Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallatko enää matkustaa (lentäen)?

Vierailija

Itselläni matka varattu kanarialle joulun aikoihin, alkanut pelottaa juurikin tuo lentäminen aika paljon.. Enemmän kuin ennen. Kohteesta varmaan riippuu aika paljon jne mutta kuitenkin! Vaikuttaako teillä matkustamiseen?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

En uskaltaisi. Kaikki sanoo, että höpö höpö tottakai uskaltaa, mutta kokoajan lukee uutisia kun lentokone ammuttu alas... Ja sitten se perkuleen isis, mistä tietää jos nekin jonkun koneen kaappaa...

Vierailija

En ala pelkäämään. Ihan samalla tavalla matkustetaan kuin ennenkin. Euroopan sisällä lennetään muistaakseni lähes 300 000 lentoa viikossa, puhumattakaan paljonko niitä lennetään koko maailmassa. Mahdollisuus siihen, että se sinun Aurinkomatkojen charterkoneesi räjäytettäisi, on kyllä todella häviävän pieni. Stressaa ennemmin siitä, että kuolette kolarissa matkalla kentälle. Tai lomakohteessa toikkaroitte auton alle.

Vierailija

Suuremmalla todennäköisyydellä jään auton tai tuk tukin alle bangla roadilla kuin että lentokone ammutaan alas matkalla sinne.

Vierailija

Pelkään lentämistä, olen pelännyt jo vuosia. En kuitenkaan halua antaa pelille valtaa vaan lennän säännöllisin väliajoin. Olen saanut lukemattomia kertoja paniikkikohtauksen lentokentällä ja -koneessa. En muista milloin lentoa jolloin en olisi itkenyt pelosta. Toivon, että joku päivä tämä helpottaa. Kohteeseen pääseminen on kuitenkin tämän pelon arvoista.

Vierailija

En pelkää yhtään. Johonkin sitä joskus kuolee joka tapauksessa. En jätä hauskoja asioita elämässäni tekemättä sen takia, että satunnainen terrori-isku pelottaisi. Se on kuitenkin hyvin hyvin epätodennäköinen tapa kuolla.

Vierailija

Olen aina pelännyt lentämistä, mutta silti joskus matkustan lentäen. Onneksi minulla ei ole pakkomiellettä matkustaa.

Toisaalta ajattelen niin, että mahdollisuus uuteen iskuun on pienempi heti yhden perään. Mitä kauemmin aikaa kuluu, sitä todennäköisempää on, että tulee uusi terroriteko. Kolmen kuukauden päästä (jos uusia iskuja ei tule ennen sitä), ap:nkin pelko lienee laantunut, mutta sehän ei tarkoita, että kaikki on hyvin silloin.

Pelkääminen itsessään ei vaikuta yhtään siihen joutuuko kohteeksi vai ei.

Vierailija

En tällä hetkellä  halua poistua kotootani 25 km kauemmas. Kuljen kyllä junalla, bussilla, pyörällä ja autolla mutta en tuon kauemmas.

Vierailija

En jotenkin pelkää kuolemaa. Jos on tarkoitettu niin että vika matka tehdään lentokoneessa, niin so be it. Ainakin olin menossa tekemään jotakin kivaa, eli lomailemaan :)

Vierailija

Kyllä me keskusteltiin, että nyt ei vähään aikaan tehdä mitään ulkomaille suuntautuvaa reissua. Kunnes maailman tilanne rauhoittuu, niin sitten taas reissataan.

Nyt voisi kerrankin nauttia ihan kotimaasta ja matkustella täälläkin, vaikka yhden reissun hinnalla tekis kaksi ulkomaan reissua helposti. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kunnes maailman tilanne rauhoittuu, niin sitten taas reissataan. 

Iskut tulevat yllättäen. Juuri silloin kun kuvitellaan, että nyt on tilanne rauhallinen.

Vierailija

Tottakai. 10 matkaa (työ ja huvi) tehty tänävuonna ja kuukauden päästä seuraava.

Nythän on kaikkein turvallisinta kun kaikkia paikkoja valvotaan erityisen tarkasti

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tällä hetkellä  halua poistua kotootani 25 km kauemmas. Kuljen kyllä junalla, bussilla, pyörällä ja autolla mutta en tuon kauemmas.

Mikä siellä 26km päässä on niin pelottavaa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat