Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluahdistus

suurperheellinen äippä
25.11.2015 |

Meillä 16 henkinen perhe ja tulot 4500€/kk. Lainat nappaa kuukaudessa 1200€. Tavallisesti ruokaan, vessapaperihin , shampoihin yms.menee noin 2500€/ kk. Loput jotenkuten riittää laskuihin, uutta ei juurikaan voi ostaa. No oma valinta tietysti suuri perhe on enkä siitä valita, mutta joulut on aina sellainen ahdistusta tuottava asia. Varmaan ymmärrätte.....Kun sitä haluaisi itsekin lapsille kaikkea ihanaa mitä toivovat, mutta ei pysty.

Olisiko jollakin vinkkejä lahjoihin... Yritän keksiä kaikkea tekemistä yhdessä....

Kiitos kun sain edes jollekin valittaa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihania vinkkejä saanutkin, kiitos:) Anteeksi, mutta joskus minuakin saattaa vähän vaan ahdistaa, ei ollut tarkoitus noin avautua. No, tulipahan höyryt päästä pois.

Vierailija
22/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano pliis että tämä on provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa kyllä tulla ihan kyläänkin;) Ei ole provo.

Vierailija
24/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli varmaan sama tilanne viime joulunakin. Mitä silloin annoit lapsillesi joululahjaksi?

Vierailija
25/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Jokainen voi antaa ja saada yhden lahjan. Arvokas, kuka antaa kenellekään lahjan ja sopikaa summa. Lahja saa olla myös maksuton. Pienempiä voi auttaa lahjan suunnittelussa.

Vierailija
26/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää opetella sairaan elämään, jos ei oo varaa. Ostat käytettynä ja kierrätät. Lapsille tuhlaamattomuus kuri, saa käyttää vain rajatusti vessapaperia, puuroa, ei muroja, jugurtti on vain su herkkua. Pullat ja kakut leivotte itse. Kaikki ruuat teette itse. Kinkun ostat halvimmat ja paistat itse. Teinit googlaa ohjeita netistä. Lidl.

Vierailija
27/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä oli varmaan sama tilanne viime joulunakin. Mitä silloin annoit lapsillesi joululahjaksi?

Ostimme jokaiselle 20€ jotakin kivaa. Olin ostellut alesta/kirppikseltä. Tänä vuonna olen lähinnä yrittänyt selvitä masentumatta. Ja totta, olisi pitänyt ajatella asiaa jo kesällä. 

Vierailija
28/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol. Eiköhän ne noilla tuloilla ruuat oo tehty itse jo ajat sitten ja kirpparit tuttuja ap:lle. 

Vierailija
29/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin isossa perheessä luulisi, että esimerkiksi kahden keskeinen aika vanhemman kanssa olisi kiva lahja isommille. Esim. lapsen kanssa uimahalliin, metsään patikoimaan eväitten kera jne. Kirppareilta voi kanssa tehdä todellisia löytöjä!

Vierailija
30/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostimme jokaiselle 20€ jotakin kivaa. Olin ostellut alesta/kirppikseltä. Tänä vuonna olen lähinnä yrittänyt selvitä masentumatta. Ja totta, olisi pitänyt ajatella asiaa jo kesällä. 

Ja nytkö ei ole sitten euroakaan lasten lahjoihin?

Vierailija
31/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nytkö ei ole sitten euroakaan lasten lahjoihin?[/quote]

HUOH

Vierailija
32/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostaisin lapsille yhteisiä, kivoja lahjoja. Isommat varmasti ymmärtävätkin tilanteen? Heille voisi luvata lahjat joulun jälkeen alesta :)

Pienille saa edullisesti, itse ajattelin 3-vuotiaalle etsiä kirppikseltä tai sitten kaupasta ihan pikkuautoja tms. Mulla on neljä lasta ja olen työtön yh, karenssi loppui juuri joten ylimääräistä rahaa ei ole.

Vierailija
33/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni teillä on oikeus osallistua esim. Joulupuu keräykseen.

Käy kirkon diakonia toimistolla? Kerro ihan rehellisesti tilanteestanne ja siitä että olet yhden lapsen omaishoitaja (?).

Etsi tietoa netistä tuetuista lomista, sellaisen voisitte päästä koko porukka esim. hiihtolomalla. Niissä on usein lastenhoitajat paikalla joten te vanhemmatkin saisitte hieman levätä. Tuetuilla lomilla on valmiit ruokapöydät ja niille koitetaan saada samanikäisiä lapsia ja samassa elämäntilanteessa olevia perheitä :) Olisi ihana lahja koko perheelle tuommoinen!

Vierailija
34/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselehan netistä hyviä alennuksia. Ainankin Lekmerillä oli tosi hyviä alennuksia leluihin ja vaatteisiin.

Vierailija
35/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina skippaan näissä Joulu -ja synttäriapua ryhmissä tällaiset holtittomasti lisääntyneet perheet. Oma moka, selviytykää itse. Jokainen tietää, että yli 2 lapsen elättämiseen menee tuhottomasti rahaa, joten kannattaa miettiä sitä lapsilukua ajoissa, vaikka kuinka olisivat kummatkin hyväpalkkaisissa ja "vakituisissa" töissä. Koskaan ei voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ja mitä enemmän lapsia samaan perheeseen hankitaan, sitä selkeämpää on, että myös niitä vammaisia tai muulla tavoin sairaita myös syntyy.

Sori ap, ei heru neuvoja, eikä sympatiaa täältä. Tee vaikka vähän lisää kersoja, siinähän sitä kivaa joululahjaa kaikille taas vaihteeks on tai sitten ei...

Vierailija
36/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäsiä lapsia?

Vierailija
37/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUOH

Mitä huoh? Olisi paljon helpompaa keksiä lapsille jotain lahjoja, jos tietäisi, onko käytettävissä yhtään rahaa ja jos on, niin paljonko? Jos ei ole euroakaan, niin jättäisin koko lahjomisen ja sopisin lasten kanssa, että lahjat siirretään ensi jouluun.

Vierailija
38/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim pienille joku iso Duplo-paketti, jonka pilkot etukäteen piememmiksi paketeiksi? Isommille leffalippuja? Reilun kympin kappale. Sit pääsis kahdestaan aikuisen kanssa ja saisi valita mieluisen leffan? Uimahallireissu? Sisäluisteluvuoro? Keilaus?

Vierailija
39/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museokäynti kahdestaan vanhemman kanssa?

Vierailija
40/55 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainoista lyhennysvapaata joulukuuksi. Siitä säästyneillä rahoilla nyt ostaa lahjan per nuppi nyt ainakin.