Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon rättikässää pojilla alakoulussa?

Vierailija

Pojallani alkoi käsityö viime vuonna kolmosella. Syksy oli puukässää ja kevät rättikässää. Nyt nelosen syksy on ollut taas puutöitä ja olin ihan ihmeissäni kun hän sanoi että joulun jälkeen alkaa taas "patalappujen virkkaaminen". Hän oli vähän pahoillaan koska tykkää puutöistä tosi paljon ja on siinä hyvä. Onko oikeesti niin että nykyään on molempia yhtä paljon tytöillä ja pojilla? Itse muistan aikoinani olleeni vain yhden lukukauden puukäsityössä. En oikein tiedä onko tämä nyt hyvä vai huono asia...

Kommentit (4)

Vierailija

Tämä poistuu uuden opetussuunnitelman myötä kokonaan ja tilalle tulee erilainen kokonaisuus nimeltään kädentaidot tms. Siinä ei enää jaotella teknistä ja tekstiiliä vaan kyseessä on kokonaisuus joka sisältää erilaisia käsitöitä...

Vierailija

OK. Mutta onko se tällä hetkellä niin että puolet ja puolet sekä pojilla että tytöillä? Koko alakoulun ajan? AP

Vierailija

Lasten ala-asteella on 3. 4. ja 5. luokat puolet vuodesta rättikässää ja puolet teknistä. Tytöillä ja pojilla.

Kutoselle ja seiskalle pitää valita, silloin on sitten vaan sitä yhtä. Tyttäreni huokaisi helpotuksesta, kun ei tartte enää kankaiden kanssa pläräillä. Ainoa tyttö teknisessä. Yllättävän paljon vielä tänäkin päivänä mielenkiinnot menee sukupuolen mukaan.

Vierailija

Minun lapsillani on ollut molempia puolet ja puolet, paitsi 6. luokalla, jossa sai valita, kumpaa haluaa. Silloinkin oli kuitenkin pari kuukautta toista. Minusta tämä on loistava parannus omiin kouluaikoihini verrattuna.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat