Miten syödä vain suomalaista luomulihaa?

Vierailija

Monihan yrittää syödä vain Suomessa tuotettua lihaa ja nimenomaan luomua. Itsekin olen innostunut luomusta ja suomalaisen tukemisesta. Kotiin ostan aina lähes kaiken luomuna, mutta olen nyt ruvennut miettimään ulkona syömistä. Mistä voin tietää, onko ravintoloissa ruoka luomua ja suomalaista? Kuinka yleistä on, että on mahdollista valita luomuvaihtoehto? Olen tähän mennessä syönyt työpaikan lounailla normaalia ruokaa, mutta nyt olen ruvennut miettimään, että pitäisikö tässäkin ottaa huomioon tuo luomu.

Kommentit (4)

Vierailija

Vaikea sanoa luomusta, mutta parempaa kyllä kuin luomu on mahdollista esim kalastaa niin minä teen, tosin minulle putoaa lahna, särki, salakkakin on hyvää, kuore, silakka, kiiskiäkin syön talvella. Sitten tietenkin ne pääasialliset siika ahven kuha hauki ja muut sattumakalat taimen kampela mustatäplätokko. Tappaminenkin kyllä ajoittain ahdistaa mutta minkäs teet syötävä on. Metsästystä en harrasta vaikka sienimetsällä varsinkin nyt kun on lehdet maassa yllättää usein kauriita ja lintuja sekä jäniksiä. 

Vierailija

Kysymällä ravintolan henkilöstöltä saattaa selvitä asioita. Jos jokin on kotimaista luomua, siitä kyllä yleensä rummutetaan isosti ruokalistalla tai jollain näkyvällä paikalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kysymällä ravintolan henkilöstöltä saattaa selvitä asioita. Jos jokin on kotimaista luomua, siitä kyllä yleensä rummutetaan isosti ruokalistalla tai jollain näkyvällä paikalla.

Näin juuri. Kannattaa siis valita ravintola, joka mainostaa tarjoavansa kotimaista luomuruokaa. Tai sitten syö ravintolassa kala- tai kasvisruuan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat