Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu menee pilalle postilakon takia

Vierailija
25.11.2015 |

En nyt mitenkään kommentoi sitä, onko lakko oikeutettu vai ei. En edes jaksa miettiä sellaisia juuri nyt.

Mutta vähän surkean syksyn jälkeen odotin hirveästi joulua, ja nyt joulufiilis on romahtanut, kun posti ei kulje. Ensinnäkin, olen aina rakastanut joulukorttien kirjoittamista ja lahjapakettien tekemistä ja lähettämistä kaukana asuville ystäville. Iso osa tärkeimmistä ystävistäni asuu ulkomailla. Taitaa olla jo niin, että vaikka lakko ratkeaisi muutamassa päivässä, jo lähetettyjen pakettien selvittelyyn menee niin kauan aikaa että ulkomaille ei ole mitään toivoa lähettää paketteja niin että ehtisivät ennen joulua. Ehkä superpikapostina, mutta en minä nyt sentään satasia rupea maksamaan pienistä tuloista joulupakettien takia.

Toisekseen, epäilen, että jouluostokseni eivät ehdi ajoissa. Kyseessä on lähinnä käsityömateriaaleja, joita en Suomesta saa, ainakaan ihan samanlaisia. Niistä piti valmistella joululahjat lähipiirille (huom! toivotut sellaiset, en ole siis tekemässä niitä paljonpuhuttuja käsityölahjoja vastentahtoisille vastaanottajille), mutta eipä taida niitä tulla ajoissa. Pitäisi kuitenkin ehtiä tehdäkin ne lahjat joulukuun aikana. Odotin tuotakin projektia kovasti... eikä ole edes varaa ostaa jotain muuta materiaalia tilalle. Eikä toisenlaisista materiaaleista sitä toivottua lahjaa tulisikaan.

Pahimmassa tapauksessa ei taida Suomestakaan tilaamani joululahjat tulla ajoissa perille :(

Harmittaa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Juuri lakon aiheuttaman haitan takia sitä käytetään painostuskeinona. Ei sellaisesta lakosta hyötyä lakkoilijalle ole, mikä ei tunnu missään.

Vierailija
2/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynnynnyy, mitä väliä että työntekijöistä tehdään orjia Suomen valtiolle kitumapalkalla, kunhan mä saan mun askartelutarvikkeet ja postikortit lähetettyä ynnybnyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan sinun lopettaa elämäsi? Tuo tilanne vaikuttaa niin vakavalta, että tuskinpa elämällä on sinulle enää mitään annettavaa.

Vierailija
4/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan sinun lopettaa elämäsi? Tuo tilanne vaikuttaa niin vakavalta, että tuskinpa elämällä on sinulle enää mitään annettavaa.

Aloita hyvät neuvot itsestäsi.

Vierailija
5/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua täysin.

Vierailija
6/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, lakkoillen Suomi nousuun - eikun...

Minä ainakin teen pienen oman protestin, enkä lähetä yhtään joulukorttia. Ihmetelkööt postin lakkoilevat työntekijät sitten sitä, kun ei ole työpaikkaa ollenkaan. Kannattaa lakkoilla juupajuu.

Mua ei haittais yhtään, vaikka posti jaettais vain kerran-pari viikossa jonkun yksityisen toimijan toimesta. Tervemenoa posti!

Vierailija
7/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ynnynnyy, mitä väliä että työntekijöistä tehdään orjia Suomen valtiolle kitumapalkalla, kunhan mä saan mun askartelutarvikkeet ja postikortit lähetettyä ynnybnyy

No enkö minä juuri sanonut, että en kommentoi sitä, onko lakko oikeutettu vai ei? Ajattelen nyt ihan pelkästään omasta pienestä henkilökohtaisesta näkökulmastani. Kyllähän tällä palstalla pikkuasioista valitetaan koko ajan - ja tämä pikkuasia ei sentään koske pelkästään minua, vaan muitakin suomalaisia.

t: ap

Vierailija
8/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. Kyllä lakkojen pitäisi olla aina sellaisia etteivät ne vaikuta mitenkään.

Vierailija
9/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Juuri lakon aiheuttaman haitan takia sitä käytetään painostuskeinona. Ei sellaisesta lakosta hyötyä lakkoilijalle ole, mikä ei tunnu missään.

Posti vaan ei tunnu tajuavan sitä, että pelaavat tälläKIN itsensä markkinoilta ulos. Ympäri vuoden kelvotonta palvelua ja ainut aika vuodesta kun olisi ihan näytön paikka, niin laitetaanpa lakko pystyyn..

Vierailija
10/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltasanomajulkkis

Vierailija
11/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä on joulufiilis kiinni :( No, se on sitä kaupallisuutta.

Vierailija
12/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt mitenkään kommentoi sitä, onko lakko oikeutettu vai ei. En edes jaksa miettiä sellaisia juuri nyt.

Mutta vähän surkean syksyn jälkeen odotin hirveästi joulua, ja nyt joulufiilis on romahtanut, kun posti ei kulje. Ensinnäkin, olen aina rakastanut joulukorttien kirjoittamista ja lahjapakettien tekemistä ja lähettämistä kaukana asuville ystäville. Iso osa tärkeimmistä ystävistäni asuu ulkomailla. Taitaa olla jo niin, että vaikka lakko ratkeaisi muutamassa päivässä, jo lähetettyjen pakettien selvittelyyn menee niin kauan aikaa että ulkomaille ei ole mitään toivoa lähettää paketteja niin että ehtisivät ennen joulua. Ehkä superpikapostina, mutta en minä nyt sentään satasia rupea maksamaan pienistä tuloista joulupakettien takia.

Toisekseen, epäilen, että jouluostokseni eivät ehdi ajoissa. Kyseessä on lähinnä käsityömateriaaleja, joita en Suomesta saa, ainakaan ihan samanlaisia. Niistä piti valmistella joululahjat lähipiirille (huom! toivotut sellaiset, en ole siis tekemässä niitä paljonpuhuttuja käsityölahjoja vastentahtoisille vastaanottajille), mutta eipä taida niitä tulla ajoissa. Pitäisi kuitenkin ehtiä tehdäkin ne lahjat joulukuun aikana. Odotin tuotakin projektia kovasti... eikä ole edes varaa ostaa jotain muuta materiaalia tilalle. Eikä toisenlaisista materiaaleista sitä toivottua lahjaa tulisikaan.

Pahimmassa tapauksessa ei taida Suomestakaan tilaamani joululahjat tulla ajoissa perille :(

Harmittaa.

Kaikki toivo on mennyt. Mitään ei voi tehdä. Kaikki on samaa taikinaa.

Vierailija
13/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipähän ainakaan tuu laskuja ainakaan hetkeen.

Vierailija
14/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, että siksi lakkoillaan juuri joulun alla, jotta saadaan aikaan mahdollisimman paljon pahaa mieltä. Se on suurimpia tavoitteita.

Vierailija
15/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti vaan ei tunnu tajuavan sitä, että pelaavat tälläKIN itsensä markkinoilta ulos. Ympäri vuoden kelvotonta palvelua ja ainut aika vuodesta kun olisi ihan näytön paikka, niin laitetaanpa lakko pystyyn..

Kelvotonta palvelua ympäri vuoden? Ja se on sun mielestä tällä hetkellä lakkoilevien työntekijöiden syy? Ei mitenkään voi olla työnantajapuolessa vikaa, jotka on irtisanonut viime vuosina ihan järjettömästi porukkaa. Eli ihan turha lakko eiks niin?

Vierailija
16/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipähän ainakaan tuu laskuja ainakaan hetkeen.

Lakko vaan ei ole syy jättää niitä maksamatta ;-)

Vierailija
17/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketit voit lähettää Matkahuollon kautta. Pistä joulukortti samaan lähetykseen niin saat nekin perille. Verkkokaupasta tilaat lähetykset muun kuin Postin/DHLn kautta.

Vierailija
18/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän sinua oikein hyvin, itsellä on ihan sama fiilis.

Yksi Suomesta maanantaina 16.11 lähetetty paketti saapui eilen tiistaina 24.11. Nyt odottelen sitä pakettia, mikä on Jouluapua -perheitä varten. Se huolettaa kaikkein eniten, kun se pitäisi ehtiä lähettää Suomeen niille perheille. Toivon todella, että se ehtii ajoissa.

Ulkosuomalainen

Vierailija
19/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap-ressukkaa! Et saa kortteja etkä hienoja ulkomaisia tarvikkeita. Entä jos poikkeaisit ihan vaan suomalaiseen askarteluliikkeeseen tai käsityöliikkeeseen ja hankkisit sieltä tarvittavat materiaalit. Voit sitten pyydellä koko joulun ajan anteeksi kaikilta, kun lakko pilasi parempien materiaalien saannin.

Kun luin otsikon, niin kuvittelin kyllä, että kyseessä on joku vakavampikin juttu. Ruuat tulevat teille kaikki postissa ja nyt sitten kidutte nälässä. Ja vieraat tulevat postissa ja nyt sitten jouluvieraita ei tulekaan. Nyyh, nyyh!

Vierailija
20/43 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay-liikkeen lahja kansalle: Lisää kurjuutta ja tuskaa tasaisesti kaikille kommunistien tapaan! SDP:n Rinne entinen ay-pomo, onneksi se jälkiviisas ei ole hallituksessa, sillä silloin koko Suomi olisi jo konkurssissa! Melkein jo pystyi siihen Kataisen seurassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä