Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies ei puhu

Vierailija

Siinä jo otsikossa ongelma. Miehen puhumattomuus..
Olemme siis molemmat 30v pariskunta, mies tekee kolmivuorotyötä ja minä olen lapsemme 1v kanssa kotona. Miehen päivä kuluu nukkuen, töitä tehden ja harrastuksissa 1-3 kertaa viikossa vuorosta riippuen. Lasta hän tapaa päivittäin 0-2h, sekin vuorosta riippuen. Eli iltavuoroon mennessään nukkuu pitkään ja herää kun lapsi on päiväunilla ja lähtee töihin ennen kun lapsi on herännyt ja tulee töistä kun kaikki muut jo nukkumassa. Aamuvuoroon lähtee ennenkuin heräämme ja tullessaan nukkuu itse päiväunet jonka jälkeen n. tunnin tai 2 räplää puhelinta, syö, saattaa esim imuroida ja hetken leikkiä lapsemme kanssa ennen kun lähtee harrastamaan tai jopa ennen muita takaisin nukkumaan.
Itselläni on harrastus kerran viikossa ja siitäkin mies valittaa että miksi en käy harrastuksissa sillon kun lapsi nukkuu eli tarkoittaa että ottaisin hänet sinnekin mukaan. Olenkin sanonut että se on ainoa oma juttuni ja sinne menen yksin. Joka viikko siitä kuitenkin väitellään. Itse en siis ole valittanut hänen harrastuksista.
Hän myös odottaa että minä hoidan kauppa asiat tai ainakin kauppalistan valmiiksi. Neuvolat ja ruoan valmistus joka päivä sekä pyykit ja muu yleinen siivous.
Nyt kuitenkin on alkanut olemaan aika kortilla koska 1v vaatii aika paljon aikaa ja hän nukkuu vain 1,5-2h päivän aikana. Ja itse tuona aikana haluaisin välillä vaan istahtaa alas/jumpata ja käydä rauhassa suihkussa. Nyt tuntuu että kokoajan joku hengittää niskassa ja minulla ei olisi oikeutta vaan olla kun kotitöitä pitäisi kokoajan olla tekemässä. (Tähän tarkennus että meillä asuu minun vanha koirani joka miehen mielestä minun täytyy yksin myös hoitaa, siivottavaa siis tulee..) mies saa hepuleita välillä jos olen unohtanut jotain jonnekin väärään paikkaan ja huutaa että täällä ei mikään toimi. Valittaa myös että hänellä ei ole omaa aikaa ikinä vaikka sitä kyllä riittää enkä jaksa valittaa hänelle koska itse lähden aina itku silmässä riidan päätteeksi omaan harrastukseen.
Olen yrittänyt sanoa että jos hän jäisi kotiin ja minä menisin töihin mutta hän ei halua kuulemma kotiäidiksi . Olen ehdottanut myös että jos tekisin osaviikkoa töitä niin rahaa olisi enemmän ja hän olisi lapsen kanssa silloin kun minä töissä. Sekään ei kelpaa, oikeastaan suuttuu vaan ja raivoaa että mihin minä tarvitsen rahaa kun kaikki yhteiset laskut hän jo hoitaa koska olen hoitovapaalla eikä siis suostu kuuntelemaan tai ymmärtämään että yhteisiin menoihin helpotusta ajattelin.
Myös itseäni ajattelin työ asiassa sen verran että olisi kiva päästä välillä aikuisten ihmisten seuraan. Alueella jossa asumme kukaan ei juuri puistoile, kerhossa käydään 1x/vko ja yritetään nähdä ystäviä 1-2x/vko mutta kaikki tämä tietysti lasten kanssa. Ihan mukavaa sekin on mutta tarvitsisin vähän aikuistakin seuraa välillä. Enkä valita siitä että mies tuo rahaa taloon ja vuorojen mukaan on valitettavasti elettävä mutta se väsymys jonka miehessä näen on hirveää. Tiedän hänen olevan hauskaa seuraa muualla mutta kotona hän haluaisi olla vaan hiljaa ja omassa rauhassa eikä koskaan puhuta kun pakolliset miehen tahdosta.
Olen väsynyt tilanteeseen enkä tiedä miten pitäisi toimia vai pitäisikö edes.. Itse olen palaamassa työhön ensi vuoden syksyllä. Tiedä sitten mitä tämä on kun minäkin töissä vielä..

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat