Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

|||||||||||||| Ateistit ryntäävät heti ensimmäisenä joululomalle? |||||||||||||||

Niinpä niin
24.11.2015 |

On se vain kumma juttu, kun muka ollaan (muodin vuoksi) muka niin ateisteja ja sitten joulun aatonaaton koitettua kuitenkin rynnätään riemulla joulunviettoon.

Luulisi, että ateistit näyttäisivät "väärässä olijoille" mallia ja tekisivät joulunpyhätkin töitä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma on aina loma. Ihan sama mikä etuliite siinä edessä on.

22/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaako jumaluskon puute aloittajan mielestä kaiketi tarpeen viettää lomaakin? Jännä etten minä vielä ole moista huomannut, vaikka olen mudikkaasti ateisti ollut koko 43-vuotisen elämäni. Hitsit, jouluun on vielä kuukausi ja jo nyt tuntuu, että olisin aivan valmis lomailemaan ;D

Kunhan joulukuun 19. koittaa, minä kirmaan mieheni kanssa mökille maaseudun rauhaan pariksi viikoksi. Siellä sitten vietetään rauhallinen joulu paistellen kinkkua leivinuunissa, syöden hyviä laatikoita, haetaan kuusi lähimetsästä ja pistetään siihen hetkeksi aattona oikeat kynttilät palamaan. Pienet lahjatkin toisillemme aattona annamme. Ja kuunnellaan radiosta joululauluja, myös niitä kristillisiä sellaisia. Ei haittaa yhtään. Tapanina sitten törkätään kuusi ulos hankeen ja siinä se saa olla siihen saakka, kunnes Uuden Vuoden jälkeen lähdetään kotiin.

Enkä aio tuntea pienintäkään omantunnontuskaa siitä, että en ole töissä. Samalla tavalla ne lomat minulle vuoden mittaan kertyvät kuin kristityillekin. Samalla tavalla minä olen lomani ansainnut kuin kaikki muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kristityt pitävät minuakin ateistina koska en kuulu kirkkoon. Ei se minusta ateistia tee. Uskon kyllä Jumalaan, mutta mielestäni seurakunta on nykyisin monin tavoin "vieraantunut" ihan puhtaasta uskonnosta ja uskomisesta, enkä siksi kuulu kirkkoon.

Juhlikoot kukainenkin uskonnolisesta näkemyksestään riippumatta mitä haluaa, ja mun puolesta vielä miten haluaa. Olen vuosien aikana huomannut, että pahimmat kadehtijat, syyllistäjät, manipuloijat ja tuomitsijat ovat usein nimenomaan näitä seurakuntiin kuuluvia näennäisesti uskovia. Vaikka mitäpä sekään mulle kuuluu.

Vierailija
24/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin koska ne uskoo joulupukkiin, vai uskallatko väittää ettei joulupukkia ole olemassa? Tiedätkö kuinka naurettavalta sellainen väite kuulostaisi?

Vierailija
25/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kristittyjen "joulu" on yhtä suomalainen kuin ramadan. Abrahamilaista paskaa. Itse vietän oikeaa joulua ja tympii, kun sekin yritetään omia.

Vierailija
26/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma kuin loma. Sama se mikä syy siihen on. Miksi vapaapäivät olisi jollekin toiselle tärkeämpiä kuin toiselle?

Vierailija
27/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettiny monesti miks muslimit saa viettää joululomaa...

Ootko vähän pöljä? Kaikki suomalaiset ja Suomessa asuvat on vapaalla silloin, kun on kansallinen vapaapäivä. Ne ovat lakisääteisiä.

28/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettiny monesti miks muslimit saa viettää joululomaa...

No jos on vaikkapa sellaisessa työpaikassa, joka on kiinni joulun pyhät, niin mitä se muslimi tai vaikka ateisti voisi muuta tehdä kuin lomailla silloin? Vai ajattelitko velvoittaa työnantajat järjestämään heille töitä noiksi päiviksi siksi, että sinun mielestäsi he eivät saa pitää lomaa? Entä miksi he eivät sinusta ansaitsisi lomaa samoin kuin muutkin työntekijät?

Vierailija
29/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapset oli pieniä niin kyllä me leikittiin joulua.Ei me siihen mitään jeesus höpinöitä otettu, ihan tonttu tarinoita luettiin. Joulupukki jätettiin vähän etäisemmäksi, mutta tontut kävi pitkin joulukuuta jättämässä paketteja. Joulukuu meni aina askarrellessa kaikkee joulusta ym. Jouluvaloista sen verta että ihan perinne ikkunatähtiä laitettiin ikunoihin,ei mitään discovaloja. Enpä olisi arvanut että jotain häiritsee meijän joulunvietto. Haittaako jos me pienten lastenlasteni kanssa leikitään keijukais ja peikkoleikkejä? Tai ollan metsässä tutkimassa jos löydettäisiin haltioitten asuinkoloja?

Vierailija
30/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vastaavien avausten jatkuva kirjoittelu jollekin jokavuotinen huvi, vai kuvitteleeko kirjoittaja keksineensä jotain ainutlaatuista?

Vierailija
31/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä - joulunaikaan vietetään meidän pakanain kolmatta suurta vuosittaista juhlaa - sen jonka mm. kristityt apinoivat itselleen. Niin kuin ne plagioivat kaikki muutkin. Keväänjuhlasta tuli pääsiäinen, mittumaarista Juhannus. Semmoista se on se kierrätys.

Vierailija
32/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mä voisin tehdä töitä kun koulut ovat jouluisin kiinni?

Toisaalta pidän myös joulusta, en juhli sitä jeesuksen takia vaan kaupallisen joulun takia :)

Vierailija
33/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vastaavien avausten jatkuva kirjoittelu jollekin jokavuotinen huvi, vai kuvitteleeko kirjoittaja keksineensä jotain ainutlaatuista?

Molempia lienee liikkeellä. Nyt odottelen muutamaa kymmentä freesiä avausta aiheesta, sopiiko alkoholi joulunviettoon kotona. Siinä taas tanner tömisee, kun Turmiolan Tommia tuodaan kehään.

Vierailija
34/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin olla joulupyhät töissä, tulisi hyvät lisät.  Valitettavasti  duunipaikka on kiinni tuolloin.

Vierailija
35/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle joulu ei ole koskaan ollut kristillinen juhla vaan perhejuhla ilman uskontoa.

Lomani on määritelty TES:ssa ei kirkossa

Vierailija
36/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molempia lienee liikkeellä. Nyt odottelen muutamaa kymmentä freesiä avausta aiheesta, sopiiko alkoholi joulunviettoon kotona. Siinä taas tanner tömisee, kun Turmiolan Tommia tuodaan kehään.

Olisi suorastaan virkistävää, jos uskikset joskus ihmettelisivät, miksi ateistit elävät vuotta 2015. Se sakki taitaa edelleen päivystää S24:llä.

Vierailija
37/37 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vain kumma juttu, kun muka ollaan (muodin vuoksi) muka niin ateisteja ja sitten joulun aatonaaton koitettua kuitenkin rynnätään riemulla joulunviettoon.

Luulisi, että ateistit näyttäisivät "väärässä olijoille" mallia ja tekisivät joulunpyhätkin töitä.

Junat, taksit, lentokoneet kulkee. Kaupat ja kioskit on auki, sekä moni ravintola jne.