Kylpyläkokemuksia

Tammikuussa lomalle

Kumpi parempi: Katinkulta vai Saimaa? Katinkullassa pääsisi talvella hiihtämään, Saimaa uudempi kylpylä.

Etelä- ja Keski-Suomen kylpylät kierretty liiankin monesti, vaihtelua kaivataan. 

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kumpi parempi: Katinkulta vai Saimaa? Katinkullassa pääsisi talvella hiihtämään, Saimaa uudempi kylpylä.

Etelä- ja Keski-Suomen kylpylät kierretty liiankin monesti, vaihtelua kaivataan. 

No mä kävin just hiihtämässä alle 5 km päässä tuosta Saimaan kylpylästä... On muuten paljon hienompi ja siistimpi kuin Katinkulta, joka on jo tosi nuhruinen.

Tammikuussa lomalle

Naantalissa tykätään ollaan kahden kesken. Lapsille pitää olla liukumäki.

Caribiassa oltu monta kertaa, on tosi kiva. Pidetään taukoa siitä kuitenkin.

Ai, lunta ja latua on jo Lappeenrannassakin - kiva! Saimaassa kiehtoo se uutuus, mutta onko se kylpylä pieni, ruuhkainen ja meluisa? Tai, kaikissa "lapsille tarkoitetuissa" kylpylöissä kyllä melua riittää... Katinkulta suurempi?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naantalissa tykätään ollaan kahden kesken. Lapsille pitää olla liukumäki.

Caribiassa oltu monta kertaa, on tosi kiva. Pidetään taukoa siitä kuitenkin.

Ai, lunta ja latua on jo Lappeenrannassakin - kiva! Saimaassa kiehtoo se uutuus, mutta onko se kylpylä pieni, ruuhkainen ja meluisa? Tai, kaikissa "lapsille tarkoitetuissa" kylpylöissä kyllä melua riittää... Katinkulta suurempi?

ap

Itse asiassa Lappeenrannassa ei vielä latuja ole, mutta muutaman kilometrin päässä Imatralla on ensilumen latu, jolla pääsee kyllä hiihtämään.

Mun mielestä kylpylä ei ole mitenkään pieni, tilavammat altaat siellä on kuin Katinkullassa. Bonuksena hyppyallas, jonne saa siis luvan kanssa hypätä, yleensähän altaisiin hyppiminen on kylpylöissä kielletty. Pimeää siellä kyllä on. Hyvät liukumäet, jos lapsia kiinnostaa. Ja puolen tunnin välein hauska vesi/valo/musiikkishow.

Vierailija

Voi hitsi, Saimaa onkin siis Imatralla eikä Lappeenrannassa :)

Uskaltaakohan täällä enää edes kysyä: onko Saimaassa kuitenkin suurin osa asiakkaista suomalaisia? Onko muita ruokapaikkoja kävelymatkan päässä kuin kylpylän?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaakohan täällä enää edes kysyä: onko Saimaassa kuitenkin suurin osa asiakkaista suomalaisia? Onko muita ruokapaikkoja kävelymatkan päässä kuin kylpylän?

ap

Anteeksi, kirjoitin varmaan epäselvästi: Saimaa (siis se kylpylä) on kyllä Lappeenrannassa, mutta kuntaraja menee siinä parin kilometrin päässä. Ja tuo Imatran ensilumen latu on taas heti siinä kuntarajan toisella puolella :-)

Suurin osa asiakkaista on mun kokemuksen mukaan ihan suomalaisia, toki joukossa on aina jokunen venäläinen. Ruokapaikoissa joutuu valitettavasti tyytymään Holiday Clubin tarjontaan :-(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Anteeksi, kirjoitin varmaan epäselvästi: Saimaa (siis se kylpylä) on kyllä Lappeenrannassa, mutta kuntaraja menee siinä parin kilometrin päässä. Ja tuo Imatran ensilumen latu on taas heti siinä kuntarajan toisella puolella :-)

Suurin osa asiakkaista on mun kokemuksen mukaan ihan suomalaisia, toki joukossa on aina jokunen venäläinen. Ruokapaikoissa joutuu valitettavasti tyytymään Holiday Clubin tarjontaan :-(

Juu ei mitään, tulipahan kuitenkin itsekin tarkastettua kartasta ja opittua Suomen maantietoa :) Jokuset venäläiset ei haittaa, ainoastaan Naantalin ja Vaasan kylpylöissä en ole niihin törmännyt. OMAN kokemukseni mukaan nykyään käyttäytyvät ihan yhtä hyvin kuin suomalaisetkin. Kunhan kylpylässä ja ravintoloissa ei itse tarvitse pärjätä venäjän kielellä! Autolla tarvii sitten lähteä muualle syömään, jos ei kylpylän ravintolat kelpaa, Imatralla ilmeisesti lähimmät ruokapaikat?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Juu ei mitään, tulipahan kuitenkin itsekin tarkastettua kartasta ja opittua Suomen maantietoa :) Jokuset venäläiset ei haittaa, ainoastaan Naantalin ja Vaasan kylpylöissä en ole niihin törmännyt. OMAN kokemukseni mukaan nykyään käyttäytyvät ihan yhtä hyvin kuin suomalaisetkin. Kunhan kylpylässä ja ravintoloissa ei itse tarvitse pärjätä venäjän kielellä! Autolla tarvii sitten lähteä muualle syömään, jos ei kylpylän ravintolat kelpaa, Imatralla ilmeisesti lähimmät ruokapaikat?

ap

Joo, Imatralle ajelee huomattavasti nopeammin kuin Lappeenrantaan. Toki Lappeenrannassa on sitten enemmän valikoimaa...

Kylpylän ravintoloista mulla on sellainen kokemus, että aukioloajat on jotenkin kummalliset ja hintataso... Sporttibaarista saa kohtuuhintaista syötävää, jos ne urheilua suoltavat televisiot ei haittaa :)

Imatralla on noi tyypillisimmät ketjuravintolat sekä esim. Buttenhoff, joka on vähän kalliimpi, mutta jossa ruoka on todella hyvää ja laadukasta.

Vielä pitää mainita, että Imatrallakin on kylpylä eli jos haluaa yhdistää samaan reissuun kaksi eri kylpylää, niin täällä se on tosi helppoa.

Vierailija

Ei tykätty Kuopion Rauhalahdesta, oli aikas vanhanaikainen, sori! Kesällä ympäristö kiva :)

Imatran kylpylä oli täynnä tuona ajankohtana :( 

Buttenhoff tarvii testata. Ei se kylpylän ruuan hinta niin haittaa, vaan se, jos se ruoka ei miellytä!

Taidetaan varata sitten vaihteeksi Saimaa!

Vinkkejä niille, keitä kiinnostaa: me tykätään eniten Flamingosta aikuisten kesken. Se aikuisten sauna/allasosasto on jotain todella luksusta täällä Suomessa. Samassa kompleksissa ostoskeskus, keilaus, leffa ja paljon eri iltaravintoloita, mistä valita. Se "perheen" kylpyläpuoli ei ole mikään ihmeellinen. 

Caribia ja Eden on lastenkin mieleen. Aulanko on vielä melko uudehko, upea ulkoilumaasto ja kaupunkipuisto. Kylpylänä melko pieni edellisiin verrattuna.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rauhalahti Kuopiossa,mukava paikka kaiken ikäisille & hyvää ruokaa!

Olen toista mieltä. Paikka on jotenkin vanhahtava ja tylsä, ruoka pahaa ja kylpyläosasto pettymys.

Vierailija

Minä haluan luxusta vain aikuisille. Naantalissa ehkä jotain sinnepäin. Suomessa ei vain osata hemmotella, eikä luxuksesta ole kuin hajuja...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhalahti Kuopiossa,mukava paikka kaiken ikäisille & hyvää ruokaa!

Olen toista mieltä. Paikka on jotenkin vanhahtava ja tylsä, ruoka pahaa ja kylpyläosasto pettymys.

Heh, tein juuri Rauhalahteen opparini. Asiakkaiden mielestä kylpyläosasto oli tosi vanhanaikainen ja ehkä liian pieni. Asiakaspalvelu on paikassa hyvää, huoneet ja hinta hyviä ja kehuja sai ravintolatoiminta sekä hotellin iltaohjelma.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat