Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus tuo muistot raiskauksesta

Vierailija
24.11.2015 |

Minut on raiskattu n. 5 vuotta sitten. Nyt olen raskaana viimeisellä kolmanneksella ja raiskaus on noussut taas mieleen. Näen painajaisia, kärsin unettomuudesta, masentaa ja tuleva synnytys ahdistaa. En osaa sanoa minkä takia tai miksi raskaus aktivoi muistot raiskauksesta niin pinnalle ja miten mieli yhdistää tulevan synnytyksen tapahtuneeseen. Onko täällä kohtalotovereita? Miten olet itse selvinnyt vastaavasta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annettiin kyselemättä epiduraali ja lisäannos pyydettäessä, ei pakotettu ponnistamaan ennen kuin kipu saatiin hallintaan joten sain olla "aikuisena" synnyttämässä. Välttivät tarpeetonta koskemista ja haarojen levittämistä ja kertoivat aina etukäteen mitä pitää tehdä kun tutkittiin. Ymmärsivät kun kivun tullessa yritin käpertyä sikiö asentoon ja opastivat mieheni rauhottelemaan minua tarvittaessa jotta tunsin oloni turvalliseksi. Tieto oli mennyt hyvin perille eikä tarvinnut puhua asiasta. Lisäksi osastolla huomioitiin toiveeni rauhallisesta huoneesta kun ei ollu mahdollisuutta päästä perhehuoneeseen.

MIKSEI TÄLLAINEN VOI OLLA LÄHTÖKOHTANA JOKAISESSA SYNNYTYKSESSÄ?? HÄH??!!

Vierailija
22/25 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa, vaikka hoitaja lukisikin tiedot kaikesta sellaisesta mitä elämääni kuuluu? Entinen mieheni pahoinpiteli mua ja kyllä ihan julkisella kävin. Siinähän lukevat sit.

Mikä sinun nimesi on? Kirjoitapa omalla nimelläsi, niin siinähän luemme sit. Mitä se haittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt eriasia lukeeko kaikki mammat täällä asioista vai lukeeko niistä vaitiolovelvollisuuden kirjoittanut hoitaja :D

Vierailija
24/25 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, saisiko pelkosektiota tällä perusteella? Ellei keskustelut psykologin tms kanssa tuota tulosta. T. Ap

Minä sain pelkosektion juuri raiskauksen vuoksi. Kävin pelkopolilla juttelemassa pari kertaa ja lääkäri teki päätöksen toivomukseni mukaan.

Vierailija
25/25 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että sektion saaminenkaan ei ole mahdottomuus. Tunnen itseni huonoksi ihmiseksi etten haluaisi edes normi synnytystä harkita, mutta minkäs mielellesi teet. T. Al

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi