Työskentely kaupassa ja sos.tilanteiden pelko!??!

Vierailija

Haluaisin hakea kauppoihin töihin, mutta pelottaa jo näin etukäteen että heti laitettaisiin kassalle töihin. Jännitän siis ihan hirveästi ja punastelen. Aikaisemmin on kai tullut jotain paniikkikohtauksen tapaistakin sosiaalisissa tilanteissa. Millaista on siis ylipäätänsä työskennellä kaupassa?

Kommentit (9)

Vierailija

Hyvää siedätyshoitoa. Itse olen päässyt arkuudestani juurikin kaupankassanhommissa. Kassalla ei tarvitse muuta kuin sanoa hei, summa ja ole hyvä ja kiitos. Eniten juuri jännitän jos joutuisi itse miettimään mitä puhutaan,esim. opettajan työssä. Kassalla on helppoa kun ei tarvitse miettiä. 

Kassalla joutuu joskus soittelemaan puhelimella, se jännitti aluksi mutta sitten siihenkin tottui. 

Pienissä kaupoissa joutuu sekä hyllyttämään että olemaan kassalla, yleensä, isoimmissa marketeissa haetaan joko kassalle tai osastolle töihin, tosin jos tarvetta on niin käydään myös toisen puolen hommia tekemässä. Isoon markettiin voi myös hakea pelkästään hyllyttäjäksi esim. teollisten osastolle, se on simppeliä hommaa eikä tarvitse paljon puhua muuta kuin ohjata hiivahyllylle.

Vierailija

Pitkät jonot aiheuttaa välillä stressiä. Siihen päälle vielä asiakkaan marinat ja joku väärä hinta/koodi/et osaa käyttää jotain kassatoimintia-> saattaa katkaista selän. Älä mene mihinkään vilkkaaseen paikkaan jos ajatuskin tekee pahaa. Harva saa tehdä vain hyllytystä.

Vierailija

Olet aivan kuin minä muutama vuosi sitten. Ensinnäkin aika auttaa, iän myötä tottuu kaikenlaiseen. Toisekseen; meikkaa posket piiloon kuten minä. Hyvä peitevoide meikkivoiteen alle ja saan punastella rauhassa. Tosin sekin on vähentynyt ku sitä ei tarvitse enää pelätä. Onhan se kylläkin ihan normaalitoiminto...:) myös keskusteluapu saattaisi olla hyvä,pääsisit eroon ylimääräisestä stressaamisesta

Vierailija

Mullakin on paha sosiaalisten tilanteiden pelko. Etenkin puhelinkammo tuotti ongelmia kun olin menossa puhelinaspaan töihin, asiakaspalvelutyöt muutenkin. Huomasin kuitenkin työ toisensa jälkeen että ei se ahdistus omalla kohdallani ainakaan päässyt pintaan kun hoidin töitäni...en kuitenkaan päässyt mistään kammoistani yli ja vapaa-ajalla edelleen samat ongelmat kuin ennenkin, mutta ei sitä töissä tullut hermoiltua kun tiesi että hommat piti hoitaa.

Vierailija

Itse olin kaupankassalla kun olin 20-24 vuotias. Pystyin juttelemaan ihan sujuvasti ja punastelut vähenivät. Nykyään olen 30-vuotias ja toimistotyössä jossa ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä. Olen nykyään ihan punainen jo silloin kun vastaan puhelimeen ja ahdistun aina kun pitää mennä kauppaan. Jos saisin valita toisin, olisin jatkanut työskentelyä ihmisten parissa etten täysin erakoituisi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat