Suhde ulkomaalaisen kanssa, ei yhteistä kieltä, voiko toimia?

Vierailija

2 viikkoa sitten Ruotsissa istuin kahvipöytään miehen kanssa, molemmat oltiin yksin ja kaikki pöydät varattuja. Juteltiin ehkä 20min ja pyysin numeroa häneltä, nyt ollaan siitä asti viestitelty lähes taukoamatta ja selvästi molempia kiinnostaa, kumpikin vielä sopivasti ollaan sinkkuja.

Tässä on kuitenkin sellainen juttu, että tämä mies osaa suomea ehkä kaksi sanaa, minä ruotsia ihan muutaman lauseen ja sitten englantia, miehen kanssa voidaan keskustella mutta selvästi hänen englanti on omaani heikompaa. Voiko siis suhde tulevaisuudessa toimia vaikka yhteistä kieltä ei kovin vahvasti ole?

Ja sitten vielä, että mitä mieltä Itse olet siitä, että suhteen aloittaisi jossain vaiheessa jo ihan vaan sen 20min näkemisen ja viestittelyjen jälkeen? Itsellä suunnitelmissa parin vuoden päästä mahdollisesti lähteä Ruotsiin asumaan. :)

Kommentit (8)

Vierailija

En nyt oikein ymmärrä. "Ei yhteistä kieltä"... "juteltiin 20 minuuttia".

Kyllä teillä nyt selkeästi yhteinen kieli on: se englanti. Eiköhän miehenkin englanti harjaantuisi käytössä. Jos kerran keskustelu herätti mielenkiinnon, ei se nyt niin huonoa voi olla nytkään.

Vierailija

Kyllä se yhteinen kieli on todella tärkeä! Alkuhuumassa ei haittaa, mutta myöhemmin syventävät keskustelut ovat tärkeitä. Ja se, että ymmärtää toisen sisimmän.

T: naimisissa jo 15v. espanjalaisen miehen kanssa

Vierailija

Siis se ruotsiin muutto on ollu suunnitelmissa jo kauan ennen kun tapasin tämän miehen.

Ja joo kyllä me sillä enkulla saadaan keskusteltua, mutta erikoisemmat sanat ja esim jostain avautuminen tulee varmasti olemaan hankalaa kun ei mies suomea puhu, enkä minä ruotsia...

-ap

Vierailija

Opettelet sitä ruotsia. Onhan sulla koulupohja siitä valmiiksi. Katsot Ruotsin telkkaria, kuuntelet ruotsinkielisiä radiokanavia, luet lehtiä ja kirjoja ruotsiksi... Kyllä ne sanat sieltä taas löytyy! Ja just parastahan tässä on se ruotsalainen mies 😀 Voit oppia häneltä ja hänen kanssaan.

Vierailija

En nyt ymmärrä. Muuttamassa Ruotsiin, mutta et "osaa" kieltä etkä ole sitä opettelemassakaan? Et kai ole turvapaikanhakija? :)

Vai tarkoititko, ettet vielä osaa sitä kyllin hyvin. Kieltähän voi aina opetella, mutta lyhyen kohtaamisen perusteella en vielä pilvilinnoja maalailisi.

Vierailija

Minäkin ihmettelin tuota, että olet jo aiemmin suunnitellut muuttoa Ruotsiin, mutta et ole opetellut ruotsia eikä päähäsi ilmeisesti nytkään juolahtanut, että sinun vähintääkin kannattaisi (jollei jopa pitäisi) opetella sitä ruotsia. Siis alat nyt opiskella kieltä, tuli suhteesta oikea suhde tai ei, jos kerran muutto on tähtäimessä.

Mulle on todella tärkeää, että pystyn kommunikoimaan kumppanini kanssa kaikista mahdollisista asioista, enkä ymmärrä niitä pareja, jotka eivät koskaan opi puhumaan keskenään muuta kuin jotain tankeroenglantia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat