Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihaan opiskelutovereideni ryyppäyskeskeisyyttä

Vierailija

Olen aloittanut tänä vuonna opintoni ja yrittänyt olla paljon mukana kaikissa tapahtumissa, jotta olen tutustunut muihin saman alan opiskelijoihin ja voinut saada kavereita. En ole absolutisti ja juhlissa kyllä juon alkoholia muiden mukana, mutta minua vaan niin ärsyttää se ryyppäämisen hehkuttaminen. Ihmisillä/ryhmillä Facebookeissa kaikkea ryyppäämiseen liittyvää, kuten jotain ryyppymeemikuvia sun muita. Ei mua haittaa se juominen, mutta jotenkin en vaan ymmärrä mitä siinä on niin hehkuttamista. En vaan jotenkin käsitä, miten aikuiset ihmiset jaksavat pitää kauheaa haloota ryyppäämisestä. Ymmärrän, että se on jotenkin hieno asia jossain teini-iässä, jolloin sitä viinanjuontia ja 18-vuotissyntymäpäivää odotetaan innolla, mutta nyt kun tässä kuitenkin ollaan kaikki aikuisia, niin tuo on vaan niin naurettavaa. Ärsyttääkö ketään muuta tämä ryyppyopiskelukulttuuri?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kai se muiden vika ole, ettet kestä alkoholia.

Minähän sanoin, että myös minä juon alkoholia. Mutta en vaan ymmärrä, miksi siitä pitää jauhaa niin paljon. Eihän kukaan jauha siitäkään, että hei tämän viikon torstaina syödään. Jos juodaan niin juodaan, mutta tuollaiset teinipelleilyt "uu me ryypätään jee, aina kännis uhuu" voisi jättää sinne yläasteelle.

Vierailija

Ei, vaikka itselläni on ongelmia alkoholin kanssa ja yritän välttää sen käyttöä. Antaa muiden pitää hauskaa ja lisäillä someen mitä haluavat :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
tuollaiset teinipelleilyt "uu me ryypätään jee, aina kännis uhuu" voisi jättää sinne yläasteelle.

Sekään ei ole muiden vika, että olet takakireä snobi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuollaiset teinipelleilyt "uu me ryypätään jee, aina kännis uhuu" voisi jättää sinne yläasteelle.

Alkoholistit ei kestä, kun niitä kritisoidaan XD

Vierailija

Onneksi tuo useimmilla tasoittuu. Loppuvuosina harva jaksaa hehkuttaa ryyppäämistään sen erityisemmin, tai kiinnostaa moinen ajanviete.

Vierailija

Kun on niin kiva kulkee kaduil laulaas klassisia juomalauluja. Se juomakulttuuri osin kuuluu korkeakoulumaailmaan..

En itsekään niistä välitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei tuossa ole välttämättä mistään snobismista, tai alkoholista niuhottamisesta, vaan kysymys saattaa olla hyvinkin toisesta asiasta. Itse esimerkiksi menisin oman alkoholinkäyttöni osalta yleisten mittareiden mukaan kategoriaan suurkuluttaja, mutta tästä huolimatta en itse juurikaan välitä ryyppybileistä tai baari-illoista. Alkoholini juon yksin tai muutaman kaverin porukalla mieluiten kotioloissa ja varsin rauhallisissa merkeissä. Ei vaan huvita lähteä mihinkään diskoon heilumaan, tai olla yleisellä paikalla aivan pelti kiinni ja parin päivän päästä kuunnella mitä kaikkea "hauskaa" olen sanonut tai tehnyt. En myöskään halua maksaa baarissa kalliista juomista, saati kymmenien eurojen taksikyytiä kotiin, enkä muiden sohvilla makoilustakaan pahemmin välitä. Alkoholi minulle maistuu kyllä, mutta viihdyn ystävieni seurassa muutenkin kuin juovuksissa.

Vierailija

Suomi on alkoholiin tuhoutuva yhteiskunta, jossa alkoholilla tehdään laaja-alaista kansanmurhaa ja -ryöstöä. Hyvää huumekauppaa.

Vierailija

Samaa oon miettiny, mutta ehkä se joidenkin mielestä sitten on vaan todella coolia :D

Mun opiskelukavereista moni on tosin sanonut että on alkanut kunnolla juomaan vasta nyt opiskellessa ja ettei ennen yliopistoa oo oikeen kauheesti alkoholia käyttänyt. Ehkä se johtuu siitä.

Vierailija

Mun mies on samoilla linjoilla sun kans. Joskus saunasiideri/kalja vkloppuisin ja käy kavereiden kanssa pari kertaa vuodessa baarissa.

Mies aloitti yliopiston nyt syksyllä ja muut luokkalaiset ei puhu muusta kuin ryyppäämisestä. Osa luokkalaisista kyllästyi parin viikon biletysputken jälkeen.

Hän on menossa kyllä pikkujoulubileisiin mutta eipä muuten häntä ryyppäjäiset kiinnosta.

Vierailija

Tiedän tunteen ja ei ole vain opiskeluympäristön ongelma tuo. Minäkään en ole absolutisti, nykyään ei vain tuo juominen jaksa niin usein kiinnostaa. Tai ehkä kiinnostaisi jos kyseessä olisi vaikka mökkireissu tai illanistujaiset, mutta yleensä työporukalla/opiskeluporukalla on aina suuntana baari, joissa en ole koskaan oikein viihtynyt. Siinä jää helposti ulkopuoliseksi sitten jos ei haluakkaan mennä esim baariin tai jos pikkujouluissa ei huvita juoda perseitä. Muutenkin olen ihmetellyt sitä miten ammattikorkeiden ja yliopistojen vapaa-aika toiminta kannustaa bilettämään ja ryyppäämään niin paljon. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen aloittanut tänä vuonna opintoni ja yrittänyt olla paljon mukana kaikissa tapahtumissa, jotta olen tutustunut muihin saman alan opiskelijoihin ja voinut saada kavereita. En ole absolutisti ja juhlissa kyllä juon alkoholia muiden mukana, mutta minua vaan niin ärsyttää se ryyppäämisen hehkuttaminen. Ihmisillä/ryhmillä Facebookeissa kaikkea ryyppäämiseen liittyvää, kuten jotain ryyppymeemikuvia sun muita. Ei mua haittaa se juominen, mutta jotenkin en vaan ymmärrä mitä siinä on niin hehkuttamista. En vaan jotenkin käsitä, miten aikuiset ihmiset jaksavat pitää kauheaa haloota ryyppäämisestä. Ymmärrän, että se on jotenkin hieno asia jossain teini-iässä, jolloin sitä viinanjuontia ja 18-vuotissyntymäpäivää odotetaan innolla, mutta nyt kun tässä kuitenkin ollaan kaikki aikuisia, niin tuo on vaan niin naurettavaa. Ärsyttääkö ketään muuta tämä ryyppyopiskelukulttuuri?

Kuulostaa kesken kasvuisena opiskelemaan, pääseen puheelta. Pojat käy intin tai sivarin ja ovat vapaita opiskelijaelämää, naisilta jää tuo yksi vuosi väliin ja ovat siis keskenkasvuisia. Kotoa lähtiessään tuo kännikulttuuri voi hämmästyttää, mutta tuskin sen jälkeen kun olet vuodenkin verran palvonut valtiota.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat