8 vuotias turvaistuimessa matkalla lähikauppaan.

Vierailija

Onko normaalia? Kyseessä yh äiti ja ainokainen. Varmaan ei halua että lapsi kasvaa pikkuhiljaa?

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Öh et oo kuullu et niin pitäski käyttää 140- senttiseks? Harva toki niin tekee.

Siis varmaan nimenomaan haluaa että kasvaa. Aikuiseksikin mielellään ehtis,

Vierailija

Riippuu lapsen koosta. Jos on pienikokoinen, silloin ei auton omat turvalaitteet riitä. Tai sitten voi olla joku sairaus, jonka vuoksi ei turvavyöt riitä. Jos on joku muu kuin omasi, niin kerron sinulle, että ei ole normaalia koko ajan nähdä muissa virheitä ja olla sokea omilleen. 

Vierailija

Tuskin on turvaistuin. Olisiko turvavyöistuin tai koroke. Iällä ei tuossa niinkään merkitystä, pituus määrittää miten pitkään pitää/kannattaa käyttää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Turvaistuinta suositellaan 36 kg asti. Minä en ainakaan silloin vielä painanut niin paljon.

Jep, tytär 12 v taitaa just painaa ton 36, vaikka on jo yli 159- senttinen.

Vierailija

Tää olikin mielenkiintoinen avaus mun kannalta. En ollut edes vielä ottanut selvää, mitä laki määrää. Mun esikoinen on 138-senttinen ja 33-kiloinen 7-vuotias ja matkustaa oikein tyytyväisenä turvaistuimessa vaikka sinne lähikauppaankin. Ei kai se mitään haittaakaan..

Sitruunapippuri
Seuraa 
Liittynyt23.11.2015

Vierailija kirjoitti:
Jestas! Meillä lyhyillä matkoilla koroke käytössä jo 6 vuotiaana. Pitkät matkat eri asia

Yhtälaillahan niillä lyhyillä matkoilla voi tapahtua, joten miksi pitkät matkat on eriasia? Toisekseen "Jestas!" itsellesi jos et tiedosta, että turvavyöistuin on koroketta turvallisempi. Miksi olet kauhuissasi siitä, että joku kuljettaa lastaan turvallisemmin kuin sinä?

Vierailija

Meidän 8v, 124cm ja 23kg matkustaa turvavyöistuimessaan vielä pitkään. Kyllä ärsyttää kiinnitellä kolmen istuimissa istuvan lapsen turvavöitä, mutta hulluhan mä olisin, jos tuon sittiäisen antaisin matkustaa ilman istuinta (vaikka taatusti niin mielellään tekisikin).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jestas! Meillä lyhyillä matkoilla koroke käytössä jo 6 vuotiaana. Pitkät matkat eri asia

Suurin osa henkilöautojen onnettomuuksista sattuu tutuilla reiteillä lähellä kotia. 

Kirjoitustyylistä päätellen täm jestas on ap. Mitä kehuskelua on siinä, että ei lyhyillä matkoilla halua noudattaa turvallisuusmääräyksiä? Tämä on idioottimaisimmasta päästä asioita millä lapsen avulla pönkitetään omaa egoaan, epäonnistuit kyllä nyt. 

Vierailija

Kai 8-v yleensä pitäiskin olla istuimessa? Harva jaksaa pitää, mut kyllä se silti on turvallisempaa... Joten en arvostelis kieroon.

Tota en tajuu, et miks kauppamatka ois eri asia? Kolari voi tapahtua vaikka parkkipaikalla ja pienissä nopeuksissa. Meillä on aina ihan samat istuimet ajettiin sit Helsingistä Ouluun tai lähikauppaan. Ois outoo venkslata niitä edestakas mutufiiliksen takia..

Vierailija

Meillä lapsi 9v. ja nyt jouduttiin luopumaan turvaistuimesta/korokkeesta kun pituus-ja painorajat tulivat vastaan. Etupenkille ei kuitenkaan ole mitään asiaa turvatyynyn takia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat