Keskenmenon kokeneet, odotitteko yhden kierron ennen uutta yritystä?

Vierailija

Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen.
Omasat keskenmenosta aikaa vasta alle 2 viikkoa ja kovasti tekee mieli jo aloittaa uusi yritys. Gynekologi, jolla kävimme kannusti uuteen yritykseen ihan heti kun vuoto loppuu, ei kuulemma ole aihetta odotella ekoja menkkojakaan. Ajattelimme noudattaa lääkärin ohjetta ja aloittaa yritys ihan heti pian :)
Toisaalta en usko, että tulisin raskaaksi pian. Onhan mun hormonitoiminta varmaan ihan sekaisin ja kohtukin käynyt läpi sellaisen mylleryksen enkä muutenkaan tullut raskaaksi ekasta kierroksesta vaan meillä oli jo yli puoli vuotta yritystä takana.

mites muut? ja kuinka nopeasti sitten tulitte raskaaksi keskenmenon jälkeen?

Kommentit (14)

Vierailija

Ei odotettu. Keskenmeno oli neljäs raskaus, kolmen syntyneen lapsen jälkeen. Keskenmenon jälkeen en ole raskaaksi tullut. Tästä aikaa nyt 8 vuotta. Ei käytetä ehkäisyä.

Vierailija

Emme odottaneet ekaa kiertoa, vaikka lääkäri kyllä neuvoi odottamaan. Kysyin, että onko tälle mitään lääketieteellistä selitystä ja lääkäri sanoi, että parempi jos odotetaan yksi kierros niin voi arvioida sitten lasketun ajan heti helpommin eikä kunnallisen sairaanhoidon tarvitse heti kustantaa meille kallista ylimääräistä alkuraskauden ultraa.

No emme odottaneet ekoja menkkoja ja tulinkin raskaaksi heti uudelleen. Pääsin ultraan jo aika alussa ja siellä laskettiin heti viikot ja raskaus sujuikin kuin oppikirjan mukaan ja rv 39+3 syntyi terve poikavauva meille.

Vierailija

Odotettiin yhdet menkat, koska lääkäri määräs ja myös koska tarvitsin hiukan enemmän aikaa surun läpikäymiseen. Tulin raskaaksi heti ekasta yrityskierrosta, vaikka ennen km olimme yrittäneet raskautta jo melkein vuoden ja olinkin ihan varma, että taitaa mennä taas yksi vuosi kunnes ollaan raskaana, mutta toisin kävi.

Vierailija

Mulla oli kohdunulkopuolinen joka leikattiin. Heti alettiin uutta yrittämään ja vajaa 2kk ni olikin jo pulla uunissa. Eli ei ehtiny yhtään kk tulla tuossa välissä.

Vierailija

Alotettiin yritys heti kun keskenmenon vuoto loppui ja yhdet menkat kerkes olla välissä ennen kuin olin taas raskaana. Yllätyin itekin et kuinka nopeesti olin raskaana taas kun yleensä on kestänyt vähintään sen 6 kk. Lääkäri sanoi, että keskenmenon jälkeen on usein jopa hedelmällisempi kuin muulloin. Sen voin sanoo et henkisesti toi keskenmenon jälkeinen raskaus oli todella raskas, koska pelkäsin jatkuvasti keskenmenoa mut sellaista se elämä on ja kyllä sitten ekan kolmanneksen jälkeen se suurin stressi ja pelko vähän väheni mutta kyllä musta tuntui et vasta sitten kun kuulin lapsen ensimmäisen rääkäisyn niin tuntui siltä että ekaa kertaa yhdeksään kuukauteen pystyn hengittämään.

Vierailija

Me koettiin tärkeäksi pitää se yksi kierto taukoa. Siis ihan mielelle. Lääketieteellistä syytä tuossa ei ole, muuta kuin että jos tärppää niin lääkärien on vaikea tietää että johtuuko plussa sitten raskaudesta vai siitä että raskausmateriaalia on vielä kohdussa edellisen jäljiltä (mikä voi tietysti johtaa tulehdukseen). Jotenkin sen jälkeen tuntui, että ihan sama yhdelle kuukaudelle sinne tänne. Meillä meni sitten tärppiin pari kiertoa siitä kun yritettiin. Silloinhan aika tuntuu menevän toki hitaasti, mutta nyt jälkikäteen ajateltuna niin nopeaahan tuo tuli, vaikka taukokierto pidettiin. Minulle oli ainakin tosi tärkeä asia seuraavan raskauden kannalta, kun oli toipunut hieman edellisestä. Siis henkisesti.

Vierailija

Tulin raskaaksi niin et kerkisi muistaakseni kolmet menkat olla keskenmenon jälkeen. Mut ei me kauheen aktiivisesti yritettykään. Eka kierto meni verta vuotaessa ja tiputteluvuotoa tulikin ekoihin menkkoihin asti joten ilman kondomia ei edes uskallettu tossa kierrossa harrastella seksiä. Tokassa kierrossa olin vielä henkisesti niin rikki tuosta keskenmenosta että en jaksanut miettiä edes seksiä. Ehkä sekstailtiin n. kerran viikossa jos sitäkään sit kolmannesta kuusta vauvakuume nosti päätään ja harrastettiin seksiä enemmän ja tulinkin raskaaksi.

Vierailija

Moni kokee tärkeäksi odotella yhden tai useamman kierroksen ennen uutta yritystä, mutta me taas koettiin, että vain uusi raskaus olisi parasta lääkettä keskenmenon aiheuttamaan tyhjyyden tunteeseen. Kävimme juttelemassa psykologin kanssa keskenmenosta pariinkiin otteeseen, koska halusimme päästä keskenmenon yli mahdollisimman nopeasti. Psykalle juttelu oli todella terapeuttista ja tarpeellista. Tulimme raskaaksi heti uudesta kierrosta, ettei kerinnyt ekojakaan menkkoja tulla. Ekat viikot totta kai pelotti keskenmeno, mut kyllä se mua pelotti jo siinä ekassa raskaudessakin, joka päättyi keskenmenoon. Mut nyt olo oli jollain tapaa levollisempi, en uskonut että meille kävisi taas huono tuuri. Onneksi raskaus jatkui normaalisti, mitä nyt np-ultrassa heräsi pieni epäillys lapsen koosta joka aiheutti aikamoista stressiä mutta lopulta selvisikin että lapsi vastasi kooltaan viikkoja ja saimme huokaista helpotuksesta.

Tsemppiä teille uuteen yritykseen! Muistathan jatkaa raskausvitamiinien syöntiä!

Vierailija

Eka raskaus sai alkunsa 3kk yrityksen jälkeen. Se meni kesken nopeasti eikä aiheuttanut kovasti traumoja. Ajattelin, että keskenmeno sattuu melkein jokaiselle naiselle ja nyt tämä oli se minun kertani. Keskenmenon jälkeen menkat kuitenkin jäivät kokonaan tauolle (3kk odottelin) ja niitä heräteltiin käyntiin keltarauhashormoonikuurilla sekä Clomifenilla. Tulinkin taas raskaaksi, mutta tämäkin raskaus päättyi keskenmenoon. Toinen keskenmeno oli minulle henkisesti todella kova paikka. Pelkäsin, että tulisin nopeasti raskaaksi, sillä pelkäsin niin kovasti uutta keskenmenoa. Tuntui todella epäreilulta. Menkat jäivät tämänkin jälkeen tauolle, mutta nyt annoin olla. Tulin raskaaksi n. 3kk edellisestä keskenmenosta (yhtään ns. normaalia kiertoa ei tässä välissä ollut). Laskettu aika laskettiin alkuun edellisestä keskenmenosta ja sitä siirrettiin n. 2½kk. Tästä raskaudesta syntyi ihana tyttö, joka kohta täyttää jo 16v. Meitä on siunauttu vielä toisellakin tyttärellä sekä pojalla eikä keskenmenoja onneksi enää tullut. Nyt lastenhankinta-aika on elämässämme jo ohi. 

Vierailija

Minulla oli alkuraskauden keskenmeno rv 7 ja ei pidetty mitään taukoa kun tiesin etten tule helposti raskaaksi...kestikin melkein 1,5v. ennenkuin tulin taas raskaaksi.

Tuulimunaraskauden jälkeen pidimme 2 kk tauon. Kaavinta rv 11 ja vielä alkava kohtutulehdus kaupan päälle. Lähdimme rentoutumaan etelän rantalomalle ja sen jälkeen tulikin raskaaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla oli alkuraskauden keskenmeno rv 7 ja ei pidetty mitään taukoa kun tiesin etten tule helposti raskaaksi...kestikin melkein 1,5v. ennenkuin tulin taas raskaaksi.

Tuulimunaraskauden jälkeen pidimme 2 kk tauon. Kaavinta rv 11 ja vielä alkava kohtutulehdus kaupan päälle. Lähdimme rentoutumaan etelän rantalomalle ja sen jälkeen tulikin raskaaksi.

Toivottavasti ei ole liian tungettelevaa jos kysyn mutta mistä tiesit ettet tule helposti raskaaksi? Siis oliko tähän annettu joku selitys, olitteko käyneet tutkimuksissa?

Ap

Vierailija

Suosittelen odottamaan AINAKIN sen yhden kierron. Sulla on vielä kehossa raskaushormonit päällä, vaikka oliskin raskausmateriaali tullut ulos. Ne hormonit saavat sinut unelmoimaan toisesta vauvasta ja pakonomaisen tarpeen raskautua heti uudelleen. Sitten menee nuppi sekaisin kun ei siitä keskenmenosta oltu toivutukaan ja ollaan taas raskaana. Se on totta, että raskaus on hyvin todennäköinen jo heti keskenmenon jälkeen mutta on tärkeetä miettiä myös sitä omaa pääkoppaa, eikä vaan omaa kohtua.

Itse odotin kärsivällisesti 3 kierrosta ja sen jälkeen alkoi yritys. Tulin raskaaksi toisesta yrityskierrosta ja ei tullut enää keskenmenoa uudelleen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat