän kyllä sen fiiliksen, kun kotona paleltaa koko ajan. Muutin Lappiin halppis opiskeijaluukkuun, jossa lämmitys on scheissea ja ikkunat ja ovet vetää. Asiaan ei auta muu kuin pukeutuminen. Joskus istun pipo päällä sisällä, käytän aina villa-/pörrösukkia, pidän lämpimiä pitkähihaisia... Nukkuessa ei tarvi termospeittoa, vaan ihan normi ohuet sekä mukavat, mutta pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet. Sukkiakin voi pitää jalassa ja yöllä sitten pois jos tarvii. Normi peitto riittää tai sitten ottaa huovan lisäksi. En ymmärrä miten tällainen perusasia on noin vaikea. Sinulla on varmasti jotain aineenvaihdunnallista häikkää...