Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, mitä teen?

Vierailija

Olen 17v ja raskaana. Kerroin tästä serkulleni, johon luotin, ja nyt hän kiristää minua kertomaan äidille heti huomenna tai hän soittaa itse. En ole vielä valmis kertomaan äidille, enkä ole vielä käynyt edes neuvolassa. Raskausviikko 7 menossa.
Kertoisin itse heti kun olen siihen valmis. Serkkuni on hyvin vahvasti sitä mieltä, että minun pitäisi tehdä abortti, mutta itse haluan pitää lapsen.

Kommentit (9)

Vierailija

Sanot serkulle, että hankkii elämän. Sitten sanot, että jos hän kertoo äidillesi tai jollekulle muulle asiasta, katkaiset välisi häneen. Ja sitten toteutat sen mikäli hän sekaantuu asioihisi ja kertoo jollekin.

Vierailija

Olet kuitenkin melkein täysi-ikäinen eli aikuinen ja sinun mielipiteesi on se joka on tärkein ja pysyy. Siinä ei ole serkulla paljoa sanottavaa. Jos haluat pitää lapsen, äidille kertominen voi olla paikallaan. Henkinen ja konkreettinen tukeminen on aina toivottavaa noin nuorena ja vanhempanakin jotta on vähemmän mutkia matkassa. Kyseessä on kuitenkin sinun elämäsi ja sinun pitää tehdä niin mikä tuntuu parhaalta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sanot serkulle, että hankkii elämän. Sitten sanot, että jos hän kertoo äidillesi tai jollekulle muulle asiasta, katkaiset välisi häneen. Ja sitten toteutat sen mikäli hän sekaantuu asioihisi ja kertoo jollekin.

Tämän lisäksi itse lähettäisin vielä kirjekuorellisen glitteriä postitse. Olisi pieni ja vaaraton mutta hajottava kosto :D Aina halunnut lähettää jollekin! http://www.city.fi/ilmiot/laheta+vihamiehellesi+kourallinen+glitteria/8484

Vierailija

Sinulla on yksi ongelma: riippuvaisuus serkusta. 

Aikuistu ja itsenäisty, varsinkin jos / kjun aiot pitää odottamasi lapsen.

Sinun ei enää kannata kertoa ihan kaikista asioistasi tälle serkulle, minkä olet jo tainnut hoksata itsekin. Sinun ei myöskään tarvitse elää hänen ehdoillaan, kun hän ei ole sinun huoltajasi. Myöskään äitisi ei saisi painostaa sinua aborttiin, kun sinähän se olet se , joka saa lapsen eikä äitisi tai serkkusi.

Vierailija

Kerrro pian vanhemmillesi. Et kuitenkaan pysty itte elättämään kasta. Vaan vanhempasi joutuisi sen tekemään. Oletko varma että he haluavat siihen ryhtyä. Et voi myöskään pakoittaa heitä siihen. Ei ole myöskään yhteiskunnnan velvollusuus elättä sinua ja lasta. Muista että päätöksesi koskee muitakin kuin sinua. Sinulla ei taida olla ammattia eikä töitä. Millä meinaat elättää lapsen ja ittesi jos vanhempasi ei siihen suostu. Se ei ole hedän tehtävä..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerrro pian vanhemmillesi. Et kuitenkaan pysty itte elättämään kasta. Vaan vanhempasi joutuisi sen tekemään. Oletko varma että he haluavat siihen ryhtyä. Et voi myöskään pakoittaa heitä siihen. Ei ole myöskään yhteiskunnnan velvollusuus elättä sinua ja lasta. Muista että päätöksesi koskee muitakin kuin sinua. Sinulla ei taida olla ammattia eikä töitä. Millä meinaat elättää lapsen ja ittesi jos vanhempasi ei siihen suostu. Se ei ole hedän tehtävä..

Lapsen isä on siis mukana kuvioissa ja menee töihin. Rahaa on säästössä joten älä huoli.

Vierailija

Huomenna olis varattu lääkäriaika johon ainakin äiti on tunkemassa mukaan. Molempien vanhemmat haluavat että teen abortin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat