Hidas nainen ei ole välttämättä tyhmä

Vierailija

Naiset ovat motivoituneita opiskelemaan ja lukemaan ja sivistämään itseään myös siitä syystä että kokevat paineita todistaa olevansa älykäs. (toki vain yksi syy) Miksei myös tyhmää naista voisi pitää arvokkaana.?On ihan sallittua olla myös tyhmä vaikka onkin nainen. Tyhmiä miehiä on pilvin pimein.

Naiset on usein paljon skarpimpia, mutta mitä jos onkin hitaalla käyvä. Miksi muuten oletetaan että hidas nainen on myös tyhmä? Naisen pitäisi olla hyvä puhumaan, nokkela, nopea ja skarppi. Mutta jos onkin hidas mutta älykäs. Tuntuu että miehille se hidastempoisuus sallitaan, naisille ei.

Kommentit (12)

Vierailija

Olen akateeminen nainen ja silti kuulemma hidas ja tyhmä :D Minkä sille voi kun sosiaalinen älykkyys on matala ja harjoituksen puute korostanut entisestään omaa hitautta ihmisten kanssa... Vitsit menevät ohi, en keksi hyviä heittoja, osaa kertoa mielenkiintoisesti asioistani, jne. 

Vierailija

Minulla on puhevika, jonka vuoksi joudun miettimään sanomani tarkasti etukäteen ja lausumaan hitaasti jotta saan ulos selkeää puhetta. Minua on pelkästään tämän vuoksi pidetty tyhmänä. Tietääkseni todellisuudessa olen aika keskiverto, ainakin olen onnistunut pääsemään yliopistoon matemaattiselle alalle. Toisaalta ymmärrän, että saatan antaa itsestäni typerän kuvan kun ei kertakaikkiaan saa lausuttua astetta vaikeampi sanoja oikein muutakuin painokkaasti tavuttamalla :D ja vieraita kieliä en kykene puhumaan juuri ollenkaan, vaikka kielioppi ja sanasto ovat hallussa ja vaikka kuinka tiedän miten sanat kuuluisi ääntää, sitäkin on pidetty tyhmyyden merkkinä.

kiitos.ajatuksesta

Mielenkiintoinen ajatus, en ole tullut ajatelleeksi, että vain naisilta vaadittaisiin "nokkeluutta" ja nopeutta.

Useimmiten tuollainen ihminen keksii valitettavasti ne mehukkaat heittonsa jonkun toisen piikkiin ja laskuun ja kustannuksella, että en voi arvostaa.

En muutenkaan ole ihan varma, oletko ihan varma, että noin ei ole vain omissa piireissäsi, että naisten pitää kälättää kuin kana?

Vierailija

Minusta pelkkä sanallisen nokkeluuden puute tai hiljaisuus ei anna tyhmää vaikutelmaa, ne menevät persoonallusuuserojen piikkiin. Tyhmä vaikutelma tulee ennemmin jos ei tajua asiayhteyksiä vaan kaikki pitää selittää rautalangasta vääntäen, tai jos yksinkertaistenkin asioiden hoitamiseen menee paljon kauemmin kuin muilla.

hmmmm

Eiköhän tämä mene usein molemmilla sukupuolilla niin, että hitaampi kelaa päässään kaikki mahdolliset asiayhteydet kun taas nopea laukoo jotain mikä tulee ensimmäisenä mieleen.

Tuskin on merkki älystä, miten nopeasti reagoi johonkin vitsiin, vai onko?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä mene usein molemmilla sukupuolilla niin, että hitaampi kelaa päässään kaikki mahdolliset asiayhteydet kun taas nopea laukoo jotain mikä tulee ensimmäisenä mieleen.

Älykäs voi kyllä olla myös nopeaälyinen, ainakin itse tunnen tyyppejä jotka ovat hoksanneet olennaisimnat jutu jo siinä vaiheessa kun muut vasta kelaavat mahdollisia vaihtoehtoja. Enkä nyt siis puhu vitseistä, vaan esim työasioista, sekä teorian että käytännön puolella.

niiiin

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Älykäs voi kyllä olla myös nopeaälyinen, ainakin itse tunnen tyyppejä jotka ovat hoksanneet olennaisimnat jutu jo siinä vaiheessa kun muut vasta kelaavat mahdollisia vaihtoehtoja. Enkä nyt siis puhu vitseistä, vaan esim työasioista, sekä teorian että käytännön puolella.

Jep, useimmiten kuitenkaan ne, jotka tajuavat sen, mitä opettaja vasta aloittelee selittämään, eivät ole niitä samoja tyyppejä, jotka tajuavat vitsin välitunnilla. Ne, jotka ovat nokkelia tunnin ulkopuolella, niille pitää usein samaa asiaa vääntää rautalangasta monta tuntia, sitä, minkä se "hidas" tajusi jo sadasosasekunnin aikana tunnilla...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jep, useimmiten kuitenkaan ne, jotka tajuavat sen, mitä opettaja vasta aloittelee selittämään, eivät ole niitä samoja tyyppejä, jotka tajuavat vitsin välitunnilla. Ne, jotka ovat nokkelia tunnin ulkopuolella, niille pitää usein samaa asiaa vääntää rautalangasta monta tuntia, sitä, minkä se "hidas" tajusi jo sadasosasekunnin aikana tunnilla...

Voihan olla että se tajuaa muttei pidä niitä juttuja niin erityisen hauskoina.

Vierailija

Jaa, minä olen sellainen hidas, juro ja hiljainen nainen, ja minulle nämä ominaisuuteni on sallittu aina ja joka paikassa erinomaisesti. Tosin olenkin it-alalla, täällä saa olla outo nörtti jopa naisena :D

parempaa_seuraakin_on

Näin tasa-arvon aikana, mitäs jos ja kun arvotamme myös naisia käyttäytymisensä perusteella? Maassa on "tarjottu" koulutusta pitkän aikaa molemmille sukupuolille, mutta esim. jostain hikisestä kampaamosta tahi pikkukuppilasta vaikkapa yrittäjän ja/tai metelöivän porukan häirintää kuullessa sitä ei selvästikkään näy. Johtuuko se siitä ettei työperäinen maahanmuutto olekkaan jalostusarvoltaan sitä mitä maalaillaan?

Nämä lähestyvät vaikkapa miestä kuin amatöörikatuhoro halvan hinnan turvin.annetaanko femma "tippiin",mutta mihin sen voi tunkea?

Sitten tulee tippoja linssiin kun meis ei kelpuuta seuraksi; ikävämmässä tapauksessa naikkosena joudut vastaamaan oikeudessa pakkomielteisestä häirinnästäsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se on merkki yhdenlaisesta älystä, mutta toisenlaistakin on. Harkitsevuus on hyvä asia. Yleensä kyllä selviää aika nopeasti, onko ihminen fiksu ja harkitseva vai hidas tyhmyyttään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat