Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisten älyllisyys karisee kummasti, kun joutuvat keskustelemaan asioista, joista eivät tiedä

Vierailija

Netissä ja mediassa on paljon tyyppejä, joilla on ihan asiallisia ja oivaltavia kirjoituksia. Osa heistä ovat, tai ovat olleet korkeassa asemassa. Kun heidät kuitenkin näkee väittelemässä asioista, joihin eivät ole perehtyneet, he vaikuttavat ihan tavallisilta tallaajilta. Argumentit menevät heti metsään ja asioita esitetään enimmäkseen tunteellisina purkauksina.

Ei ihme että monet älykkäätkin jatkuvasti halauavat tunnustusta suuresta älystään - ihmiset, jopa ne älykkäät, ovat hyvin tietoisia puutteistaan ja siten epävarmoja itsestään. En nyt mainitse nimiä, mutta katsoin erästä vanhaa Ylen ohjelmaa, jossa pari hyvin fiksuna pitämääni ihmistä keskusteli eri asioista, ja heti kun keskustelu meni oman suosikkiaiheen ohi, alkoivat nämä älyköt sönköttää ties mitä.

Kommentit (8)

Vierailija

Fiksuutta on tai olisi se, että ei ottaisi kovasti kantaa sellaisiin asioihin, joita ei hallitse. Olisi esim. ihan hiljaa johtajien optioista, jos ei tiedä mikä optio on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Fiksuutta on tai olisi se, että ei ottaisi kovasti kantaa sellaisiin asioihin, joita ei hallitse. Olisi esim. ihan hiljaa johtajien optioista, jos ei tiedä mikä optio on.

Noinhan se usein meneekin. Ihmisten yleissivistys on harvoin kovin korkealla tasolla. Tietysi on helppo kuulostaa fiksulta, kun jauhaa aina siitä omasta suosikkiaiheesta.

Vierailija

Älykäs ja fiksu ihminen osaa sanoa, ettei tiedä. "Tämä on asia, josta minulla ei ole kokemusta, mutta otan selvää."Silloin ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin omaa vajavaisuuttaan peitelläkseen.

Tekisi terää keskustelupalstoille, jos ihmiset voisivat myöntää milloin liikutaan aihealueessa, josta ei ole riittävästi tietoa tai kokemusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älykäs ja fiksu ihminen osaa sanoa, ettei tiedä. "Tämä on asia, josta minulla ei ole kokemusta, mutta otan selvää."Silloin ei tarvitse mennä henkilökohtaisuuksiin omaa vajavaisuuttaan peitelläkseen.

Tekisi terää keskustelupalstoille, jos ihmiset voisivat myöntää milloin liikutaan aihealueessa, josta ei ole riittävästi tietoa tai kokemusta.

Tällä hetkellä kaikki ovat maahanmuuton asiantuntijoita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Paitsi me, jotka vaikenemme koko aiheesta. Minä en ainakaan osallistu täysin hedelmättömään mammapalstajankutukseen. 3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Paitsi me, jotka vaikenemme koko aiheesta. Minä en ainakaan osallistu täysin hedelmättömään mammapalstajankutukseen. 3

Minä olen luovuttanut kun ei todellakaan tuota hedelmää suuntaan tai toiseen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat