Kaliumia nostavia ruoka-aineita!
On kaliumarvot matalalla, mitä ruokia olisi paras syödä?
Kommentit (23)
Ainakin banaanissa on melko paljon kaliumia.
Avokadoa kaalin ja banaanin lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaliumia sisältävää pilleriä!
Näin se varmaan kyllä täytyy. Lääkäri selitti puhelimessa liudan ruokia mitä pitäisi syödä, mutta eihän mulle mennyt päähän muu kuin banaani, ja sillekin olen allerginen.
Kaalit ovat diureetteja ja lisäävät kaliumin poistumista.
Osta mineraalisuolaa, jossa on osa natrium kloridista korvattu kaliumilla. Tämän lisäksi voit ostaa apteekista ihan puhdasta kaliumia pillereinä.
Suklaassa ois näköjään paljon kaliumia!
Kuivatut hedelmät, tuoreet hedelmät, marjat, suklaa, kahvi, pähkinät, kuorineen keitetyt perunat, jne.
Vierailija kirjoitti:
Osta mineraalisuolaa, jossa on osa natrium kloridista korvattu kaliumilla. Tämän lisäksi voit ostaa apteekista ihan puhdasta kaliumia pillereinä.
Mineraalisuolaa on käytössä jo, pitäisikö sen käyttöä lisätä? Noissa pillereissä mietityttää se, että saako herkästi liikaa kaliumia? Kun lääkäri ei maininnut noista pillerimuotoisista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se varmaan kyllä täytyy. Lääkäri selitti puhelimessa liudan ruokia mitä pitäisi syödä, mutta eihän mulle mennyt päähän muu kuin banaani, ja sillekin olen allerginen.
Käy katsomassa finelistä ruokia. Ei ole vaikeaa. Tosin onhan se tabun heittäminen suuhun helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy katsomassa finelistä ruokia. Ei ole vaikeaa. Tosin onhan se tabun heittäminen suuhun helpompaa.
Juu kirjoitin tuon kommentin ennen, kun sain tännekin vinkkejä :) Fineli ei edes tullut mieleen, että kiitos teille jotka vastasitte! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mineraalisuolaa on käytössä jo, pitäisikö sen käyttöä lisätä? Noissa pillereissä mietityttää se, että saako herkästi liikaa kaliumia? Kun lääkäri ei maininnut noista pillerimuotoisista mitään.
Kuinka matala kaliumisi on? Tiedätkö miksi arvo on matala?
Mineraalisuolaa ja pillereitä varmaankin terveellisempi vaihtoehto olisi luonnostaan kaliumpitoiset elintarvikkeet.
Perunalastut ovat kaliumpommeja! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka matala kaliumisi on? Tiedätkö miksi arvo on matala?
Mineraalisuolaa ja pillereitä varmaankin terveellisempi vaihtoehto olisi luonnostaan kaliumpitoiset elintarvikkeet.
En tiedä kuinka matalalla arvot ovat, mutta sen verran kuitenkin, että lihasvoimat on heikentyneet ja verenpaine normaalista hiukan koholla. Arvo on todennäköisesti matalla sekoilevan vatsan takia, tosin tähän lääkäri ei ottanut oikein kantaa mitenkään. Tuntuu kyllä mielekkäämmältä saada ravinnosta kalium! Ap
Jos mahasi on sekaisin ja kalium ei imeydy, voi olla ettei ruoan kalium riitä. Sinun pitää testata.
Pillereiden annostus pitää laskea, ei niitä summamutikassa syödä. Itselleni riittää 1 tabletti viikossa korjaamaan rytmihäiriöitä aiheuttavan kalium vajauksen.
Vierailija kirjoitti:
Jos mahasi on sekaisin ja kalium ei imeydy, voi olla ettei ruoan kalium riitä. Sinun pitää testata.
Pillereiden annostus pitää laskea, ei niitä summamutikassa syödä. Itselleni riittää 1 tabletti viikossa korjaamaan rytmihäiriöitä aiheuttavan kalium vajauksen.
Kannattaako siis selvittää lääkärin kanssa tätä? Mulla jumittaa vatsa, mutta syön niin runsaasti kuitua, että se alkaa sekoilemaan. Lääkäri ei vissiin hoksannut tätä komboa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako siis selvittää lääkärin kanssa tätä? Mulla jumittaa vatsa, mutta syön niin runsaasti kuitua, että se alkaa sekoilemaan. Lääkäri ei vissiin hoksannut tätä komboa. Ap
Miksi ihmeessä syöt runsaasti kuitua? Varsinkin viljan kuidut saavat vatsan ja suoliston sekaisin. Kasviksien kuidut on parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile magnesiumia.