Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2 viikon päästä New Yorkiin. Lähtisitkö?

Vierailija

Olen varannut elämäni ensimmäisen oikean kaupunkiloman parin viikon päähän. Kohteena New York. Nyt jo useampi läheinen on kysynyt, että kai perun reissun terrori-iskujen uhan takia. Minulle ei ole tullut mieleenkään matkan peruminen, todennäköisempää on jäädä auton alle ja kuolla, mutta nyt on pieni ääni alkanut kalvaa mielessä ja mietin, pitäisikö sittenkin perua reissu.

Mitä sinä tekisit?

Ulkoministeriön matkustustiedotteessa sanotaan näin:

Yhdysvallat: Turvallinen matkustaa. Terrorismin vaara kasvanut. Varaa lentokentillä aikaa. Kattava matkavakuutus suositeltava. Hurrikaanit mahdollisia. 

New York

(voimassa kunnes toisin ilmoitetaan)

Yhdysvallat on yleisesti ottaen turvallinen matkailumaa. Matkailijoita kehotetaan kuitenkin valppauteen ympäristön suhteen. Kansainvälisen terrorismin vaara on kasvanut. Viranomaiset ylläpitävät valmiutta terrori-iskujen varalta mm. lentokentillä sekä suuremmissa kaupungeissa. Lentokentillä ja muissa julkisissa tiloissa tulee pitää laukut ja muut kantamukset mukanaan, sillä tunnistamattomat esineet saatetaan hävittää paikallisviranomaisten toimesta.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Lähtisin. Tosin siellä on hirmuinen jouluruuhka ja -hössötys päällä, joten itse menisin jonain toisena ajankohtana.

Vierailija

New York on todella hyvä kohde, varsinkin näin joulun alla siellä on paljon katseltavaa ja koettavaa. Valitettavasti isoimmat lentokentät ovat hyvin ruuhkaisia. Varaa tarpeeksi aikaa, koska ruuhkista huolimatta, kentillä ei kiirehditä ja tarkastukset hoidetan huolella.

Hauskaa matkaa.

Vierailija

Itse olin samaan aikaan viime vuonna, ryysistä, mutta sellaista se on jenkeissä kentillä aina. Lähtisin nytkin.

Vierailija

Kyllä lähtisin.  Tosiaan kannattaa kuitenkin varautua vielä normaaliakin enemmän aikaa turvatoimiin. USAssa otetaan Homeland Security tosissaan :)

Enkä ehkä menisi Times Squarelle pahimpaan ryysisaikaan ja pitäisin muutenkin silmät auki ja ajelisin enemmän taksilla kuin metrolla, mutta tärkeimmät jutut tavoittaa kyllä jalkaisinkin, jos keskustassa asustat.

Vierailija

Totta kai lähtisin. Suurempi riski siellä on jäädä vaikkapa auton alle kuin joku terrori-isku, joiden todennäköisyyn on olematon. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lähtisin. Tosin siellä on hirmuinen jouluruuhka ja -hössötys päällä, joten itse menisin jonain toisena ajankohtana.

Höpsis, joulunalus on juur parasta aikaa :D

Vierailija

Totta hitossa lähtisin. Tietysti tuo voi ajatuksena vaivata, mutta ei se lähtöä estäisi. Ihan melkoisen suuri epätodennäköisyys että mitään tuollaista sattuisi. Suurempi mahdollisuus on että sattuu jotain ihan muuta, kuin terrori-isku...vaikka toki kaikkein todennäköisin skenaario onkin se, ettei satu yhtään mitään muuta kuin hyvä reissu ja hienoja kokemuksia. :D Hyvää matkaa!

Vierailija

26.11.2015  klo 9.42 am. on mainittu ISIS:in toimesta arabimediassa, haluavat todennäköisesti lietsoa pelkoa Thanksgiving paraatiin..

Itse lähtisin jos olisin jo matkani varannut :) 

Vierailija

No hyvä, että täällä ollaan samoilla linjoilla kanssani. En todellakaan jätä menemättä (ja tuskin näistä reissua kauhistelevistakaan kukaan jäisi kotiin jos tilanne olisi omalla kohdalla). Alkoi vain hetkellisesti epäilys iskeä :) Ap

Vierailija

Lähtisin. Me oltiin syksyllä turkissa, kun siellä oli niitä levottomuuksia. Hirveästi jotkut kauhisteli miten uskalletaan lähteä. Rauhallistahan tuolla kuitenkin oli koko loma.
Ihan mitä vaan voi sattua ihan missä vaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat