Mitä kaikkea hyvää jouluruokaa saa kaupasta valmiina?

Vierailija

Tänä vuonna en aio viettää päiviä keittiössä vaan hankin kaiken valmiina. Mitä hyväksi kokemiasi jouluruokia löytyy kaupan hyllyltä?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Graavilohi, silli(t) ja mäti löytyvät hyvinvarustetuilta kalatiskeiltä ja -osastoilta. Ehkä voit sen verran vaivautua, että keität perunat itse ja avaat leipäpussin.

Vierailija

Mielestäni kaikki jouluruoat voi ostaa valmiina niin halutessaan. Turha siitä on syyllistää.

Itselleni oli suuri yllätys miten hyvää oli ostamani imelletty perunalaatikko - nyt en tosin muista oliko se Saarioisten vai Atrian.

Joulun ja jouluajan vuorokausissa on vain ne 24 tuntia. En aio enää niitä viettää hösäten keittiössä ja stressaten, miten kerkiää kaiken laittaa itse. Luovuin tuosta jokunen vuosi sitten enkä ole katunut hetkeäkään :)

N45+

Vierailija

Kylmäsavulohi, graavilohi, sillit

Laatikot (porkkana, lanttu, bataatti)

Pariisinperunat

Rosolli, punajuurisalaatti, sienisalaatti

Riisipuuro

Rusinasoppa, Luumusoppa

Piparit (Annas)

Vierailija

Saarioisten laatikot. Niistä tykkään.

Valitettavasti muu ei voita itse tehtyä. Itse savustettu mehukas kala vs. kaupan kuiva. Itse tehty smetanasilli vs. purkista repäisty, itse tehdyt karjalanpiirakat vs. kaupan, itse tehty jälleen mehukas ja maukas rosolli vs. kaupan... Näin se vaan on. Ei tule kauppoja muuta kuin laatikoiden osalta.

Vierailija

Saarioisten laatikot on hyviä!Rakastan varsinkin sitä perunalaatikkoa.Yllätyin tosi paljon kuinka suuri ero oli kun ostin toisen merkkisiä laatikoita.

Vierailija

Ihan kaiken saa valmiina, jos niin haluaa. Jopa perunat saa keitettynä, jos siltä tuntuu. Eri asia tietysti sitten, miten järkevää se on, sillä mitä valmiimpaa tavaraa ostaa, sen enemmän se yleensä maksaa. Kannattaisi ehkä ajatella esim. suolaavansa kalan tai keittävänsä perunat itse?

Mutta jos kiinnostus on todellakin nollassa, eikä hinta ole este, niin esimerkiksi kauppahalleista tai Stockmannin tiskiltä saat koko joulupöydän ihan avaimet käteen -periaatteella.

Vierailija

Mäkin olen minimoinut jouluhöösäämisen, bataatti-chililaatikkoa, loimulohta ja jälkiruoat ostan Lidlistä. Ankan rintafile on ainoa mitä paistan itse. Porkkana- ja perunalaatikon anoppi hommaa meillekin joltain tutulta pitopalvelutyypiltä. Rosolleja, sillejä, kinkkua on sitten varmaan siellä anopin joulupäivän lounaalla, meille ei niitä hankita.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat