Jospa en ostakaan lahjoja?

Vierailija

Jäin alkukesästä työttömäksi ja lisäksi minulla todettiin juuri sairaus, jonka vuoksi en ole 100% työkykyinen lähitulevaisuudessakaan. Sairauden pystyi toteamaan vasta alan erikoislääkäri, ja iso summa raha menikin eri lekureilla juoksemiseen aiemmin. Kitkuttelen nyt todella pienillä rahoilla ja jokaisen euron saan laskea tarkkaan. Joulu painaa mieltä. Minulla ei olisi varaa ostaa yhtäkään lahjaa.

Mietinkin jos sanoisin suoraan kummilasteni vanhemmille, lähisukulaisille ja ystäville, että minulla ei nyt ole rahaa lahjoihin, eikä minullekaan sitten tarvitse ostaa mitään. Eihän minun ole mitään järkeä ostaa lahjoja velaksikaan. Huono fiilis tästä tulee, enkä tiedä, ymmärtävätkö läheiseni tilannetta. Etenkin kummipojan vanhemmat varmaan loukkaantuisivat.

Kommentit (8)

Vierailija

Kummiuteen ei kuulu lahjapakko. Jos ne ihmiset ovat ystäviäsi he eivät tuosta loukkaannu vaan päinvastoin voisivat kysyä/keksiä kuinka voisivat olla sinulle avuksi/tueksi.

Sinulla on nyt sellainen elämäntilanne että sinulla on oikeus ja velvollisuus asettaa itsesi ja oma jaksamisesi/selviämisesi etusijalle.

Joku voi olla ymmärtämätön ja suuttua mutta sinä its etiedät että siihen ei ole mitään syytä.

Voimia ja valoisaa tulevaisuutta!

Vierailija

Sinuna mä sanoisin. Ja jos ostat jollekin jotain pientä, niin sitten sun pitää ostaa muillekin ja kohta onkin mennyt ihan liikaa rahaa.
Mä ainakin ymmärtäisin sua enkä loukkaantuisi. Ennemmin loukkaantuisin, jos ostat vähillä rahoillasi lahjoja ja sitten vaikka jäät itse jotain tärkeää ilman tai vaikka vain jouluruokia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
voi kai sitä nyt jotain pientä ostaa tai tehdä itse. tuskin on parista eurosta kiinni.
Ymmärrystä vähän. Kun on tosi tiukka rahatilanne, niin joku saattaa kuule joutua laskemaan onko varaa ostaa lidlin 55 sentin hernekeitto.

Vierailija

Pystyisitkö tehdä jotain itse? Minä tykkään antaa lahjoja, mutta tänä jouluna rahat ovat hyvin tiukalla. Ompelin kummitytöille retrokankaista pussilakanasetit ja niihin sopivat yöpaidat, tuli hauskat. Aikuisille läheisille olen tehnyt joulukranssit havuista tai mustikanvarvuista, sekä suklaagranolaa jonka annan lasipurkissa. Ei mennyt paljoa rahaa, vaivaa kyllä mutta se ei haittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi kai sitä nyt jotain pientä ostaa tai tehdä itse. tuskin on parista eurosta kiinni.
Ymmärrystä vähän. Kun on tosi tiukka rahatilanne, niin joku saattaa kuule joutua laskemaan onko varaa ostaa lidlin 55 sentin hernekeitto.

No piirtää vaikka taulut kummilapsille. Kai nyt lyijykynä ja pala paperia löytyy joka taloudesta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No piirtää vaikka taulut kummilapsille. Kai nyt lyijykynä ja pala paperia löytyy joka taloudesta?

No herranen aika, siitähän kummilapset ilahtuu, yleensä se menee toisinpäin. Aika hyvä piirtäjä saa olla, että saa aikaiseksi lahjaksi sopivan piirustuksen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat