Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku muu löytänyt uuden Sherlockin vasta nyt alkaneella uusintakierroksella?

Vierailija

Minulta oli tuo mennyt ihan kokonaan ohi, en muista aiemmin edes kuulleeni, että tällainen on olemassa. Nyt kun seuraavan kauden ensimmäisestä jaksosta pöhistään niin paljon, niin heräsin etsimään tietoa tästä.

Ensimmäinen jakso on katsottu, toinen odottaa vielä katsomistaan, mutta täytyy sanoa, että kyllä on hyvä.

Koska tämä on ensimmäisen kerran telkkarista näkynyt?

Kommentit (11)

Vierailija

Minä! Olen aivan lumoissani. Tyttöja mies katsoivat sen ensimmäisellä kierroksella ja hekottelivat ääneen. Ja mun mies ei helpolla naura, joten olisi pitänyt tajuta että todellinen helmi on kyseessä. Jotenkin en jaksanut lähteä siihen, kun ne jaksot on niin pitkiä. Mutta nyt olen katsonut ja on kyllä aivan mahtava! Musta tuli kertaheitolla Cumberbitch :-D

Ekan kerran tuo tuli kai 2011, ainakin Areenan sivuilta näin ymmärsin.

Vierailija

Yksi parhaista sarjoista mitä on aikoihin tehty, ei mikään yllätys että putsasi kaikki palkintopöydät ja kriitikot ja yleisö rakasti sarjaa. Yksi aivantekijä on sarjan loistavat käsikirjoittajat.

Vierailija

Olen katsonut molemmat jaksot, mutta en näe sarjassa mitään erityistä. Ehkä taso nousee pidemmälle mentäessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut molemmat jaksot, mutta en näe sarjassa mitään erityistä. Ehkä taso nousee pidemmälle mentäessä.
Ei ole sun juttu, turhaan katsot enempää.

Vierailija

Brittisarjat on kyllä mun juttu. Varmaan en kaikkia kehuttuja ole nähnyt, mutta helposti jään tuijottamaan, jos vaan kohdalle osuu.

Olen ihan tyytyväinen, että edes tälle uusintakierrokselle ehdin mukaan :)

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Brittisarjat on kyllä mun juttu. Varmaan en kaikkia kehuttuja ole nähnyt, mutta helposti jään tuijottamaan, jos vaan kohdalle osuu.

Olen ihan tyytyväinen, että edes tälle uusintakierrokselle ehdin mukaan :)

ap

Tämän sarjan salaisuus on loistavat käsikirjoittajat, kuten niin monissa muissakin brittisarjoissa. Suosittelen katsomaan sarjan uudestaan, toisella kerrallakin toimii.

Vierailija

Jep, parasta mitä telkkarista tulee. Ja nyt kun on tarjolla kerrankin sitä älykästä ja tyylillä tehtyä viihdettä, niin wtf? - jengi katsoo jotain Voitolla yöhön -juttua. :DDD No sama se mitä katsovat, jokaiselle omansa. 

Erinomainen kässäri (Moffat, Gatiss), erinomaiset näyttelijät (pääosassa Cumberbatch ja Freeman, mutta jokainen pieni sivuroolikin on huolella tehty, brittiläistä laatua), Lontoo mukana rakkaudella, oivaltavia kuvia, musiikki hyvää, älyllistä, hivenen kuivaa huumoria, pääparin välillä on hyvä kemia, siinä on sopivasti eroottisuutta. En itse ole koskaan erityisemmin välittänyt Sherlock Holmes - jutuista, mutta tämä oli rakkautta heti ensi jaksolta.

Lempikatkelma vapaasti ulkomuistista: 

Sherlock: Herrajumala, kun te ihmiset olette tyhmiä! Miksi tämä nainen muistelisi jotain ammoin kuollutta lastaan, kun on itse kuolemaisillaan? 
Syvä hiljaisuus. Kaikki katselevat toisiaan vaikean näköisinä. Sherlock kumartuu Watsonin puoleen ja kuiskaa:

Sherlock: Sanoinko jotain sopimatonta?

Watson: Lievästi sanottuna: kyllä.

Sherlock: Mutta mieti nyt, John. Tämä nainen on tiennyt kuolevansa, mitä silloin ajattelee?

Watson: Ai herra jumala , anna minun elää.

Sherlock: Paskat! Käytä nyt vähän mielikuvitustasi!

Watson: Ei minun tarvitse.

(Sherlock menee sanattomaksi melkein sekunnin ajaksi.)

:DDD Ei se näytä juuri miltään kirjoitettuna, mutta loistavasti näyteltynä tuo kohtaus on helmi. Tietysti Watson -sotilaslääkäri kun on ja Afganistanissa taistellut ja siellä haavoittunut - tietää Sherlockia paljon paremmin mitä sanoisi/sanoo/on sanonut, kun joku osoittaa sinua aseellaan tappamistarkoituksessa. Oh my dear god, let me live.

Vierailija

Mä olen kyllä kuullut aiemmin, mutta nyt vasta pääsen näkemään. Kaverini suositteli. Onko yksi tuotantokausi tosiaan kolmen jakson mittainen? Areenassa oli toisen jakson kohdalla 2/3.

Vierailija

Joo, kaikissa kausissa on vain 3 jaksoa. Omasta mielestäni sarja vain paranee loppua kohti! Ensimmäisten kahden jakson jälkeen en ollut vielä kovin innoissani, mutta siitä eteenpäin sitten jo aivan koukussa. Sarja on melkein vielä parempi toisella katselukerralla, kun ekalla jää kuitenkin jotain huomaamatta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat