Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi omien mittojen kertominen on suosittua AVlla?

Vierailija

Ruoka- ja painokeskusteluja on paljon, joissa heitetään omat mitat kehiin. Miksi? Varsinkin miksi, jos ne on tavalliset?

Kommentit (10)

Vierailija

Siksi, koska kaikki naiset ovat syömishäiriöisiä, jotkut saavat diagnoosin ja jotkut eivät. Mittojen ja painojen vertailu kuuluu olennaisesti sh-potilaiden pakkomielteisiin, jolloinka he hakevat vertaisiltaan sopivia vinkkejä miten toimia pakkomielteidensä saavuttamisessa. Oli se sitten jokin tietty paino tai kalorirajoitus/päivä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska kaikki naiset ovat syömishäiriöisiä, jotkut saavat diagnoosin ja jotkut eivät. Mittojen ja painojen vertailu kuuluu olennaisesti sh-potilaiden pakkomielteisiin, jolloinka he hakevat vertaisiltaan sopivia vinkkejä miten toimia pakkomielteidensä saavuttamisessa. Oli se sitten jokin tietty paino tai kalorirajoitus/päivä.

No eikä ole. Suomi on täynnä lihavia naisia, jotka eivät edes ymmärrä, mitä "rajoittaa kaloreita" tarkoittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No eikä ole. Suomi on täynnä lihavia naisia, jotka eivät edes ymmärrä, mitä "rajoittaa kaloreita" tarkoittaa.

Niin niin, mutta mietis nyt vähän luovemmin tuota mun kirjoitusta. Minä kun olen myös sitä mieltä, että lihavuus on saatu aikaiseksi jollakin syömishäiriöllä. Ikinä kuullut BEDistä? https://www.nationaleatingdisorders.org/binge-eating-disorder

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin niin, mutta mietis nyt vähän luovemmin tuota mun kirjoitusta. Minä kun olen myös sitä mieltä, että lihavuus on saatu aikaiseksi jollakin syömishäiriöllä. Ikinä kuullut BEDistä? https://www.nationaleatingdisorders.org/binge-eating-disorder

Ikinä kuullut siitä, että syömishäiriöiden sairastavuus on 1-5% kun taas ylipainoisia Suomessa on 60%?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
THL & Wikipedia lähteinä, löytyy kun googlettaa

Wikipedia nyt ole luotettavaa nähnytkään :D

Vierailija

Koska kukaan ei tiedä puhutko totta vai ei. Sama tyyppi voi yhteen ketjuun kirjoittaa olevansa mitoissa 175/50 ja toiseen olevansa 160/80.

Vierailija

Koska mittojaan voii hieman kaunistella, ja hetken aikaa tuntuu itsestäkin siltä kuin nne olisivat totta. :)

Olen ihmetellyt myös sitä intoa, millä ihmiset vastaavat kaikenlaisiin kyselyihin: mikä on aamurutiinisi, mitä on meikkipussissasi, missä järjestyksessä täytät tiskikoneen ja mitä kolmea ruokaa söisit pakon edessä loppuikäsi. Ja sitten kaksisataa ihmistä kirjoittaa innoissaan piiitkiä vastauksia miettimättä yhtään, lukeeko niitä kukaan ja kiinnostaako ketään.

Vierailija

Koska oikeassa elämässä ei kehdata kulkea mittanauha kädessä hehkuttamassa että hei, mun vyötärö on vain 59cm kapea vaikka syön mitä vain <3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koska mittojaan voii hieman kaunistella, ja hetken aikaa tuntuu itsestäkin siltä kuin nne olisivat totta. :)

Olen ihmetellyt myös sitä intoa, millä ihmiset vastaavat kaikenlaisiin kyselyihin: mikä on aamurutiinisi, mitä on meikkipussissasi, missä järjestyksessä täytät tiskikoneen ja mitä kolmea ruokaa söisit pakon edessä loppuikäsi. Ja sitten kaksisataa ihmistä kirjoittaa innoissaan piiitkiä vastauksia miettimättä yhtään, lukeeko niitä kukaan ja kiinnostaako ketään.

On mukavaa osallistua hyväntuuliseen sosiaaliseen tapahtumaan ja tuntea yhtenäisyyttä muiden kanssa sen hetken.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat