Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väkivaltainen appiukko

Vierailija

Pienimuotoinen vallanhimoinen ukko. On lyönyt 6v lastani kun tämä ei totellut jotain ukon päähänpistoa. Nuoremmat 2v ja 6kk eivät ole koskaan olleet siellä ilman minua.

Mieheni vähättelee asiaa.

Itse en haluaisi päästää lapsia sinne en ollenkaan. Onko ero miehestäni ainoa vaihtoehto? Sittenkin pelkään että mies raahaa lapset appilaan isäviikonloppuina.

Mieheni on muuten hyvä mies, aggressiivinen on itsekin (rikkoo tavaroita kun kilahtelee) mutta lapsia ei ole lyönyt.

Onko muilla tapahtunut tällaista?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapahtunut, mutta jos tapahtuisi, niin mun lapset eivät menisi enää ikinä ilman mua appiukon luo.

Pitäisi pystyä luottamaan että lasten isä suojelee mutta kaksi päivää tuosta tapahtumasta kantoi suoraan nuorimman isänsä syliin. Uskomatonta! Seisoin vieressä vahdin kuin haukka ja nostin lapseni pois. Mies suuttui tästä ja haukkui MINUT jälkikäteen kun "en sovittele" (=nuole) hänen isänsä kanssa.

Oksettaa koko asia. Kai lasten pitäisi pystyä isänsä kanssa edes kulkemaan. En haluaisi itsekään päästää appilaan enää lapsia ilman että pidän jokaisen vieressäni turvassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsen pahoinpitely on poliisiasia.

Aion tehdä ilmoituksen poliisille mutta saa nähdä riittääkö lapseni sana ukkelin sanaa vastaan :(

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapahtunut, mutta jos tapahtuisi, niin mun lapset eivät menisi enää ikinä ilman mua appiukon luo.

Sanoisitko vielä miten tämän käytännössä saa toteutettua?

Parisuhteessa miehen kanssa - mies ihmettelee miksi en luota häntä yksin lasten kanssa appilaan --> luottamuspula ja ero.

Eronneena --> mies vie lapset appilaan isäviikonloppuina.

Ap

Vierailija

Mä sanoisin miehelle suoraan, että mun lapset ei mene appiukolle lyötäväksi. Hyvin yksinkertaista. Jos sun mies on tottunut lyönteihin, se ei tarkoita sitä, että teidän lasten pitäisi tottua myös.

Mulla on hyvä, tasavertainen parisuhde, mutta jos joku vahingoittaisi mun lapsia väkivaltaisesti ja jos olisi mahdollisuus, että se tapahtuu uudestaan, niin kävelisin miehen yli heti, jos tarve vaatisi. Enkä todellakaan antaisi periksi.

Toisaalta mä olisin keskustellut hyvin pitkään jo siitä, miksi hemmetissä mies vei lapsen appiukon syliin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä sanoisin miehelle suoraan, että mun lapset ei mene appiukolle lyötäväksi. Hyvin yksinkertaista. Jos sun mies on tottunut lyönteihin, se ei tarkoita sitä, että teidän lasten pitäisi tottua myös.

Mulla on hyvä, tasavertainen parisuhde, mutta jos joku vahingoittaisi mun lapsia väkivaltaisesti ja jos olisi mahdollisuus, että se tapahtuu uudestaan, niin kävelisin miehen yli heti, jos tarve vaatisi. Enkä todellakaan antaisi periksi.

Toisaalta mä olisin keskustellut hyvin pitkään jo siitä, miksi hemmetissä mies vei lapsen appiukon syliin.

Vei kuulemma koska pitää olla normaalisti ja "yrittää" (mitä, en tiedä). Ei saa kuulemma jatkaa tilannetta vaan pitää palata normaaliin.

En jaksa enää riitaa omassakin perheessä. Jos olisi minun isäni niin välit olisivat jo poikki mutta nyt tunnen olevani lukkotilanteessa.

Vierailija

Sano sille miehellesi, että ei ole normaalia, että isoisä lyö lapsenlastaan. Normaalia olisi pitää lapset kaukana väkivallasta.
Kysy häneltä, että kuinka monta lyöntiä teidän lasten pitää vastaanottaa? Kysy myös sitä, että eikö vanhempien pidä suojella lapsiaan kaikin mahdollisin keinoin.

Voin meinaan kertoa, että lapset eivät osaa olla kauniisti aina ja kaikkialla. Ei vaikka kuinka selittäisi, että isoisän takia pitää olla nätisti (mikä on muuten väärin). Toisilla on niin erilaisia tapoja ettei lapset niitä millään voi muistaa ja aina lapset ovat kapinoineet ja riehuneet myös isovanhemmilla.
Jos sun miehesi ei muuten usko, niin sano, että seuraavasta lyönnistä katkaiset välit totaalisesti appiukkoon. Ehkä se pistää miehesi miettimään asiaa oikeasti.

Pakkotilanne on pakkotilanne

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää riitaa omassakin perheessä. Jos olisi minun isäni niin välit olisivat jo poikki mutta nyt tunnen olevani lukkotilanteessa.

Joskus senkin myöntäminen ettei mitään voi tehdä on vapauttavaa. Et vaan voi mitään koska lukkotilanne.

Lapsesi, joka siis on kertonut sinulle joutuvansa pahoinpidellyksi, viedään siksi takaisin lyöjänsä luokse uudelleen ja uudelleen eikä kukaan tee mitään. Hän oppii saman arvokkaan läksyn kuin sinäkin: alistuminen väkivaltaan on normaalia eikä mitään ole tehtävissä. Edes omalle äidille kertomisesta ei ole apua. Mistään ei ole apua.

Jossain kaukana Saatana (jos sellainen on olemassa) nauraa hiljaa itsekseen matalaa, syvää naurua.

Vierailija

Ole kiltti ja taistele lapsesi puolesta ennenkuin menettää arvostuksensa myös sinua kohtaan. Se muistetaan kyllä. 

Uskoi poliisi tai ei, niin lapsesi ja sinä tiedät että ainakin yritit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ole kiltti ja taistele lapsesi puolesta ennenkuin menettää arvostuksensa myös sinua kohtaan. Se muistetaan kyllä. 

Uskoi poliisi tai ei, niin lapsesi ja sinä tiedät että ainakin yritit.

Taistelen. Mutta mitä helvettiä voin miuta tehdä kuin ilmoittaa poliisille :( Tiedän että huoltajuusriidassa isoisän läpsäisy (ja väkivallalla uhkailu) ei ole mikään peruste evätä isältä lasten tapaamisia.

Ap

Vierailija

Jos tämä nyt ei ole taas perinteinen miesvihaprovo, niin kai nyt itsekin aikuisena ja vanhempana tiedät mitä tehdä???????????????????????????????????

Vierailija

Isoisän läpsäisy? Ei tietenkään ole oikein. Mutta tuskinpa pahoinpitely tai poliisiasia.
6kk isoisän sylissä. Mitä pelkäsit tapahtuvan? Taidat olla itse vähän draamaan taipuvainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos tämä nyt ei ole taas perinteinen miesvihaprovo, niin kai nyt itsekin aikuisena ja vanhempana tiedät mitä tehdä???????????????????????????????????

Ilmoituksen poliisille mutta mitä muuta? Ystävällisesti kerro. Muistuttaisin vielä että lapsilla on isäkin.

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat