Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu menee pilalle postilakon takia

Vierailija
25.11.2015 |

En nyt mitenkään kommentoi sitä, onko lakko oikeutettu vai ei. En edes jaksa miettiä sellaisia juuri nyt.

Mutta vähän surkean syksyn jälkeen odotin hirveästi joulua, ja nyt joulufiilis on romahtanut, kun posti ei kulje. Ensinnäkin, olen aina rakastanut joulukorttien kirjoittamista ja lahjapakettien tekemistä ja lähettämistä kaukana asuville ystäville. Iso osa tärkeimmistä ystävistäni asuu ulkomailla. Taitaa olla jo niin, että vaikka lakko ratkeaisi muutamassa päivässä, jo lähetettyjen pakettien selvittelyyn menee niin kauan aikaa että ulkomaille ei ole mitään toivoa lähettää paketteja niin että ehtisivät ennen joulua. Ehkä superpikapostina, mutta en minä nyt sentään satasia rupea maksamaan pienistä tuloista joulupakettien takia.

Toisekseen, epäilen, että jouluostokseni eivät ehdi ajoissa. Kyseessä on lähinnä käsityömateriaaleja, joita en Suomesta saa, ainakaan ihan samanlaisia. Niistä piti valmistella joululahjat lähipiirille (huom! toivotut sellaiset, en ole siis tekemässä niitä paljonpuhuttuja käsityölahjoja vastentahtoisille vastaanottajille), mutta eipä taida niitä tulla ajoissa. Pitäisi kuitenkin ehtiä tehdäkin ne lahjat joulukuun aikana. Odotin tuotakin projektia kovasti... eikä ole edes varaa ostaa jotain muuta materiaalia tilalle. Eikä toisenlaisista materiaaleista sitä toivottua lahjaa tulisikaan.

Pahimmassa tapauksessa ei taida Suomestakaan tilaamani joululahjat tulla ajoissa perille :(

Harmittaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä SAK:n hyllytetty mainos tais olla heidän omaa reality-sarjaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita joulukortit jo menemään ja tilaa Suomesta tarvikkeita matkahuollon kautta. Saat tuettua kotimaista työtä kun suunnitelmat muuttuvatkin.

Vierailija
24/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan sinun lopettaa elämäsi? Tuo tilanne vaikuttaa niin vakavalta, että tuskinpa elämällä on sinulle enää mitään annettavaa.

Aloita hyvät neuvot itsestäsi.

Miksi ihmeessä? Ei minun jouluni ole menossa pilalle.

Vierailija
25/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin ratkaisu on, että vie kortit ja paketit suoraan saajalle; saa samalla hyvän joulumielen. Niin minä aina teen, vaikka matka on pitkä, huh huh!

Vierailija
26/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Juuri lakon aiheuttaman haitan takia sitä käytetään painostuskeinona. Ei sellaisesta lakosta hyötyä lakkoilijalle ole, mikä ei tunnu missään.

Posti vaan ei tunnu tajuavan sitä, että pelaavat tälläKIN itsensä markkinoilta ulos. Ympäri vuoden kelvotonta palvelua ja ainut aika vuodesta kun olisi ihan näytön paikka, niin laitetaanpa lakko pystyyn..

Jäikö peruskoulu kesken, vai miten voit olla noin kujalla siitä, miten lakot toimivat?

Vierailija
27/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne viimeistään Joulun jälkeen tulee perille. Ja onhan meillä joululaulut, jouluvalot, piparit - ja lähimmäisenrakkaus.

Vierailija
28/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Juuri lakon aiheuttaman haitan takia sitä käytetään painostuskeinona. Ei sellaisesta lakosta hyötyä lakkoilijalle ole, mikä ei tunnu missään.

Posti vaan ei tunnu tajuavan sitä, että pelaavat tälläKIN itsensä markkinoilta ulos. Ympäri vuoden kelvotonta palvelua ja ainut aika vuodesta kun olisi ihan näytön paikka, niin laitetaanpa lakko pystyyn..

Jäikö peruskoulu kesken, vai miten voit olla noin kujalla siitä, miten lakot toimivat?

Kujalla on yleensä se, joka kuvitelmissaan haluaisi olla vallan muualla!

Vierailija
29/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahaha hyvä.  toivottavasti sun joulus menee täys perseelleen

Vierailija
31/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne viimeistään Joulun jälkeen tulee perille. Ja onhan meillä joululaulut, jouluvalot, piparit - ja lähimmäisenrakkaus.

hyi

Vierailija
32/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin, lakkoillen Suomi nousuun - eikun...

Minä ainakin teen pienen oman protestin, enkä lähetä yhtään joulukorttia. Ihmetelkööt postin lakkoilevat työntekijät sitten sitä, kun ei ole työpaikkaa ollenkaan. Kannattaa lakkoilla juupajuu.

Mua ei haittais yhtään, vaikka posti jaettais vain kerran-pari viikossa jonkun yksityisen toimijan toimesta. Tervemenoa posti!

Niin. Että Suomi nousuun postikorttilakolla?

Ei kyllä ihmetytä, että Suomi on tässä jamassa kun on, jos älykkyys ja ymmärrys on tällä tasolla.

Vierailija
33/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sille voi mitään. Ei sen takia kannata joulun antaa mennä pilalle. Peru tilaukset ja osta kaupasta toiset lahjat tilalle. Ja laitat paketit sitten kun voit. Ja vastaanottaja saa ne sitten kun saa.

Tuo on asenne kysymys.

Vierailija
34/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita joulukortit jo menemään ja tilaa Suomesta tarvikkeita matkahuollon kautta. Saat tuettua kotimaista työtä kun suunnitelmat muuttuvatkin.

Minulla ei ole varaa tilata tuplaten materiaaleja. Niissä matkalla olevissa on jo rahat kiinni.

Kyllä minä yleensä tuen kotimaista työtä ja paikallisia liikkeitä varmasti monta kertaa enemmän kuin keskiverto av-mamma, mutta nämä nyt tuli tällä kertaa tilattua ulkomailta, kun Suomesta en vastaavia kankaita löytänyt. Tässä kunnassa ei ole kuin Eurokangas, ja suomalaisissa nettikaupoissakin on aika kehno samettivalikoima.

Kaipa olen sitten materialisti, kun joulu menee näin helposti "pilalle". Ehkä se oli väärä sanavalinta. Joulu tulee ja menee tietysti yhtä lailla, on minulla sitten joulukortit lähetettyinä ja lahjat tehtyinä tai ei. Mutta odottamattomia hankaluuksia tuli tällä kertaa lakon muodossa, kun odotin innolla hauskoja jouluvalmisteluita ikävän syksyn jälkeen.

t: ap

Vierailija
35/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoin ratkaisu on, että vie kortit ja paketit suoraan saajalle; saa samalla hyvän joulumielen. Niin minä aina teen, vaikka matka on pitkä, huh huh!

Kernaasti veisinkin, mutta ei rahat riitä lentolippuihin ympäri Eurooppaa ;)

Vastaan vielä tietyille kirjoittajille, että en minä nyt sentään itseäni ole sen takia tappamassa, että joulupostitilanne on mitä on.

Onhan tässä tosiaan vielä piparit ja glögi. Olen vain itse aina nauttinut eniten joulussa siitä, että saan tehdä paketteja ajatuksella ja lähettää niitä ystävilleni :) Muuten olen aika yksinäinen, joulunakin.

Vierailija
36/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun jouluni menee pilalle, jos ei ole lunta, ja sellaista Turussa on viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana tapahtunut usein. Ja kuitenkin olen siitä aina  selvinnyt!

Pieniä ovat ne ihmisen murheet, kun postikorttien perillemeno on elämän ja kuoleman kysymys. No, meitä kaduntallaajia on monenlaisia. Toiset miettivät postikortteja, toiset miettivät, mistä saisi rahaa jouluruokaa varten.

Vierailija
37/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakossa on oikeasti ollut mukana vain pari lajittelukeskusta, et voi syyttää lakkoa siitä, että pakettisi eivät tulisi perille, ne tulevat kyllä vaikka vähän myöhässä, jos ovat ko. keskusten kautta liikkuneet. Myös ulkomaille lähtevät paketit menevät perille, jos ajoissa lähetät, ehtivät hyvin ennen joulua, viime tipassa lähettäjien paketit eivät välttämättä ehdi enää.

Vierailija
38/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun jouluni menee pilalle, jos ei ole lunta, ja sellaista Turussa on viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana tapahtunut usein. Ja kuitenkin olen siitä aina  selvinnyt!

Pieniä ovat ne ihmisen murheet, kun postikorttien perillemeno on elämän ja kuoleman kysymys. No, meitä kaduntallaajia on monenlaisia. Toiset miettivät postikortteja, toiset miettivät, mistä saisi rahaa jouluruokaa varten.

Toistan nyt vielä, että en ole missään sanonut tämän olevan elämän ja kuoleman kysymys :) Hyvänen aika, luemmeko me ihmiset samaa palstaa? Minusta täällä valitetaan vähän väliä mitä kummallisemmista asioista. Joitain kirjoittajia ottaa suunnattomasti pattiin, jos naapuri tervehtii väärällä äänensävyllä. Kovin aggressiivisia ovat monet vastaukset olleet tässä ketjussa - kirjaimellisesti toivotetaan tekemään itsemurha, kun sanon, että minua harmittaa postilakko. En taida edes olla ainoa suomalainen, jota harmittaa!

Minuakin lumettomuus harmittaa (asun aika lähellä sinua), mutta siihen nyt on vuosien varrella ollut pakko jo tottua. Jouluna syön samaa ruokaa kuin muutenkin; mihinkään erityisiin jouluruokiin ei ole varaa. Minä nyt vain satun tykkäämään joulukorttien ja -pakettien lähettämisestä. Harrastuksensa kullakin.

Vierailija
39/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakossa on oikeasti ollut mukana vain pari lajittelukeskusta, et voi syyttää lakkoa siitä, että pakettisi eivät tulisi perille, ne tulevat kyllä vaikka vähän myöhässä, jos ovat ko. keskusten kautta liikkuneet. Myös ulkomaille lähtevät paketit menevät perille, jos ajoissa lähetät, ehtivät hyvin ennen joulua, viime tipassa lähettäjien paketit eivät välttämättä ehdi enää.

Olen aina lähettänyt ykkösluokan maksikirjeenä joulukuun alussa, ja hyvin on ehtinyt normaalitilanteessa. Ulkomaanpostihan kulkee kaikki Helsingin kautta, joten olen kyllä vähän epäileväinen tässä tilanteessa. Mihinkään lakkoruuhkaan en haluaisi pakettejani lähettää, koska minulla on kokemusta, että ruuhkatilanteissa paketit menevät hukkaan eikä niitä korvata mitenkään. No, katsotaan miten tilanne kehittyy seuraavan viikon aikana.

Materiaalipaketti on matkalla, katsotaan miten sen kanssa käy. Kotiseudullani ei ole kyllä maanantaista lähtien jaettu postia ollenkaan, ja olin käsittävinäni, että esim. DHL:n pakettikuormia ei pureta lakon aikana.

Vierailija
40/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. miksi sitten otsikossa sanot, että joulusi menee pilalle postilakon takia, jos se ei olekaan elämän ja kuoleman kysymys, ap? Helou, ding ding??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi