Näkeekö ihmisestä päällepäin että hän on yksinäinen?
Joskus tuntuu että ihmiset kyselevät juuri minulta kavereistani ja siitä onko niitä minulla ja kuinka monta. Viimeksi esimerkiksi neuvolassa. Kavereita ei juuri ole, mutta en nykyään enää jaksa edes välittää kun perhe ja mies kuitenkin. Kavereiden puute on johtunut ujoudestani, sosiaalisesta fobiasta ym. mutta nykyään nämä ongelmat eivät niin vaivaa. Nykyään en kuitenkaan ole edes enää kovin ujo tai esiinny mitenkään hartiat kyyryssä, päin vastoin, olen nauravainen ja nokkela. Joten ihmettelen miten kaikki tuntuvat sen silti huomaavan.
Kommentit (23)
Ei minulta ainakaan kukaan tuommoisia kysele. Ja elän omasta tahdostani erittäin erakkomaisesti, ei puolisoa tai lapsia tai kaveria tai sukulaissuhteita. Ei mulle puhu yleensä kukaan yhtään mitään muutenkaan, mikä on hyvä :D
Kyllä sen vaan näkee, usko pois. Tilanteesi on iso riski lapsesi kehitykselle joten on hyvä että siihen puututaan. Sosiaalisten tilanteiden pelko ja ujous heijastuvat ihmisen olemukseen. Itse et ehkä sitä usko koska olet tottunut tilanteeseesi, mutta näin on, t. ammattilainen.
Perhe ja lapset eivät ole ihmisuhteita? Okei, pidä sinä tuo mielipiteesi ja minä olen edelleen sitä mieltä, että puoliso ja perhe ovat ihmissuhteiden ydintä ja samalla oikotie perheen ulkopuolisten ihmisten seuraan.