Vuokran-antaja siirtänyt sopimuksen uudelle omistajalle ja en ole saanut uutta sopimusta (luvattu minulle) ja nyt maksan vuokraa ilman sopim...

Vierailija

Eli... Minulla oli vuokrasopimus yhtiön x kanssa. Sain heiltä paperin missä luki että he on tehnyt kiinteistökaupat ja jatkossa piti 1.10 lähtien maksaa vuokra uudelle omistajalle. Tämän paperin sain vasta 5.10. Paperissa luvattiin että lähipäivinä tehdään siirtosopimukset uuden vuokran-antajan kanssa. Nyt olen siis marraskuun vuokran maksanut uudelle omistajalle ja minulla ei ole vieläkään uutta sopimusta.

Olen kahdesti ottanut vuokran-antajaan yhteyttä s-postilla ja niihin ei ole vastattu. Eli nyt maksan vuokraa firmalle kenen kanssa minulla ei ole sopimusta ja en maksa sille kenen kanssa minulla on sopimus. Mitä oikein rupean tekemään? Tässähän on myöskin se mahdollisuus että uusi vuokran-antaja nostaa vuokraa. Joudunko sitten maksamaan nostettua vuokraa takautuvasti?

Neuvokaa.....

Kommentit (7)

Vierailija

Ei tuossa nyt mitään hätää ole. Itse olen yli puoli vuotta maksanut noin, ilman että tuli koskaan mitään ongelmia. Kyllähän se vanha vuokranantaja johon sulla on sopimus, tietää ettei sun kuulu enää hälle maksaa, eikä siksi niitä vuokria peri. Ja uusi taas tietää että asut siellä ja maksat vuokrasi, joten ei ala esim. häätämään. Mutta toki ne paperit täytyy sullekin kuntoon saada, ei vaan ole mikään hätätapaus.

Takautuvasti et joudu vuokria maksamaan. Jos uusi vuokranantaja korottaa vuokria, mikä kyllä on valitettavasti aika tavallista, niin siitä tulee sitten ilmoitus ja uusi vuokra alkaa menemään vasta ilmoituksessa ilmoitettuna aikana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Takautuvasti et joudu vuokria maksamaan. Jos uusi vuokranantaja korottaa vuokria, mikä kyllä on valitettavasti aika tavallista, niin siitä tulee sitten ilmoitus ja uusi vuokra alkaa menemään vasta ilmoituksessa ilmoitettuna aikana.

Jos uusi vuokranantaja haluaa korottaa vuokraa, niin hän ei voi tehdä sitä yksipuolisesti, vaan ainoastaan sopimalla vuokralaisen kanssa. Toki siinä käy niin että vuokrasopimus irtisanotaan, jos vuokrataso ei miellytä uutta omistajaa.

Vierailija

Lokakuun vuokran maksoin jo syyskuun puolessa välissä ja sehän meni sitten väärälle vuokran-antajalle. Minun vuokranmaksupäivä on 1 päivä kuukaudessa ja jo se että sain 5.10 paperin siitä että minun olisi pitänyt maksaa 1.10 lähtien eri tilille oli aika kurjaa. Siihen yhteydenottoon kyllä vastattiin kun kysyin maksaako he minulle takaisin ja maksan oikealle vuokranantajalle niin sanoivat että hoitavat sen keskenään.

Tässä on myöskin se ikävä juttu että olen juuri sen kuukauden vuokratiedoilla hakenut asumistukea ja myöskin saanut sitä. Olen siis saanut kelalta päätöksen siitä että olen oikeutettu tiettyyn summaan. Nyt kumminkin mikään ilmoittamistani tiedoista ei pidä paikkaansa. Vuokranantaja on eri, summa saattaa olla eri ja myöskin minun vuokranmaksusta kuitin kopio on se raha joka on mennyt väärälle firmalle.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos uusi vuokranantaja haluaa korottaa vuokraa, niin hän ei voi tehdä sitä yksipuolisesti, vaan ainoastaan sopimalla vuokralaisen kanssa. Toki siinä käy niin että vuokrasopimus irtisanotaan, jos vuokrataso ei miellytä uutta omistajaa.

Jos en halua/pysty maksamaan isompaa vuokraa niin maksanko vanhan sopimuksen summa siihen asti että muutan? Olen asunut täällä yli vuoden eli jos en uutta sopimusta hyväksy niin miten kauan voin asua vielä vanhan sopimuksen vuokran kanssa täällä?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos en halua/pysty maksamaan isompaa vuokraa niin maksanko vanhan sopimuksen summa siihen asti että muutan? Olen asunut täällä yli vuoden eli jos en uutta sopimusta hyväksy niin miten kauan voin asua vielä vanhan sopimuksen vuokran kanssa täällä?

ap

Niin pitkään kun vuorkasopimusta ei ole irtisanottu, etkä ole vapaaehoisesti mennyt sopimaan mitään uusia ehtoja, niin maksat sen vanhan sopimuksen mukaan ja se sitoo uutta vuokranantajaa, eikä hän voi muuttaa vuokraa tai sen korotusehtoa. Jos tämä ei uudelle vuokrantajalle sovi, niin hän sanoo sopimuksen irti ja sinä saat asua asunnossa vanhoilla ehdoilla irtisanomisen jälkeiset kuusi täyttä kalenterikuukautta. Eli Kelan suuntaan sinulla ei ole mitään onglemia, paitsi jos asumistuki menee suoraan vuokranantajan tilelle, niin ilmoita uusi tilinumero.

Ja jumankauta, jos asutte vuokralla tai vuokraatte omistamaanne asuntoa, niin lukekaa nyt helvetti edes kerran läpi toimintaa säätelevä laki.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat