Miten päästä joulutunnelmaan?

Vierailija

Olen koko ikäni ollut jouluhullu ja haluaisin päästä jo fiilistelemään joulua. Jotenkin vaan tänä vuonna aika on vilahtanut hirveän nopeasti, enkä ole ehtinyt uhrata montakaan ajatusta joululle. Onko teillä jotain erityisiä perinteitä ja askareita, jotka saavat joulutunnelman aikaan? Olen itse miettiny piparkakkutalon tekoa, sukkien kudontaa, jne.. Jotain elokuvaehdotuksia olisi kiva kuulla. Minulla ei ole lapsia, joten en pääse kirjoittelemaan kirjeitä joulupukille tai leipomaan yhdessä lasten kanssa ja sitä kautta luomaan tunnelmaa. Kaikenlaisia tekemisehdotuksia jouluun liittyen otetaan vastaan! :)

Kommentit (11)

Vierailija

Mulla on yleensä tullut joulufiilis siitä kun olen alkanut metsästää lahjoja. Tänävuonna yritin kuitenkin olla "fiksumpi" ja aloin ostella lahjoja jo heinäkuussa pikkuhiljaa niin tänävuona lahjojen ostelu ei ole auttanut. Laitoin kans jouluverhot ja matot, punaisen viltin ja sohvatyynyt jne tuodekseni kotiin joulutunnelmaa noin pari viikkoa sitten mutta ei auttanut. Nyt toissapäivänä päätin paketoida jo muutaman lahjan sekä "paketoin" tulitikkuaskin jotta saan sen uuteen joulukalenteriin missä on vain koukut niin "lahjapussukaksi". Tosta pienestä näpertelystä tuli ihana joulufiilis ja nyt odotan innolla että päästään tekemään joulukortteja lapsen kanssa :)

Vierailija

Ostarille väkijoukkoihin pyörimään ja joulurallatuksia kuuntelemaan. Riitele äidin kanssa puhelimessa. Syö pahaa ruokaa. Vitutus on hetkessä päällä, aivan kuin olisi aattoaamu.

Vierailija

Katselin netistä joulukoristeita ja jotain pientä uutta ostinkin jo tälle joululle. Lahjojen ostaminen ja sitten niiden paketointi on taattua joulufiilistä :)

Pipareita ja joulutorttuja ja joululauluja ja oi mä ratkeen kohta tästä joulun odotuksesta :)

Vierailija

Täälä kans yksi jouluhullu. Mä olen joulufiiliksessä jo lokakuun lopulla :D
Tässä pari vinkkiä mitkä vois auttaa joulumielen nostatukseen:
Askartele joulukortteja
Kuuntele joulumusiikkia
Koristele koti
Shoppaile joululahjoja
Leivo joulutorttuja
Katso jouluelokuvia ( Joulutarina, The Grinch, Joulupukkia pelastamassa)

Vierailija

Napapiirin pikajuna on ihana joulufiiliselokuva kaikille lapsenmielisille. Leivo, askartele tähtiä hopeapaperista, kuuntele jouluista musiikkia (club for five esim.), tee pieni lista joululahjoista ja käy ostoksilla jo vähän, ruoki lintuja, lue jouluaiheisia tunnelmointikirjoja tai osta joululehti, koristele pipareita/tee talo, tee tai hanki jouluinen kranssi oveen, polta kynttilöitä, katsele valokuvamuistoja menneistä jouluista, muista joulurahalla tai muulla avustuksella jotain hyväntekeväisyysjärjestöä, kirjoita joulukortit, ehkä joku joulukirjekin, suunnittele joulupöydän menu, laula joululauluja, osallistu myyjäisiin... Tunnelmallista joulua sulle, ap. Löydät sen kyllä! <3

Vierailija

Joulufiilikseen pääsen itse parhaiten, kun sytytän kynttilöitä, paistan ensimmäiset pellilliset pipareita ja joulumusiikkia soimaan taustalle (yleensä sellaista musaa, jossa vain orkester soittaa, rauhallista, ei laulua).

Siinä tunnelmassa on mukana tuoksut, maut, visuaalinen  ja musiikki, kaikkille aisteille nautintoa.  Siitä se innostus lähtee pikkuhiljaa koristelemiseen ja kaikkeen muuhunkin.

Vierailija

Kiitos ihanista ideoista! Tuli jo jouluisampi mieli näitä lukiessa. Täytyykin etsiä käsiini tuo napapiirin pikajuna, ihanan taianomainen elokuva. Lisää saa vielä laittaa! :) - Ap

Vierailija

Aion käyttää huomisen päivän joulukuusen pystyttämiseen ja koristeluun ja siihen todellakin menee ainakin 8 tuntia, koska kiinnitän valoketjujen lamput jokaisen oksan päähän tasaisen kauniisti enkä suinkaan heitä ketjuja vapaasti oksien päälle niinkuin useimmat yleensä tekevät ja kuuseen menee 8 lamppusarjaa, joissa jokaisessa on 35 pientä lamppua. Lamppujen kiinnitys on se eniten aikaa vievä touhu, muut koristeet menevät melko nopeasti ja  panen valot päälle perjantaina samaan aikaan, kun meidän kaupungin joulukatu avataan. Asun pääkadun varrella ja siksi kuuseni saa loistaa yötä päivää loppiaiseen asti, näyttää todella kauniilta ohikulkijoille ja tuo uskomattoman kauniin tunnelman ja valon huoneeseen, ovikranssin otan myös käyttöön yhtä aikaa.

P.S. Kuusi on jo parikymmentä vuotta vanha, mutta satsasin aikoinaan laatukuuseen enkä mihinkään Halpa-Hallin versioon ja siksi se on yhtä hieno edelleenkin.

T. Joulua rakastava mies  

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat